Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rietsprietjes in 't blauw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Rietsprietjes in 't blauw

    Rietsprietjes in 't blauw; geen nabewerking in/ met kleur.



    Alvast bedankt voor je (eventuele) reactie!

  • #2
    Re: Rietsprietjes in 't blauw

    Ik weet niet op welk scherm je kijkt maar je blauw is meer lila
    In ieder geval mooie minimalistische opname, maar ik had 'm wel even recht gezet

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Rietsprietjes in 't blauw

      Er zit muziek in, een muzikale ruimte Vermits je zelf 'blauw' aangeeft zou het ietsje meer blauw mogen zijn maar dat is smaak.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Rietsprietjes in 't blauw

        Er zit inderdaad wat in. Wat bewerken en dan you can boogie.
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: Rietsprietjes in 't blauw

          Zeker een fotostijl waar ik van hou. Zalig weinig op zijn tijd is erg mooi.
          In een mooi tintje blauw zou de foto meer tot zijn recht komen, maar als je dit mooi vind, geen probleem.
          Het rechtzetten zou ik zeker doen, maar dan wel van voor het bijsnijden, anders blijft er weinig over van de leegte.
          Verder valt me op dat de bestandsgrootte slechts 67 KB is. Of er is iets misgegaan, of het is een heel kleine uitsnede.
          Het valt vooral op bij die schuinste rietstengel. Daar zijn het bijna blokjes geworden.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Rietsprietjes in 't blauw

            Zou het lila toch proberen te veranderen naar blauw..Maar buiten dat zeker heel erg mooi, en vooral ook goed gezien..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Rietsprietjes in 't blauw

              Knappe opname !
              Ik zou gewoon wat saturatie verminderen.
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Rietsprietjes in 't blauw

                Ik vind het een hele knappe opname
                Ik zou de saturatie iets minderen.
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Rietsprietjes in 't blauw

                  Ha Sieg,

                  Als beginnend gebruiker van deze site/ dit forum zal ik qua kleurgebruik (voor de digitale kijker) misschien nog het een en ander moeten leren; tot nu was de eindfase van mijn foto eigenlijk nog steeds de 'ouderwetse' papieren afdruk, waardoor ik iets anders met digitaal omga. Zo wil ik dat eigenlijk ook voor me zelf nog steeds blijven hanteren, maar ik begrijp dat -omdat jullie deze foto zo moeten aanschouwen- je per definitie gelijk hebt. Je hebt je punt en daarmee zonder meer gelijk! Ik zie inderdaad dat de beeldhoek alleen al waarmee ik op mijn eigen scherm kijk, veel verschil maak, laat staan dat je kijkt op een volledig gekalibreerd scherm van topkwaliteit. De bedoeling van mijn insturen was/ is/ blijft hoofdzakelijk 'inhoudelijke' reacties de beeldelementen. Je rechtzetten-opmerking snap ik aan de hand van de linkerspriet, maar de rechterkant zal dan weer zwaar afwijken... Dit zal ik zo laten. Dank voor je nuttige en leerzame opmerkingen. Ik heb op je site even rond gekeken en ben gecharmeerd van je landschappen en tijdsopnames; een kunst die je goed beheerst. We komen elkaar ongetwijfeld in de toekomst nog tegen. Tot dan. Groet, Ruud

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rietsprietjes in 't blauw

                    Ha G.R.,

                    Dank voor je reactie! Ik zal de diverse kleuren Blauw binnenkort eens uitproberen. Mijn streven is zo naturel mogelijk te fotograferen (en alleen) beeldbewerking te doen als het resultaat echt zou kunnen zijn. Ik ben zeker geen jounalistiek fotograaf, waardoor ingrijpen soms een aanlokkelijk extraatje is. Je opmerking over muziek vind ik mooi. Dank je wel.

                    Vriendelijke groet,
                    Ruud

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rietsprietjes in 't blauw

                      Oorspronkelijk geplaatst door Yes sir Bekijk bericht
                      Ha Sieg,

                      Als beginnend gebruiker van deze site/ dit forum zal ik qua kleurgebruik (voor de digitale kijker) misschien nog het een en ander moeten leren; tot nu was de eindfase van mijn foto eigenlijk nog steeds de 'ouderwetse' papieren afdruk, waardoor ik iets anders met digitaal omga. Zo wil ik dat eigenlijk ook voor me zelf nog steeds blijven hanteren, maar ik begrijp dat -omdat jullie deze foto zo moeten aanschouwen- je per definitie gelijk hebt. Je hebt je punt en daarmee zonder meer gelijk! Ik zie inderdaad dat de beeldhoek alleen al waarmee ik op mijn eigen scherm kijk, veel verschil maak, laat staan dat je kijkt op een volledig gekalibreerd scherm van topkwaliteit. De bedoeling van mijn insturen was/ is/ blijft hoofdzakelijk 'inhoudelijke' reacties de beeldelementen. Je rechtzetten-opmerking snap ik aan de hand van de linkerspriet, maar de rechterkant zal dan weer zwaar afwijken... Dit zal ik zo laten. Dank voor je nuttige en leerzame opmerkingen. Ik heb op je site even rond gekeken en ben gecharmeerd van je landschappen en tijdsopnames; een kunst die je goed beheerst. We komen elkaar ongetwijfeld in de toekomst nog tegen. Tot dan. Groet, Ruud
                      Jouw uitleg over het al dan niet rechtzetten snap ik niet goed. Wanneer je naar de weerspiegelingen kijkt moet alles naar rechts gekanteld worden.
                      Met rechtzetten bedoelt men niet één bepaalde rietstengel rechtzetten, maar gewoon rechtzetten op de weerspiegelingen.
                      In het geval van wel rechtzetten komen alle weerspiegelingen netjes loodrecht te staan en is er helemaal geen verschil tussen de linkse of rechtse kant.
                      De foto dient ongeveer 3.42° in de wijzerrichting (CW) gekanteld de worden.
                      Last edited by Guest17; 9 oktober 2017, 15:24.

                      Comment

                      Working...
                      X