Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Details Fuji S3pro uitgelekt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Details Fuji S3pro uitgelekt



    De details:
    De Fuji S3 Pro zal eind oktober op de markt komen, en de uiteindelijke specificaties van de dSLR zijn als volgt:
    12.34 million effective pixels (6.17 million S-pixels + 6.17 million R-pixels)
    23.0 x 15.5mm-size Super CCD SR II
    4256 x 2848 (12.1 million) recording pixels
    Image sizes: 4256 x 2848, 3024 x 2016, 2304 x 1536, 1440 x 960 pixels
    JPEG (Fine / Normal), CCD-RAW (14-bit)
    Dual LCD monitors
    New 2.0-inch, 235,000-pixel LCD monitor
    Sensitivity: ISO 100, 160, 200, 400, 800, 1600
    Shutter speed: Bulb, 30 to 1/4000 sec
    Flash X-Sync max 1/180 sec
    Dual media slots: xD-Picture Card, CF/Microdrive
    Dual interfaces: USB 2.0 (High speed), IEEE 1394
    DC-IN, Video Out, PC Sync terminal
    Power source: 4 x AA size Ni-MH batteries
    D-TTL Flash metering
    Dimensions: 147.8 x 135.3 x 78.5 mm (5.8 x 5.3 x 3.1 in)
    Weight (without batteries/lens): 815 g (28.7 oz)DI-2 3/3.
    Last edited by Havezet; 22 september 2004, 23:11.

  • #2
    Re: Details Fuji S3pro uitgelekt

    Het toestel dat de 20D naar de kroon moet steken inzake beeldkwaliteit...
    Heb er alle vertrouwen in dat ze daar bij Fuji ook in geslaagd zijn!
    Nu nog een goede body bij die sensor en we kunnen vertrekken.
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Re: Details Fuji S3pro uitgelekt

      OFF-TOPIC :

      Tsssss Marc, met alle respect, maar ieder ander merk moet iedere keer "Evil" Canon naar de kroon steken. Dat ben ik (en vele anderen denk ik) een beetje beu.

      Canon kan in jouw ogen niets goed uitbrengen qua toestel, de ene keer is de zoeker te klein, de andere kan de camera geen licht opmeten enz ...... Dan maakt em weer te veel lawaai ..... Een goede raad, koopt u die "tuttefrut" pentax (of hoe noemt em weeral) en doe die Canon weg, kijk er niet meer naar, lees er niet meer over, verban Canon uit je geheugen en begin foto's te maken ipv topics over het slechte Canon te schrijven.

      Just my 2 cents ....

      Comment


      • #4
        Re: Details Fuji S3pro uitgelekt

        Wel hij zou alvast de 20D op beeldkwaliteit moeten voorbijsteken want het ding heeft 12 miljoen pixels om mee te werken. De ruis zou kunnen tegenvallen maar Fuji doet dat meestal heel goed dus waarschijnlijk geen probleem. De prijs gaat denk ik wel hoger liggen dan 20D want sensor zal toch duurder zijn. Maar misschien gaat Fuji voor minder marge.

        Ik denk dat vooral de D2x het wel eens moeilijk zou kunnen krijgen met die camera. Want zelfde aantal pixels, zelfde lensmount en waarschijnlijk toch een pak goedkoper. En of de beeldkwaliteit slechter gaat zijn valt nog af te wachten. Maar wel natuurlijk een iets ander doelpubliek.

        Comment


        • #5
          Re: Details Fuji S3pro uitgelekt

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom
          OFF-TOPIC :

          Tsssss Marc, met alle respect, maar ieder ander merk moet iedere keer "Evil" Canon naar de kroon steken. Dat ben ik (en vele anderen denk ik) een beetje beu.

          Canon kan in jouw ogen niets goed uitbrengen qua toestel, de ene keer is de zoeker te klein, de andere kan de camera geen licht opmeten enz ...... Dan maakt em weer te veel lawaai ..... Een goede raad, koopt u die "tuttefrut" pentax (of hoe noemt em weeral) en doe die Canon weg, kijk er niet meer naar, lees er niet meer over, verban Canon uit je geheugen en begin foto's te maken ipv topics over het slechte Canon te schrijven.

          Just my 2 cents ....
          En het enige wat ik deed was een (weliswaar heel korte) samenvatting geven over de S3 Pro???
          Enfin, maakt mij niet uit welke dat ge koopt, maar als de reviews er zijn kom ik nog wel eens terug met de nu al gezegende woorden 'zie je wel?'.

          En nee, ik hoef geen Fuji te kopen, het nadeel daarvan is dat ze niet zelf hun camera's maken, maar een Nikon model gebruiken (met alle nadelen vandien)...

          Zoals ik al schreef in een andere thread: zou goed zijn als Fuji zijn super CCD aan andere fabrikanten gaf: dan hadden we best-of-both-worlds...

          Ziet ge: ik kan lang schrijven zonder de woorden Pentax, zoeker en geluid in de mond te nemen (oei, nu doe ik het weer! )

          (Och: en wat lawaai betreft: 1. daar ben ik niet over begonnen - Kev dacht ik, maar ik kan mij vergissen 2. inderdaad, ik kan daar niet over: als ge kleinere spiegels kunt gebruiken omdat ge met cropfactor zit, dan hoort het geluid naar beneden te gaan; bij Canon stijgt dat: sorry, maar daar zit ik voor niks tussen 3. uit punt 1 en 2 zeg ik: goe bezig mannen! En of dat nu Canon, Nikon, Fuji, of Pentax is maakt mij niks uit)
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Re: Details Fuji S3pro uitgelekt

            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
            Wel hij zou alvast de 20D op beeldkwaliteit moeten voorbijsteken want het ding heeft 12 miljoen pixels om mee te werken. De ruis zou kunnen tegenvallen maar Fuji doet dat meestal heel goed dus waarschijnlijk geen probleem. De prijs gaat denk ik wel hoger liggen dan 20D want sensor zal toch duurder zijn. Maar misschien gaat Fuji voor minder marge.

            Ik denk dat vooral de D2x het wel eens moeilijk zou kunnen krijgen met die camera. Want zelfde aantal pixels, zelfde lensmount en waarschijnlijk toch een pak goedkoper. En of de beeldkwaliteit slechter gaat zijn valt nog af te wachten. Maar wel natuurlijk een iets ander doelpubliek.
            Native resolution is nog altijd 6 MP, want die extra 6 miljoen pixels dienen enkel om de dynamiek te verhogen; maar die sensor zal (volgens wat ik uit de eerste specs kan lezen ten minste) dat hij 8 MP camera's zal evenaren (of mss zelfs voorbijsteken)...

            Wat D2x betreft: is nog altijd meer camera dan dat dozeke dat Fuji gebruikt voor hun DSLR's...
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              Re: Details Fuji S3pro uitgelekt

              Fuji kennende zal die 12,1 Mpx SuperCCD wel weer boven modaal presteren en denk ik toch dat dat betere resultaten zal geven dan een 8Mpx.

              Weet iemand trouwens wat die spec "Dual LCD monitors" inhoudt?

              Comment


              • #8
                Re: Details Fuji S3pro uitgelekt

                Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                Native resolution is nog altijd 6 MP, want die extra 6 miljoen pixels dienen enkel om de dynamiek te verhogen; maar die sensor zal (volgens wat ik uit de eerste specs kan lezen ten minste) dat hij 8 MP camera's zal evenaren (of mss zelfs voorbijsteken)...

                Wat D2x betreft: is nog altijd meer camera dan dat dozeke dat Fuji gebruikt voor hun DSLR's...
                Dat maakt niet uit he Marc. Sowieso is het bij Fuji altijd minder duidelijk wat de eigenlijke native resolutie is. Hun 6mp camera's bijv kunnen geen normaal beeld geven als ze niet interpoleren naar 12mp. In dit geval zijn er 12mp op de CCD die gemengd worden voor hoger dynamisch bereik en dan een 6 mp beeld geven dat om een normaal beeld te krijgen naar 12MP gerinterpoleerd wordt. En dan kan je de output kiezen maar zoals altijd met die CCD gaat de hoogste resolutie in die 12MP zitten. Maar de CCD is 12MP en zal dus waarschijnlijk duurder om te fabriceren zijn en zodoende zal het toestel waarschijnlijk ook duurder zijn. Moest ie niet beter zijn dan 20D zou het een teleurstelling zijn.

                Ik ben zelfs heel erg benieuwd naar de resultaten van dat hoger dynamisch bereik. Tot nu toe is het nog nooit duidelijk geweest maar ik verwacht wel dat dit in de S3 het geval zal zijn. En dat is weer goed voor de toekomst.

                Comment


                • #9
                  Re: Details Fuji S3pro uitgelekt

                  Oorspronkelijk geplaatst door Havezet
                  Fuji kennende zal die 12,1 Mpx SuperCCD wel weer boven modaal presteren en denk ik toch dat dat betere resultaten zal geven dan een 8Mpx.

                  Weet iemand trouwens wat die spec "Dual LCD monitors" inhoudt?
                  Dat staat voor de 2 lcd's op de achterkant van het toestel 1 met de foto en de andere geeft de info.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Details Fuji S3pro uitgelekt

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                    Het toestel dat de 20D naar de kroon moet steken inzake beeldkwaliteit...
                    Volgens mij is de S3 een klasse hoger dan de 20D. Vergelijk de beeldkwaliteit met 1DII, niet met 20D.
                    Er is wel 1 klein detailke verschil tussen Canon en de andere merken. Als Canon een nieuw fototoestel op de markt brengt, dan kan je dat ook kopen.

                    Jan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Details Fuji S3pro uitgelekt

                      Canon is imo. zonder meer de marktleider en een beetje de stimulans voor andere merken om (poging tot) beter te doen en concurrentie te bieden. Een beetje zoals Intel en AMD. Gelukig dat er zulk een markt is, of zouden julie liever een markt hebben als deze van Microsoft waar zij alles dicteren.

                      Iedere producent heeft wel een specialleke dat een andere niet direct heeft. Na enkele jaren hebben de andere dat ook en dan moeten ze iets andere zoeken om zich van de rest te onderscheiden.(Zie maar IS,VR, AS...)

                      Als Canon het monopoly zou hebben, dan zou er waarschijnlijk zelfs geen 300D geweest zijn.

                      Just my 2 (EURO)cents

                      Hubert
                      Last edited by hub2805; 23 september 2004, 09:19.
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Details Fuji S3pro uitgelekt

                        100% procent akkoord Hub. De laatste jaren heeft Canon het wat te gemakkelijk gehad het wordt tijd voor wat sterkere concurrentie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Details Fuji S3pro uitgelekt

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                          Volgens mij is de S3 een klasse hoger dan de 20D. Vergelijk de beeldkwaliteit met 1DII, niet met 20D.
                          Volgens mij is 1D mkII te hoog gegrepen voor de Fuji. Maar zien en afwachten...

                          Er is wel 1 klein detailke verschil tussen Canon en de andere merken. Als Canon een nieuw fototoestel op de markt brengt, dan kan je dat ook kopen.

                          Jan.
                          Heb ook meer dan drie maanden moeten wachten op mijne EOS 300D zulle, maar toegegeven, ze zijn op dat vlak niet te kloppen. Aan de andere kant: een beetje wachten, is dat nu zo erg?
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Details Fuji S3pro uitgelekt

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                            Ik denk dat vooral de D2x het wel eens moeilijk zou kunnen krijgen met die camera. Want zelfde aantal pixels, zelfde lensmount en waarschijnlijk toch een pak goedkoper. En of de beeldkwaliteit slechter gaat zijn valt nog af te wachten. Maar wel natuurlijk een iets ander doelpubliek.
                            De D2X zit wel in een gans andere klasse dan de Fuji.En inderdaad,het is lichtjes uitgedrukt een "iets ander doelpubliek".Dat is de understatement van 't jaar

                            Comment


                            • #15
                              Re: Details Fuji S3pro uitgelekt

                              Oorspronkelijk geplaatst door de stanne
                              De D2X zit wel in een gans andere klasse dan de Fuji.En inderdaad,het is lichtjes uitgedrukt een "iets ander doelpubliek".Dat is de understatement van 't jaar
                              Yep volledig akkoord. Maar gezien de kwaliteiten van fuji zou de S3 wel eens de beste beelden van de 2 kunnen geven. En dan gaat dat ander doelpubliek toch ook wel even nadenken.

                              Comment

                              Working...
                              X