Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook dit is Mol

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Ook dit is Mol





    Vele mensen denken dat Mol in Limburg ligt, verkeerd.
    Mol ligt in de provincie Antwerpen en is de grootste gemeente van België.
    Mol is ook bekend voor minder fraaie dingen o.a. SCK - CEN Studiecentrum voor Kernenergie.
    Maar Mol is mooi, heel mooi zelfs:





    Bedankt voor het kijken.



    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Ook dit is Mol

    deze vind ik mooi ,mooi rustig scherp beeld ,dat bankje maakt de compo ,ook mooi zijn de lichtvlekken overal verspreid ,knap Luc

    Comment


    • #3
      Re: Ook dit is Mol

      Ik vind de lichtval en/of zoals je er mee gespeeld hebt echt heel mooi. Ook compo dik in orde.
      Afwerking zou naar mijn smaak wat zachter mogen, om een nog idyllischer beeld te krijgen.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Ook dit is Mol

        Thx Patrick.

        Johan, met het licht valt niet veel te spelen hoor.
        De foto is genomen een tijdje nadat het " Gouden uurtje" was ingegaan.
        Ik snap niet wat je bedoeld met zachter maken.

        Enfin ben zeer content met de commentaren van twee van de beste fotografen op BD, bedankt mijne heren.
        Ik werd zo een beetje beschaamd aan het worden. Altijd commentaren geven hoe het eigenlijk beter kon zijn, maar niemand, of weinig toch, hadden waarschijnlijk foto's van mij voordien gezien.
        Bij deze wou ik laten zien dat ik ook een beetje kon fotograferen.
        Weet je, ik ben gelukkig als ik iemand kan helpen en nog gelukkiger als mijn genre van fotografie geapprecieerd wordt.
        Enige nadeel aan mijn commentaren, ik smijt zeer zelden met bloempjes en wijs meer op kleine foutjes.
        Ik doe dat in de hoop dat de fotograaf er beter van wordt.
        Bij uitzonderlijk mooie foto's geef ik dan wel mijn mening, doe ik zeer zuinig.
        Fotograaf een hart onder de riem steken en BD naar een hoger niveau tillen vind ik leuk.


        WE ARE BELGIUMDIGITAL
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Ook dit is Mol

          Zacht kan op meerdere manieren, dat had ik beter toe moeten lichten.
          Ik bedoelde iets minder in de zwarten, maar ik wil toch een update van mijn mening geven.
          De afwerking met wat meer zwart er in, zorgt voor een mooie diepte in de foto. Dat had ik in 1e instantie over het hoofd gezien.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Ook dit is Mol

            Nu begrijp ik je Johan.
            Ikzelf sta bij het nemen van deze foto in de schaduw van ettelijke bomen.
            De schaduwen heb ik moeten oplichten anders waren het silhouetten geweest en ik zag toch liever nog wat kleur in het gebladerde.
            Mijn diffractie filter had ik helaas niet bij want dan was het inderdaad nog idyllischer geweest.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Ook dit is Mol

              Erg mooi
              Een plekje waar ik rustig wat zou kunnen blijven wegdromen zoals jij het plaatje gemaakt hebt !
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Ook dit is Mol

                Erg mooi Luc en sfeervol
                Orton Effect toegepast ?

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Ook dit is Mol

                  Heel knap - prachtige plaat
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ook dit is Mol

                    Ik vind het een bijzonder mooie opname. voor mij persoonlijk moet er niks aan veranderen.

                    zo een mooi licht... tsss...


                    (jammer dat het SCK blijkbaar een slechte naam heeft in de streek, vlaanderen zou nochtans trots moeten zijn op SCK en VITO)
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ook dit is Mol

                      Prachtige compo en zeer fijn gedetailleerd bladerdak van de bomen trekken de aandacht.
                      grts,
                      Raf.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ook dit is Mol

                        Amaai, zoveel lof toegezwaaid krijgen dank u allemaal.


                        @ Sieg, toch niet, geen Orton effect.
                        @ Pieter, wist je het aantal kankers hier veel hoger ligt dan het algemeen gemiddelde?
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ook dit is Mol

                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          Amaai, zoveel lof toegezwaaid krijgen dank u allemaal.


                          @ Sieg, toch niet, geen Orton effect.
                          @ Pieter, wist je het aantal kankers hier veel hoger ligt dan het algemeen gemiddelde?
                          nu ge het zegt, ik heb inderdaad ooit van die cijfers gehoord. sorry.
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ook dit is Mol

                            Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                            Prachtige compo en zeer fijn gedetailleerd bladerdak van de bomen trekken de aandacht.
                            grts,
                            Raf.
                            Dat dacht ik ook, heeft iets van een pentekening.
                            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ook dit is Mol

                              Heel mooi gedaan. Misschien is dit wel mijn favoriet van dat mooie reeksje.
                              Mvg Philip

                              Comment

                              Working...
                              X