Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple Pages - eerst regel van een document (automatisch) gebruiken als documentsnaam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Apple Pages - eerst regel van een document (automatisch) gebruiken als documentsnaam

    Ik gebruik tegenwoordig regelmatig PAGES op mijn iPad Pro ( icm een logi toetsenbord-cover )
    Dat werk erg fijn, maar ik vroeg me af of je net zoals in Word, je eerste ingetypte lijn automatisch kan gebruiken als documentsnaam ?
    Gaat dat ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Apple Pages - eerst regel van een document (automatisch) gebruiken als documentsn

    Ziet er niet naar uit... Inderdaad, Word heeft altijd die eigenschap gehad, is niet iets dat je kunt instellen. Een Pages document geeft bij mij "Untitled" als suggestie. Gebruik het sporadisch op de iMac, (nog) niet op de iPad.
    Als het wel zou kunnen, hoor ik dat graag.
    Ivm Word vind ik dit: https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0
    Ivm Pages vind ik dit: https://word.tips.net/T000964_Changi...File_Name.html
    Last edited by LesC; 5 oktober 2017, 14:25.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Apple Pages - eerst regel van een document (automatisch) gebruiken als documentsn

      Thx, Les, had wel handig geweest.

      Nog 1 klein vraagje - ik heb het wél gegoogeld ( nog niet in je link gekeken ) en niet gevonden.

      Als ik bv. 10 documenten heb dan kan ik die in een lijst zien, maar ook in een raster-voorstelling.
      In de raster voorstelling zie je voor elk blad een rechthoekje.
      Maar soms is er aan dat rechthoekje rechtsboven een hoekje omgeplooid ??? Wat betekent dit ?

      En ik zie dat je "tags" kunt gebruiken. Bv. Alle werk-gerelateerde documenten geef ik een rood bolletje. Maar is het dan niet eenvoudiger om een map te gebruiken ? Of heb ik het gebruik van tags niet goed begrepen ?

      Oops, dat zijn nu al 2 vragen
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Apple Pages - eerst regel van een document (automatisch) gebruiken als documentsn

        Oei, hier moet ik 'ns over nadenken, hoor. Gaat het om Pages, of toch om Word? Bovendien denk ik, maar ben niet zeker: iOS versie of OSX versie?
        En waar zie je bv 10 documenten in een raster? Bij het opstarten of eventueel kiezen van 'Open' of wat?
        Je ziet: ik heb nog meer vragen aan jou dan jij aan mij!
        (en denk erom, ik ken Pages maar amper, en helemaal niet op een mobiel appeltje)
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Apple Pages - eerst regel van een document (automatisch) gebruiken als documentsn

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Oei, hier moet ik 'ns over nadenken, hoor. Gaat het om Pages, of toch om Word? Bovendien denk ik, maar ben niet zeker: iOS versie of OSX versie?
          En waar zie je bv 10 documenten in een raster? Bij het opstarten of eventueel kiezen van 'Open' of wat?
          Je ziet: ik heb nog meer vragen aan jou dan jij aan mij!
          (en denk erom, ik ken Pages maar amper, en helemaal niet op een mobiel appeltje)
          Het gaat om pages op een iPad, Ios dus.
          Die 10 is maar een voorbeeld.
          De files worden voorgesteld door een rechthoekje in portrait modus, maar soms is daar dus rechtsboven een hoekje van omgeplooid.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment

          Working...
          X