Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnige Alpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Zonnige Alpen

    Vanop de toppen tot beneden in het dal is met één klik snel gebeurd maar het verschil in landschap is van grof en woest tot lief en romantisch. Trof deze zonnebloemen onverwachts aan in de omgeving van Uderns.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Zonnige Alpen

    Deze komt voor mij wat HDR-achtig over al is het wellicht geen HDR.
    Ook de turkooisblauwe lucht klopt voor mij niet.
    Nochtans een heel mooi uitzicht daar.
    Maar misschien is dit wel jouw stijl en snap ik die niet (volledig).

    Comment


    • #3
      Re: Zonnige Alpen

      Ik weet niet of het de bedoeling is van de bewerking, maar de foto lijkt me meer een schilderijtje. De kleuren zijn voor mij mooi, maar de hemel is inderdaad wat teveel turkoois.
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: Zonnige Alpen

        Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
        Ik weet niet of het de bedoeling is van de bewerking, maar de foto lijkt me meer een schilderijtje. De kleuren zijn voor mij mooi, maar de hemel is inderdaad wat teveel turkoois.
        De bedoeling is er een kleine nuance aan te geven naast de realiteit ook al is dat steeds goed maar mag eens anders smaken naar mijn mening, een persoonlijke 'touch', en dus zit je opmerking van wat jij 'schilderijtje' noemt in de goede richting. De lucht is zoals ze is (er zijn zovele luchten) ofwel moet ik deze wat verdonkeren in de stijl van de "dialuchten" toentertijd Kan er dus inkomen dat bepaalde onderdelen iemand niet bevallen maar daarvoor bestaan er 'reacties' en dan krijg je boeiende discussies, andere visies, ieder zijn waarheid ! En eens je aanvaard wordt en geprezen dan mag je maken wat je wil ... !
        Philip en Djivan, bedankt voor het schrijven.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Zonnige Alpen

          ik voel mij op een vreemde planeet waar ook dorpjes en zonnebloemen staan

          Comment


          • #6
            Re: Zonnige Alpen

            Ik vind de combinatie van die bergen, toefjes wolken en zonnebloemen in de voorgrond al heel apart
            De lucht inderdaad wat turquoise en dus bevreemdend
            Aparte opname Raymond maar wel met zorg voor de compo gemaakt

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Zonnige Alpen

              al veel komen kijken naar de foto.

              die roept wel teen en tander op bij me. De lucht is voor mij inderdaad giftig anderplaneets. Maar ook het landschap is iets raars. Die zonnebloemen, het kerkje, het landelijke, de toefjes wolk.
              eigenlijk begreep ik niet goed wat er hier stond, wat dat dat hier was.


              maar, maar, maar, eenmaal begrepen, is het eigenlijk heel simpel :

              De kerk is voor mij de clou tot oplossing van dit raadsel. De kerk is uiteraard een verpersoonlijking van de god aanwezig op dat onderuniversiaanse dekor. Kijk goed naar de kerk, en je zal zien dat we bij kabouter pinnemuts geland zijn. Dit moet een foto zijn van op de kabouterpinnemutswereld, en de meest logische verklaring lijkt me dan ook dat G.R. indertijd daar geboren is, maar met genen die hem mensengrootte gaven.

              Zijn naam duidt daar trouwens ook op : G.R. - groot -

              Waarschijnlijk is ie daarna verstoten geweest omdat ie anders was dan de rest, en door de grote boze toverkabouter doorgebeamed naar deze planeet.

              Dit is dus imho een scan van een fotootje dat ondertussen al heel heel lang in zijn portefeuille zit (kabouters worden heel oud). met wat verkleuring tot gevolg, veronderstel ik.


              Simpel toch ?
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Zonnige Alpen

                Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht

                Waarschijnlijk is ie daarna verstoten geweest omdat ie anders was dan de rest, en door de grote boze toverkabouter doorgebeamed naar deze planeet.
                En bij het aanhoren van wat zijn lot zou worden, lieten de zonnebloemen treurig hun kopke hangen...
                groeten Eric

                Comment


                • #9
                  Re: Zonnige Alpen

                  Dit is wat Alice zag toen ze eenmaal boven op de berg aangekomen was en eens rustig om zich heen keek.
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonnige Alpen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                    al veel komen kijken naar de foto.

                    die roept wel teen en tander op bij me. De lucht is voor mij inderdaad giftig anderplaneets. Maar ook het landschap is iets raars. Die zonnebloemen, het kerkje, het landelijke, de toefjes wolk.
                    eigenlijk begreep ik niet goed wat er hier stond, wat dat dat hier was.


                    maar, maar, maar, eenmaal begrepen, is het eigenlijk heel simpel :

                    De kerk is voor mij de clou tot oplossing van dit raadsel. De kerk is uiteraard een verpersoonlijking van de god aanwezig op dat onderuniversiaanse dekor. Kijk goed naar de kerk, en je zal zien dat we bij kabouter pinnemuts geland zijn. Dit moet een foto zijn van op de kabouterpinnemutswereld, en de meest logische verklaring lijkt me dan ook dat G.R. indertijd daar geboren is, maar met genen die hem mensengrootte gaven.

                    Zijn naam duidt daar trouwens ook op : G.R. - groot -

                    Waarschijnlijk is ie daarna verstoten geweest omdat ie anders was dan de rest, en door de grote boze toverkabouter doorgebeamed naar deze planeet.

                    Dit is dus imho een scan van een fotootje dat ondertussen al heel heel lang in zijn portefeuille zit (kabouters worden heel oud). met wat verkleuring tot gevolg, veronderstel ik.


                    Simpel toch ?
                    Oeije joeije joei, nu gaan we ne gang En nu even ernstig : Als ik de commentaren samenvat dan ben ik in feite 'heel goed' bezig - ik breng vernieuwing De foto is zeer recent en is op 'Aarde' genomen, maar als jullie toch van andere planeten dromen zal ik jullie eens moeten meenemen, trouwens aansluitend als uitdaging ga ik nu een foto plaatsen vanop een andere planeet - onderschat me niet.
                    En nu zachtjes dromen en genieten en dankbaar zijn dat je op mijn foto hebt mogen reageren waarvoor oprecht GRote dank.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonnige Alpen

                      Qua compositie kan ik deze foto best wel smaken hoor.
                      Het gebruik van een soort "glamour glow" (ik vermoed dat het dat is) trekt een beetje een flou over de zonnebloemen die daardoor wat aan scherpte inboeten.
                      Een meer blauwere lucht zou imo mooi contrast geven met het geel/oranje vd zonnebloemen.
                      Ik had al eerder van je gelezen dat je een eigen stijl aan het ontwikkelen was hetgeen alleen maar positief kan zijn. Dat je er niet meteen boenk op zit mag je zeker niet weerhouden om verder te experimenteren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonnige Alpen

                        vind het een speciale foto.
                        En als het dus gaat over ontwikkelen eigen stijl, dan zit het prima
                        speciale foto : begint met titel " zonnige alpen", bij kijken van de foto : ok : alpenkerkje, heuvels, maar tiens geen bergen maar een turquoise studio-achtergrond.
                        Kleine wolkjes op middenhoogte die van rechts komen : tiens wat gebeurt er daar rechts dat we niet kunnen zien ? En dan de voorgrond met de zonnebloemen
                        die er beetje triestig en on-Zwitsers chaotisch (of is het Oostenrijks '45-achtig ?)bij staan opgelijnd; Metafoor voor ongewenste vluchtelingen in afwachting van repatriering?

                        foto met een verhaal

                        grten, GeerT.
                        Last edited by geert62; 4 oktober 2017, 12:38.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonnige Alpen

                          Van inhoud is het een hemels beeld maar de kleurtjes zijn toch nog anders dan van hoe ik het mij dan in de hemel voorstel
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonnige Alpen

                            Zeker een pluim voor je durf, Raymond. Een voor de gevorderde kijkers zullen we maar zeggen.
                            Voor mij vallen de stevige kleuren en contrast op. Fluweelzacht is de verscherping dan weer. Die combinatie heeft goed uitgepakt.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zonnige Alpen

                              Ik ben ook al een paar komen kijken. De eerste keer deinsde ik wenkbrauwen fronsend achteruit. Maar hoe meer commentaren ik lees hoe beter hij wordt.

                              Comment

                              Working...
                              X