Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My Tree HDR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • My Tree HDR

    Licht bijgewerkt met LR en afgewerkt met Aurora HDR 2018

    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

  • #2
    Re: My Tree HDR

    Is dit wel juist ? Snap er niets van.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: My Tree HDR

      180 graden linksom vind ik het een top beeld. Nu moet je vrij veel moeite doen om dit in onbalans beeld van boven te doorzien.

      Comment


      • #4
        Re: My Tree HDR

        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        Is dit wel juist ? Snap er niets van.
        Wat snap je niet Raymond.
        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

        Comment


        • #5
          Re: My Tree HDR

          Sorry, maar ik snap ook niet goed wat je met deze foto wil. Toch niet van Google Earth gehaald?

          Comment


          • #6
            Re: My Tree HDR

            Oorspronkelijk geplaatst door Schutters Bekijk bericht
            Toch niet van Google Earth gehaald?
            Nu zit ik hier al 11 jaar op BD als steunend lid. Maar dit is de meest belachelijke commentaar die ik hier al gelezen heb. Shoot niet gelezen? Daarom post ik nu eens een foto van een Bird eye Perspectief in zachte HDR . man toch
            Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
            www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

            Comment


            • #7
              Re: My Tree HDR

              Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
              Wat snap je niet Raymond.
              Dat het een bovenaanzicht was werd me stilaan duidelijk maar kan het onmogelijk een bepaalde orde geven, of balans om de inhoud te bepalen. Misschien draaien zoals hierboven werd gesuggereerd , of een ander en beter onderwerp, wie weet ? Hopelijk is hiermee mijn probleem wat duidelijker.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: My Tree HDR

                Valt op door het bizondere standpunt.
                Maar het gefotografeerde is niet zo interessant.
                Vanuit Luchtballon - of bouwkraan - of met een drone misschien wel ?
                HDR komt natuur zelden ten goede - vind ik
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: My Tree HDR

                  Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  Valt op door het bizondere standpunt.
                  Maar het gefotografeerde is niet zo interessant.
                  Vanuit Luchtballon - of bouwkraan - of met een drone misschien wel ?
                  HDR komt natuur zelden ten goede - vind ik
                  Peter
                  Dat het onderwerp niet zo mega interessant is geef ik toe , ik heb hier vooral op de kleuren gewerkt en die zijn niet opgepept door de HDR maar door het gebruik van ND8 filter op mijn Dji Mavic drone . Ik heb Aurora HDR enkel gebruikt om aan de scherpte van de kruin te werken en eigelijk is het geen HDR maar een LDR .
                  Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                  www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                  Comment


                  • #10
                    Re: My Tree HDR

                    Dus toch een drone.
                    Tja had je buurvrouw nu buiten gelegen was het misschien toch een interessant beeld geweest
                    Vind de bomen wel onnatuurlijk overkomen.
                    Als je daar een ND8 filter opzet dan verhoogt sluitertijd wel aanzienlijk - en dan heb je toch wel een vrij stabiel beeld eigenlijk - welke sluitertijd is dit ?
                    wel leuk die nieuwe technologie
                    Peter
                    mijn website : klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: My Tree HDR

                      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                      welke sluitertijd is dit ?
                      1/160 sec F2.2 4,73 mm en ISO 100

                      Er komen er wel veel betere aan maar in belgie met dat weer en wind , en een te kort aan tijd .
                      Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                      www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                      Comment


                      • #12
                        Re: My Tree HDR

                        Ik ben wel niet goed mee met de ND filter, waarom deze juist gebruikt is hier?
                        ND filters zijn volgens mij gewoon in te zetten als je teveel licht hebt, bv. om in fel licht met een f/1.4 een portret te maken of om de sluitertijd naar beneden te trekken om water te verzachten, maar zowel de 1/160sec als het onderwerp lijken ook niet in die richting te wijzen. Ik ken wel de camera van de drone niet, misschien kan die niet veel lager in sluitertijd en/of diafragma, waardoor je die nodig hebt?

                        Comment


                        • #13
                          Re: My Tree HDR

                          Snap ook totaal niet waarop je hier een ND filter zou gebruiken. Die ND filtertjes voor drones lijken me enkel nuttig voor de video functie, zodat je de sluitertijd toch traag genoeg kan krijgen tijdens fel daglicht. Maar om een foto te nemen???
                          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                          Website - 500px - Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: My Tree HDR

                            Dit is de foto zonder filter en zonder enige bewerking met de zelfde drone , zo zie je dat een ND filter op de middag wel zeker zijn nu kan bewijzen. Ik vind dat deze foto gewoon op geen zak trekt . Zeker niet naar een klant toe zoals ik moet werken .

                            Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                            www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                            Comment


                            • #15
                              Re: My Tree HDR

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                              Dit is de foto zonder filter en zonder enige bewerking met de zelfde drone , zo zie je dat een ND filter op de middag wel zeker zijn nu kan bewijzen. Ik vind dat deze foto gewoon op geen zak trekt . Zeker niet naar een klant toe zoals ik moet werken .
                              Je eerste is inderdaad veel beter qua kleur(en), maar van deze 'die op geen zak trekt', maak je in PS, door gewoon wat met het schuivertje in levels te spelen, een quasi identieke als je eerst geplaatste.
                              Maar als je liever met ND filter werkt, geen probleem natuurlijk.
                              Ik heb ze ook graag zo juist mogelijk rechtstreeks uit het doosje, maar in nabewerking kan je ook heel veel corrigeren/verbeteren hoor.

                              Comment

                              Working...
                              X