Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies gevraagd

    Hallo iedereen

    Eerst en vooral wil ik me excuseren indien mijn bericht hier niet op zijn plaats is. Vanaf volgend jaar zou ik een opleiding voor allround fotografie willen volgen. Enkele jaren geleden heb ik een Canon EOS 550d aangeschaft met bijhorende lens Canon EFS 55-250mm en 18-55mm. Graag zou ik nog een 2e toestel van Canon met lensen willen aanschaffen, al dan niet 2ehands.
    Welk toestel en lensen zouden jullie me aanraden? Het zou voornamelijk bedoeld zijn alledaagse foto's maar ook uitzichten, interieur gebouwen waar soms niet veel lichtinval is, wielersport...
    Alvast bedankt voor jullie advies

  • #2
    Re: Advies gevraagd

    Om een toestel aan te raden, moeten we weten waarom je 550d niet meer voldoed.
    Je hebt een camera, waarom niet je lessen afwachten, zodat je zelf meer inzicht krijgt naar waar je naartoe wilt in de fotografie. Dan kun je ook gerichte vragen stellen.

    --
    map.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Advies gevraagd

      Ik kan het advies van mlap alleen maar bijtreden.

      Comment


      • #4
        Re: Advies gevraagd

        Ik zou eerder een andere lens kopen, als andere toestel. Niet dat je lenzen slecht zijn, maar ze laten niet zo licht sterk. Waardoor ze niet zo geschikt zijn voor snel bewegende onderwerpen als wielersport.

        Ik zou zeggen zet er de 50mm F1.2L erop van meer dan 1000 euro. Gebruik de lens op F1.2 zodat je meer dan genoeg licht hebt. Wat zien we, je lens is eigenlijk wel veel te veel tele voor je interieur fotografie en de scherpdiepte valt gruwelijk tegen. Veel dingen staan er te onscherp erop. Dus ook niet geschikt.

        Dus wat zou ik doen. Investeer in een goede statief en flitser. Dan kun je de lens wat dicht knijpen voor meer scherpte en je hebt toch voldoende licht. En eventuele trillingen heb je geen last van, want je camera staat tenminste op een statief.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Advies gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
          Om een toestel aan te raden, moeten we weten waarom je 550d niet meer voldoed.
          Je hebt een camera, waarom niet je lessen afwachten, zodat je zelf meer inzicht krijgt naar waar je naartoe wilt in de fotografie. Dan kun je ook gerichte vragen stellen.

          --
          map.
          T.T.
          Op zich was dit toestel 550D een goed toestel, maar omdat ik regelmatig van lens moet veranderen in bepaalde situaties, leek het me gemakkelijker om een 2e toestel te hebben zodat ik enkel van toestel moet veranderen.

          Comment


          • #6
            Re: Advies gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            Ik zou eerder een andere lens kopen, als andere toestel. Niet dat je lenzen slecht zijn, maar ze laten niet zo licht sterk. Waardoor ze niet zo geschikt zijn voor snel bewegende onderwerpen als wielersport.

            Ik zou zeggen zet er de 50mm F1.2L erop van meer dan 1000 euro. Gebruik de lens op F1.2 zodat je meer dan genoeg licht hebt. Wat zien we, je lens is eigenlijk wel veel te veel tele voor je interieur fotografie en de scherpdiepte valt gruwelijk tegen. Veel dingen staan er te onscherp erop. Dus ook niet geschikt.

            Dus wat zou ik doen. Investeer in een goede statief en flitser. Dan kun je de lens wat dicht knijpen voor meer scherpte en je hebt toch voldoende licht. En eventuele trillingen heb je geen last van, want je camera staat tenminste op een statief.
            Bedankt voor deze tip!

            Comment


            • #7
              Re: Advies gevraagd

              Als je vaak van lens moet veranderen, dan hebben je lenzen misschien het verkeerde bereik.

              Comment


              • #8
                Re: Advies gevraagd

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Als je vaak van lens moet veranderen, dan hebben je lenzen misschien het verkeerde bereik.
                of maar 1 lens meenemen, en je staat versteld wat je met 1 lens kunt doen ;-)

                Comment

                Working...
                X