Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jalouvre I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Jalouvre I


    Na vele knieperikelen, lukt het me opnieuw om relatief zware bergtochten te doen met net die toets extra.
    Zo onlangs met een vriend een zeer mooie en bij momenten pittige tocht kunnen doen vanuit de Col de Colombière naar de Jalouvre en verder naar de Aiguille Verte.
    He was een crispy septemberochtend met wat wolkenneveltjes die later op de dag helemaal oplosten.

    De serie is nog niet helemaal af, maar toch al een eerste beeldje. De volgende dagen komt nog meer.





    Op vraag van L.G., zonder kadertje :





    Last edited by Iegienie; 2 oktober 2017, 12:14.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Jalouvre I

    Best benieuwd hoe hoog je daar zat.
    Was een vierkant hier wel aangewezen Pieter?
    Maar natuurlijk doet dergelijk beeld me watertanden aan vroeger, ik was ook 'stoppezot' van de Alpen.
    Mooie kleuren wel en goed gekozen comp, hoewel ik breder allicht beter had gevonden.
    Eerlijk gezegd, ik hou niet van vierkante landschapsfoto's en dat kader past wel hier maar je weet ondertussen dat ik daar ook een hekel aan heb.
    'k Weet niet, een vierkant kan bij macro, bij stilleven en bij solitairen, voor mij niet bij landschappen, sorry hé.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Jalouvre I

      Geen probleem hoor, Luc, integendeel.

      De col de la colombière (boven La Clusaz) is 1613m, col du Rasoir (komt over een paar dagen) 2250m, en de top van de Jalouvre 2408m. Verderop hebben we nog de Aiguille Verte gedaan 2045m. Maar van die laatste komt waarschijnlijk geen foto, omdat ik die niet echt sterk genoeg vind. Misschien komt ie wel in de finale serie, maar hier wil ik toch liever enkel foto's tonen die op zich ook blijven staan. Er zitten trouwens een paar twijfelgevallen tussen, ik plan eigenlijk om volgende woensdag of donderdag speciaal voor die foto's nog eens de toer opnieuw te doen. Ze voorspellen vrij gelijkaardig weer, dus dat moet lukken, hoop ik.

      Dit is een foto vanop ongeveer 1800m hoog.


      Vierkant formaat : je weet ondertussen al wel dat ook ik een beetje eigenzinnig en koppig ben he. Ons moe zei altijd dat ik "konte kee rie aafs" was... Zij kan het weten, ze heeft geprobeerd me op te voeden. haha.
      Ik denk dat je voor landschappen perfect gelijk hebt. Een landschap moet iets wijds zijn, zoals de prachtige zeezichten van bopatje of de schotse wonderen van de pannekoekjes. Om er een paar te noemen.

      Maar ik zoek in deze fotoreeks eigenlijk iets anders. Net als met mijn boompies. Ik heb ergens het idee dat ik dingen in een landschap wil fotograferen. Dingen die me opvallen. En dat kunnen fysieke dingen zijn, zoals boompies, maar dat kunnen ook impressies zijn zoals hier het konstante spel van wel en niet zichtbare bergtoppen doorheen de ochtendelijke nevelslierten.

      De bedoeling is om deze serie foto's af te printen op 30*30 formaat, en zo ingekaderd met passepartout op te hangen, allemaal netjes naast elkaar. Bij de prints zal ik inderdaad de lijntjes weglaten. Ik heb ze trouwens fijner gemaakt dan de eerste experimentjes die ik hier er mee gedaan heb. Ter experiment zal ik trouwens dezelfde foto zonder die (vervelende randjes) subiet op BD zetten.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Jalouvre I

        Voor mij kan vierkant zeker wel bij een landschap, waarom niet, er zijn genoeg voorbeelden waar het goed bij uitpakt
        Daarentegen om één of andere manier had ik deze opname ook liever in een brede versie gezien.
        In ieder geval een prachtig landschap dat tot de verbeelding spreekt Pieter en vastgelegd met zeer veel detail en hele mooie natuurlijk ogende kleuren.

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Jalouvre I

          Vind het een speciaal beeld. Door de structuur van de rotsen blijf ik even naar de onderkant kijken waarna ik afdwaal naar de rots achteraan.

          Comment


          • #6
            Re: Jalouvre I

            reeksje effe on hold gezet, wegens dit probleem : Kleurbeheer

            (waar deze foto trouwens ook last van heeft)
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Jalouvre I

              Mooie foto.
              Ik zie hier alvast geen probleem rond kleuren. De okerachtige ondergrond, de groene weide en de blauwe hemel zijn allemaal heel naturel.
              Mvg Philip

              Comment


              • #8
                Re: Jalouvre I

                dat is een knap beeld ! kader stoort mij niet zo erg ,en de kleuren vind ik prima

                Comment


                • #9
                  Re: Jalouvre I

                  Prachtige plaat en mag voor mij gerust met kadertje.
                  In een tentoonstelling worden ze tenslotte ook met kader voorgesteld - maar ieder heeft zijn mening he
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jalouvre I

                    Ik tracht altijd te aanvaarden hoe de maker van een foto zijn/haar werk voorstelt. De sfeer vind ik top, de kleuren zitten goed en met de compo geen probleem, dus een prachtige foto Pieter
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jalouvre I

                      Heel mooi met of zonder kader
                      Ik kijk al uit naar het vervolg want dat belooft !
                      (hier zit nu ne zjaloerse se)
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jalouvre I

                        Heel knap beeld dit..Je voelt gewoon een beetje de koude van de foto afstralen hier..
                        Bij deze foto vind ik het kader wel passend, en heeft dan ook mijn voorkeur.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment

                        Working...
                        X