Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boompje in het geel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Boompje in het geel

    Dit boompje in het gele veld viel me afgelopen week ineens op toen ik terug van het werk naar huis reed.
    Vanavond maar eens naar toe gegaan.

    Last edited by jos82; 29 september 2017, 19:55.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Boompje in het geel

    Mooi Jos, komt goed uit om 'm centraal te plaatsen, tevens mooie zachte kleuren in de lucht.
    Was het niet mogelijk om dichter te gaan zodat de afhangende takken volledig loskwamen van de bomenrij ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Boompje in het geel

      Groot gelijk om terug te gaan.
      De lucht, het gele veld en boompje maakt het af.
      groeten Eric

      Comment


      • #4
        Re: Boompje in het geel

        Sieg en Eric bedankt al voor de fijne reacties..

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Was het niet mogelijk om dichter te gaan zodat de afhangende takken volledig loskwamen van de bomenrij ?
        Was zeker nog wel mogelijk..Maar dan had ik meer met groothoek moeten werken. En mijn idee was juist door wat meer mm's hier te gebruiken een klein beetje meer die laagvorming te krijgen, vandaar.
        Maar misschien nog wel een keertje terug met wat mist in de vroege ochtend, staat alleen zonnetje in de rug.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Boompje in het geel

          Enige jammere aan de foto is dat de onderkant van het boompje niet los komt. Voor de rest superprima. Iets dichter, iets door de knietjes, iets meer mm.

          Ofwel sochtends. Dan zal de nevel het bos verbleken en komt het ook goed.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Boompje in het geel

            Heeft 'de lucht' op jou gewacht Jos ? Prachtig afgewerkte foto met leuke sfeer
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Boompje in het geel

              Zalig beeld Jos, vooral die laagvorming spreekt me heel erg aan......zeker terug gaan met wat mist in de ochtend...

              Groetjes
              Freddy
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: Boompje in het geel

                Knappe foto , mooie kleuren en laagjes ,misschien zwart puntje in de lucht (vogel denk ik) verwijderen

                MVG

                Comment


                • #9
                  Re: Boompje in het geel

                  Mooi resultaat. Mooie bewerking.
                  Mvg Philip

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boompje in het geel

                    Bedankt voor de fijne reacties..
                    Moest even zoeken voor de zwarte puntjes, maar zijn inderdaad vogels in de verte...Bij deze gelijk weggehaald, geen update bijgeplaatst, zo'n kleine aanpassing.
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boompje in het geel

                      Een hele mooie !
                      toepassing van de tips van Pieter had het nog versterkt.
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boompje in het geel

                        Knap beeld Jos. Ik merk dat vierkant super populair aan het worden is in N&S. Het niet loskomen stoorde me niet meteen maar zeker waard om is te proberen en dan meteen wat nevel meepakken en je hebt een tweede topplaatje.
                        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                        Groeten
                        Kurt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Boompje in het geel

                          Goed opgemerkt want het is inderdaad een fotogeniek onderwerp.

                          De laagvorming is mooi en de centrale plaatsing van het onderwerp werkt ook goed in deze opname, vooral door het vierkante formaat.

                          Mvg.,
                          Smets84..

                          Comment


                          • #14
                            Re: Boompje in het geel

                            Prachtig, in al zijn eenvoud. Ook de kleuren. Een mooi voorbeeld ook dat een onderwerp best eens in het midden mag staan.
                            Voor mij komt de boom door het verschil in contrast, voldoende vrij.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Boompje in het geel

                              Heerlijk wat een mooie lucht die je mooi hebt weten vastleggen!
                              vriendelijke groeten, Sien

                              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                              Comment

                              Working...
                              X