Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtertuin- update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Achtertuin- update

    Deze heb ik eigenlijk weten te maken bij de start van een wandeling in laat me zeggen men achtertuin...
    ff off the record...Sorry als ik weinig commentaar zet bij foto's hier....maar ben een beginnerke in de landschap fotografie ...en kan ook niet altijd schrijven...mooi..ze zijn ook allemaal heel mooi en meestal voorzien van deskundige commentaren....

    011017DSC_1000web - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr


    Update:
    011017DSC_1000web-n1 - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    Last edited by freddy69; 5 oktober 2017, 14:01. Reden: rechtzetting weggewerkt
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Achtertuin

    Mooie foto..
    Ik vraag mij, als beginner, af wat er gebeurd is met de wolken... Zou het kunnen dat de "sharpening" te hoog ingesteld stond?

    Comment


    • #3
      Re: Achtertuin

      Ik weet niet wat de bedoeling is Freddy, maar zoals deze er nu staat is dit voor mij persoonlijk een complete mislukking .
      Hoe of welke bewerking je hier hebt toegepast is mij een raadsel, maar nogmaals VOOR MIJ hoort dit bij het verticaal klassement, sorry.

      Comment


      • #4
        Re: Achtertuin

        Oei Freddy, wat heb je hier gedaan ? Ik vind het wel een mooi beeld met mogelijkheden, maar de bewerking kan me niet bekoren.
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: Achtertuin

          Waarschijnlijk zal je deze opname in zijn realiteit nog bezitten. Laat je niet te snel verleiden tot 'bewerkingen' en zeker niet tot HDR ! Ik zie hier mooi landelijk leven waar de koeien de omgeving opfleuren en de lucht lijkt me oké maar niet in deze vorm. Een mislukking is geen probleem, daar leer je van ook al doet het soms pijn
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Achtertuin

            Helaas kan ik niet veel anders reageren, Freddy. Het lijkt erop of je een te dik High-pass filter hebt gebruikt ?
            Maar zoals Raymond zei, ik zie wel een fijn boerenlandschapje, waar je om een net iets prettiger compo te krijgen een stukje vanonder af zou kunnen snijden.
            Ik dacht zo, de helft van de schaduw. Daardoor zal ook de horizon van die erg brave plaats verschuiven.
            Zoals gezegd. Terug naar vóór het verscherpen. (en dat is je laatste handeling geweest, als het goed is)
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Achtertuin- update

              Hoi,
              Allen bedankt voor jullie deskundige reacties...
              Ik paste HDR toe op de foto via PS....blijkbaar valt dit niet in de smaak ...ik vond het wel iets hebben...maar heb toch de commentaren gevolgd en het
              plaatje ff herbewerkt ....zonder HDR dit keer en op aangeven van Johan het plaatje een beetje bijgesneden en hooglichten en schaduwen en naverscherping lichtjes aangepast...beter nu ?

              thx aan allen voor de opbouwende commentaren...leer ik weer wat van ...ik had min of meer een beetje men hart verkocht aan die HDR functie in PS ....waar wordt die het best gebruikt of beter niet ?
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: Achtertuin- update

                Ik ben zelf geen fan van zware HDR bewerkingen. Maar dat is persoonlijk; een kwestie van smaak.
                Als jij HDR mooi vindt dan vind ik dat je je hart moet volgen. De gemaakte foto's moet je in de eerste zelf mooi vinden.
                Mvg Philip

                Comment


                • #9
                  Re: Achtertuin- update

                  Bedankt voor de update. Voor mij een prettige compo, en vooral een natuurlijker uitstraling.
                  Aan de linkerkant is nog een restantje "rechtzetten" te zien.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Achtertuin- update

                    Freddy, ik zou graag weten waarom je er een HDR van gemaakt hebt.
                    Dat wordt zeer zelden gebruikt in landschapsfotografie bij klaarlichte dag.
                    Zelf heb ik maar een paar keer gebruikt en moet het resultaat realistisch blijven.
                    Hier is uw lucht wel erg raar hoor.
                    Als die niet echt tot uiting kwam kunt u eens proberen er een "Verloop" op te zetten in Ps.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Achtertuin- update

                      De update oogt veel frisser en is veel beter Freddy !
                      Ben je u aan 't omscholen tot landschapsfotograaf ?
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Achtertuin- update

                        Bedankt voor de update. Voor mij een prettige compo, en vooral een natuurlijker uitstraling.
                        Aan de linkerkant is nog een restantje "rechtzetten" te zien.
                        Johan ik heb dit weggewerkt en de update gewoon vervangen door de nieuw bewerkte....thx ...

                        Ik ben zelf geen fan van zware HDR bewerkingen. Maar dat is persoonlijk; een kwestie van smaak.
                        Als jij HDR mooi vindt dan vind ik dat je je hart moet volgen. De gemaakte foto's moet je in de eerste zelf mooi vinden.
                        Ik vind die HDR bewerkingen wel mooi en ik dacht net dat dit in landschapsfotografie net veel toegepast werd....maar heb hier waarschijnlijk lichtjes overdreven

                        Freddy, ik zou graag weten waarom je er een HDR van gemaakt hebt.
                        Dat wordt zeer zelden gebruikt in landschapsfotografie bij klaarlichte dag.
                        Zelf heb ik maar een paar keer gebruikt en moet het resultaat realistisch blijven.
                        Hier is uw lucht wel erg raar hoor.
                        Als die niet echt tot uiting kwam kunt u eens proberen er een "Verloop" op te zetten in Ps.
                        Vind dat HDR veel meer pit en karakter geeft aan een foto ??
                        Dat verloop ga ik zeker eens proberen ....thx...

                        Ben je u aan 't omscholen tot landschapsfotograaf ?
                        Hahahaha...Niet echt Frans maar, maar in deze komkommer tijd van de vogelkes eens iets anders geprobeerd en besef nu eigenlijk pas goed als ik hier in het forum bij landschappen kijk hoe mooi het kan zijn, maar dat het ook best moeilijk is om een mooie foto te maken ...thx
                        https://fredor2.wixsite.com/my-site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Achtertuin- update

                          Mooi no nonsense landschapje maar dan wel in de versie van de up Freddy
                          Net zoals bij het andere genre van fotografie is teveel bewerking ook hier niet altijd mooi
                          Of het moet er echt ver over zijn zoals die opname van Raymond zijn thuisplaneet

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Achtertuin- update

                            Vind de wolken nog altijd niet echt natuurlijk overkomen.

                            Over wat je zegt over commentaar : ik wil niet gewoon mooi schrijven - dus liever niks.
                            Ik zie dat argument hier regelmatig opduiken - als gemakkelijk excuus om niet te moeten schrijven
                            Maar ik kan je garanderen dat "mooi" veel meer waard is voor de topicstarter dan "niks"
                            Je laat iets tastbaars achter - de topicstarter weet zeker dat je op bezoek geweest bent.
                            Als je mag kiezen 250 views zonder commentaar (250 keer niks) of 250 views met 3 keer "mooi" op je foto - wat kies je dan ... een hemelsbreed verschil toch ?
                            Maar je moet dat nu niet persoonlijk opvatten he - is gewoon een algemene opmerking
                            Als we allemaal een kleine moeite doen dan komt het toch nog god met het forum
                            Groeten
                            Peter
                            Last edited by blauwzwart; 5 oktober 2017, 17:12.
                            mijn website : klik

                            Comment


                            • #15
                              Re: Achtertuin- update

                              Weer wat puntjes op de i. Bedankt.
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X