Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Binocular

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Binocular

    Vermoedelijk zitten hier mensen die ervaring hebben met verrekijkers. Het budget dat ik er aan wil besteden is max. 500€.
    Ondertussen ook al wat opzoekwerk gedaan en heb dit al gevonden. Weet niet of dit een interessante koop prijs/kwaliteit kan zijn. Is al te verkrijgen tussen de 300 en 400€.
    Deze dus : http://www.bestbinocularsreviews.com...orEDII-138.htm

    Een beeld voor wat die moet dienen hier :



    Naar dit bijzonder panorama vanop ons terras raak je dus nooit uitgekeken. Hier zie je de mooiste en meest exclusieve jachten passeren. Al dat moois zou ik dus heel graag van wat dichterbij bekijken. Dagelijks komen hier tijdens het seizoen ook telkens andere cruise-schepen in één van de baaien liggen. In de verte kan ik alle vliegbewegingen vanop het vliegveld gadeslaan. Met mijn verleden als privaat piloot kan ik dit dus best smaken.
    Ik vermoed ook dat een vergroting van 8x voldoende zou moeten zijn wil je het beeld nog voldoende kunnen stabiliseren. Ik weet ook dat er verrekijkers bestaan met image-stabilizers, maar die zullen dan ook wel in een veel hogere prijscategorie liggen. Bij voorbaat dank!
    Last edited by enero; 3 oktober 2017, 11:23.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Binocular

    Nog even opmerken dat een buur een telescoop heeft aangekocht om dit alles van dichterbij te bekijken. Zover zou ik het niet willen drijven, gezien dit dan ook weer een deftig statief noodzaakt en hiermee wil ik dan ook niet gaan zeulen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Binocular

      Zelf heb ik deze https://www.cameranu.nl/nl/p389684/s...er-xtreme-8x42 (wel ergens anders gekocht)
      Heel tevreden van en kan zich qua beeldkwaliteit zeker meten met de twee grote merken

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Binocular

        Ik gebruik bijna dagelijks een verrekijker (jacht). Momenteel een Bushnell Ultra Legend HD 8x42 - doet wat hij moet doen, na 4 jaar nog waterdicht, maar onlangs een Swarovski 8.5x42 geprobeerd. En nu sparen

        In jouw geval, aangezien je denk ik vooral overdag de verrekijker zal gebruiken: max objectief diameter 42mm. 56 is een heel stuk zwaarder en minder handelbaar. Als je eraan denkt om de verrekijker ook mee te nemen op wandelingen, neem dan een 8x32. Vergroting min 8, max 10x. Hangt er een beetje van af hoe goed je hem stil kan houden. Voor mij is een 10x net te veel.

        Qua merken / modellen rond 500€: Bushnell 8x42 Legend HD, Nikon Monarch 8x42, Meopta Meopro 8x42, Steiner Skyhawk 8x42. Richting 1000€: Meopta Meostar, en de budget modellen van Zeiss en Leica. Absolute top: Swarovski, Zeiss, Leica, voor mij in die volgorde. Maar dan spreken we over het 5-voudige budget...

        Waar ik zelf heel goede ervaringen mee heb: Bushnell (USA made in China) en Meopta (Tsjechië).

        Comment


        • #5
          Re: Binocular

          Mijn broer stelde me onlangs ongeveer dezelfde vraag. Het is voor zijn buitenverblijf in Griekenland en daar heeft hij ook zicht op de zee en de boten die voorbij komen.
          Ik heb hem deze Canon voorgesteld en die heeft hij ook gekocht.
          Ik heb er ook mee gewerkt en de stabilisatie vind ik super. Je drukt op het knopje en alles wordt gestabiliseerd net zoals bij een lens.
          Een verrekijker moet toch een zekere vergroting hebben, anders kan je evengoed met het blote oog kijken. 8x vind ik te weinig voor eender wat. Ik heb een Nikon 10x42 Monarch 5 en die kan ik goed stabiel houden. Hoe meer je ermee werkt hoe stabieler je die krijgt.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Binocular

            Zelf heb ik een Steiner Ranger 8x42 en is zeer goed. Echter, wanneer je door een Swarovski kijkt weet je idd waarom deze 4x meer kosten .
            Voor het budget van €500 zal je zeker een mooie verrekijker vinden.
            Eens langsgaan bij Natuurkijker te Oudenaarde zou ik zeggen. Je hebt ook De Putter in Brugge maar die duwt je echt in de richting van zijn eigen merk (grotere winstmarge) en is niet zo netjes.

            Comment


            • #7
              Re: Binocular

              Ik weet niet of dit een referentie kan zijn, maar ik ben precies geneigd te gaan in de richting van Nikon en Zeiss, gezien deze merken toch wat ervaring hebben met glas. Ik zie dat ook Zeiss modellen heeft die binnen het budget passen. Maar nogmaals, mijn kennis hieromtrent is beperkt.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Binocular

                Ik heb een dikke 2 jaar terug met dezelfde vraag en hetzelfde budget gezeten.
                Na lang zoeken op verschillende websites en na het lezen van veel gebruikerservaringen gekozen voor de Vortex Viper 8x42 http://www.bestbinocularsreviews.com...ViperHD-79.htm, is zowat de directe concurrent van de door jou geciteerde Vanguard.
                De Vortex Viper is een zeer duurzaam gebouwde kijker, goede rubber grip, stevig waterbestendig materiaal.
                Doorslag voor de keuze was de levenslange garantie die Vortex biedt aan zijn bezitters.
                De Vortex biedt een zeer scherp, helder en contrastrijk beeld, is comfortabel in gebruik en kan zich meten met de betere kijkers.
                Gewoon aangenaam om door te kijken en niet vermoeiend voor de ogen.
                Voor zijn geld biedt de Vortex een onwaarschijnlijk goede kijker aan. De betere middenklasse zou ik zeggen.
                Wie echt nog beter wil zal serieus in de buidel moeten tasten (Swarovski, Zeiss), maar deze kijkers zijn eerder bedoeld voor mensen die dagdagelijks door hun kijker zitten te loeren.
                Ik heb mijn kijker gekocht bij Art & Craft, maar die zit blijkbaar niet meer in hun gamma.
                Camera Nu en Kamera Express hebben hem wel nog leverbaar voor 429 euro.
                De beeldkwaliteit van de hedendaagse kijkers is dermate goed en zeker niet meer te vergelijken met de verrekijkers van pakweg 25 jaar geleden (ik heb nog een oude Bausch & Lomb waarvan ik dacht dat hij heel goed was).
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Binocular

                  Enkele topics met een soortgelijke vraag:
                  Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

                  Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Binocular

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Ik heb een dikke 2 jaar terug met dezelfde vraag en hetzelfde budget gezeten.
                    Na lang zoeken op verschillende websites en na het lezen van veel gebruikerservaringen gekozen voor de Vortex Viper 8x42 http://www.bestbinocularsreviews.com...ViperHD-79.htm, is zowat de directe concurrent van de door jou geciteerde Vanguard.
                    De Vortex Viper is een zeer duurzaam gebouwde kijker, goede rubber grip, stevig waterbestendig materiaal.
                    Doorslag voor de keuze was de levenslange garantie die Vortex biedt aan zijn bezitters.
                    De Vortex biedt een zeer scherp, helder en contrastrijk beeld, is comfortabel in gebruik en kan zich meten met de betere kijkers.
                    Gewoon aangenaam om door te kijken en niet vermoeiend voor de ogen.
                    Voor zijn geld biedt de Vortex een onwaarschijnlijk goede kijker aan. De betere middenklasse zou ik zeggen.
                    Wie echt nog beter wil zal serieus in de buidel moeten tasten (Swarovski, Zeiss), maar deze kijkers zijn eerder bedoeld voor mensen die dagdagelijks door hun kijker zitten te loeren.
                    Ik heb mijn kijker gekocht bij Art & Craft, maar die zit blijkbaar niet meer in hun gamma.
                    Camera Nu en Kamera Express hebben hem wel nog leverbaar voor 429 euro.
                    De beeldkwaliteit van de hedendaagse kijkers is dermate goed en zeker niet meer te vergelijken met de verrekijkers van pakweg 25 jaar geleden (ik heb nog een oude Bausch & Lomb waarvan ik dacht dat hij heel goed was).
                    Even tussen haakjes, de Nikon 24-70 doet het nog steeds voortreffelijk..
                    Wat betreft de Vortex, die had ik nog niet bekeken, maar dat ga ik nu eens uitgebreid doen. Bedankt voor info.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Binocular

                      Hartelijk dank voor de interessante reacties tot dusver.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Binocular

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Enkele topics met een soortgelijke vraag:
                        Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

                        http://forum.belgiumdigital.com/f59/...rs-545824.html
                        Bedankt Les, een nadeel dus als je hier nog maar zelden meer vertoeft ...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Binocular

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Even tussen haakjes, de Nikon 24-70 doet het nog steeds voortreffelijk..
                          Doet mij plezier
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Binocular

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Zelf heb ik een Steiner Ranger 8x42 en is zeer goed. Echter, wanneer je door een Swarovski kijkt weet je idd waarom deze 4x meer kosten .
                            Voor het budget van €500 zal je zeker een mooie verrekijker vinden.
                            Eens langsgaan bij Natuurkijker te Oudenaarde zou ik zeggen. Je hebt ook De Putter in Brugge maar die duwt je echt in de richting van zijn eigen merk (grotere winstmarge) en is niet zo netjes.
                            De Putter (Sights of Nature) in Brugge is een begrip bij vogelfotografen in heel Europa. Zijn eigen merk mag er bovendien ook zijn.
                            Geen probleem om de kijkers in zijn tuin te mogen uitproberen en hij heeft ook tweedehands van alle beste merken. Hij duwt idd naar zijn eigen merk.
                            Ik heb mijn kijker bij hem gekocht (Kite) en ik ben nog steeds heel tevreden. Ik zou ook willen zeggen dat kijkers niet meteen last hebben van het electronica-syndroom, ik zou dat probleemloos kopen. Tenzij ze natuurlijk zijn tegen dek gegaan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Binocular

                              Vraag mij af of ik ook niet beter naar een 10x vergroting ga gezien ik hier nog een Carbon monopod Gitzo heb staan. Die neemt niet zoveel plaats in en is handig en licht in gebruik. Of zou voor de hierboven geschetste situatie een 8x al ruim voldoende zijn?
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X