Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

80D of 5D mark iv en welke objectieven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 80D of 5D mark iv en welke objectieven?

    Ik werk als hobbyfotograaf (vooral reizen en portret) al enkele jaren met een Nikon D7000 met volgende objectieven: een 16-85 f 3.5 en een 70-300 f 4.5.
    Filmen is mooi meegenomen maar vind ik niet echt belangrijk.

    Ik wens over te schakelen naar Canon en dacht aan hetvolgende:
    - Als body een 80D of 5D mark IV: Ik heb nog nooit met een fullframe gewerkt en vraag me af of die € 2000 verschil het wel waard is in mijn geval + ook het gewichtsverschil en geen flits op de 5D.
    - Met volgende objectieven:
    o EF 70-200mm f/2.8L USM: lijkt me zeker (ook licht-)sterk genoeg op de 80D; niet zeker of die 200 voldoende is voor de 5D. + Is het gewicht van die lens oké?
    o EF 50mm f/1.4 USM of de EF 50mm f/1.2L USM maar die is een pak duurder. Ik vind voldoende lichtsterkte wel belangrijk. Vertaalt het grote prijsverschil tussen die twee objectieven zich ook evenredig in de kwaliteit en in het lichtsterkteverschil?
    o EF 24-70mm f/4L IS USM: Is die wel lichtgevoelig genoeg? De EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM is een alternatief wanneer ik voor de 80D zou kiezen maar dan is die lens bij eventuele overschakeling later naar een ff weer niet meer bruikbaar.

    Alvast bedankt voor alle wijze raad!

  • #2
    Re: 80D of 5D mark iv en welke objectieven?

    Wat denk je meer te hebben bij een Canon toestel i.p.v. bij Nikon te blijven ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: 80D of 5D mark iv en welke objectieven?

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Wat denk je meer te hebben bij een Canon toestel i.p.v. bij Nikon te blijven ?

      grts
      Sieg