Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Molse Meren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Molse Meren




    Zelfde foto als deze (klik) maar dan meer ingezoomd.
    Bij deze foto heb je de indruk dat die scheef stond niet. Zoals ik al zei, het waterpas van mijn statief stond dan ook ....... waterpas.




    Nog een tweede:



    En een derde:




    Dit zijn de mindere van deze sessie.
    Het verschil tussen twee en drie zijn miniem door een lichtjes draaien van de statiefkop maar ook door de gewijzigde lucht (je ziet hoe snel die kan veranderen).
    En ook die enorme witte zwaan heeft ietsjes meer in de tweede.


    Bedankt voor het kijken.



    Last edited by Red Falcon; 2 oktober 2017, 13:11.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Molse Meren

    Qua compo vind ik eigenlijk twee en drie de mooiste omdat je meer diepte hebt
    Het licht in de lucht van de tweede vind ik dan weer wat te fel maar de zwaan erbij maakt 'm wel interessant

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Molse Meren

      Je hebt naar mijn idee toch het goud eerst laten zien.
      Bij foto 2 en 3 denk ik, dat de WB te koud is. Ik moet er voor turen maar de zwaan lijkt me enigszins blauwig.
      Alsook de glans op de blaadjes.
      Last edited by Johan1956; 3 oktober 2017, 17:47.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Molse Meren

        deze drie kunnen toch niet tippen aan je vorige Luc

        Comment


        • #5
          Re: Molse Meren

          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          deze drie kunnen toch niet tippen aan je vorige Luc
          Daarom staan ze dan ook in "Oordeel" Patrick.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Molse Meren

            beetje fout van mij maar ik kijk daar zelden naar of ze in SC of oordeel staan , voor mij is dat allemaal beetje gelijk ,waar ik fouten zie tracht ik te helpen ,ze mogen dat voor mij gerust weglaten

            Comment


            • #7
              Re: Molse Meren

              Bah nee Patrick, dit zijn inderdaad de minste van de foto's die ik die dag daar gemaakt heb.
              Je bent helemaal niet fout, ik ben zelfs blij dat je recht voor de raap bent.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Molse Meren

                het weerelement vind ik super belangrijk in foto's.
                Mijn grote goeroe op dat gebied is Galen Rowell. De man is spijtig genoeg verongelukt, maar ik ken geen enkele andere natuurfotograaf die het weer zo fantastisch kon integreren in zijn landschaps en vooral ook bergschapsfoto's.

                en hier is het er wel, maar tis een beetje flauw...


                over dat oordeel/SC : alvast mijn excuses aan iedereen, ik kijk daar echt niet naar. de manier waarop door het subforum loopt toont dat zelfs niet, me dunkt. als ik kritiek kan geven, dan profiteer ik er met alle plezier van; sc of oordeel, whatever. lol.
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Molse Meren

                  De 3e kijkt het fijnste. De 2e is me iets teveel verscherpt, de 1e wat plattekes.
                  https://www.behance.net/Lynx1966

                  Comment


                  • #10
                    Re: Molse Meren

                    Hoezo Pieter wat flauw?
                    Ik ben daar twee uur bezig geweest om het mooie licht te vangen.
                    Als de zon ondergaat gaat dat sneller dan dat je zou vermoeden en dan is het crossen van het ene standpunt naar het andere en de weg was niet geplaveid hoor.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Molse Meren

                      het licht in "Ook dit is Mol" vind ik bijvoorbeeld veel sterker.
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment

                      Working...
                      X