Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP, X-drive II probleem, net nu op verlof natuurlijk...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP, X-drive II probleem, net nu op verlof natuurlijk...

    Lap, ga dan eens op verlof, laat die x-drive u toch in de steek zekers.

    Eerst probleemloos enkele 'gigs' geladen en nu zet hij geen CF en Sony-sticks meer over, heb toch niets verkeers gedaan?!

    Wel leest (herkend) hij de kaarten nog, maar als ik op copy druk, begint hij heel even te schrijven en stopt dan direct, hij geeft dan een 'piep' + een icoon foutmelding, (een horizontaal schijfje, met daar boven golven..). Ik weet niet wat dit betekend, heb dat boekje niet bij natuurlijk...

    Al zekers 100x geprobeerd en neen de drive kan niet vol zijn.

    Iemand een idee wat het zou kunnen zijn.???

    Ik zit nu nog in Slovakije en kan niet veel 'doen'...

    Hopelijk zijn mijn weggeschreven foto s veilig en wel, deze zijn van een hoge emo-waarde !!!

  • #2
    Aan Teddy : X-Drive probleem

    Je originele topic is gelockt, dan maar op deze manier.

    Ik heb ooit eens een gelijkaardig probleem gehad, en bij mij was het opgelost door het toestel te resetten, dat kan door met een naald of ballpen op het resetknopje op de zijkant te drukken. De mijne is wel een pro, maar in wezen maakt dat geen verschil uit.
    Je hoeft je over een reset verder geen zorgen te maken, die raakt niet aan de reeds opgeslagen foto's, baat het niet dan schaadt het ook niet.
    Ik duim alvast.
    Mark (300D)

    Comment


    • #3
      Re: Aan Teddy : X-Drive probleem

      ik wou daar nog het volgende aan toevoegen:
      ik heb ook net met mijn X-drive Pro het probleem gehad dat hij bleef hangen bij het overzetten. enkel reset was nog mogelijk.
      maar daarna deed hij het opnieuw en opnieuw. ook met een andere kaart.
      de foto's die er nog op stonden kon ik wel afhalen maar er bij opzetten ging niet meer.
      ik heb het ding geformatteerd (tja, ik zat niet in Slovakije of zo) en hij werkt weer.
      www.vildaphoto.net

      Comment


      • #4
        Re: Aan Teddy : X-Drive probleem

        Vermoedelijk heb je een kaartje iet of wat bewogen tijdens het copiëren. Het gevolg is dat er een 0-byte-foto op de schijf komt te staan en die, ja die stuurt heel de boel in de war. Je X-drive wil wel foto's van je camera plukken, maar zolang die ene op 0 staat en niet voor je X-drive afgesloten is, kan je niet meer overzetten.
        Normaal zijn alle eerder bewaarde foto's tot aan deze die de fout veroorzaakt in goede staat.
        Oplossing ?
        Probeer ergens bij iemand uw X-drive te koppelen op een windows-machine.
        met de explorer ga je naar de laatst aangemaakte directory. Daar zoek je via details (exlorer) naar dat zogezegd 0-bestand en killed het.
        Normaal zou hij dan moeten werken.
        PS. Je X-drive is toch niet vol ???? Uit ervaring weet ik dat ik nogal vlug vergeet oude folders te verwijderen.
        Allee, ik hoop dat je een oplossing vindt. Je mag altijd tot bij mij thuis komen hoor . Ik zal thuis blijven
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: HELP, X-drive II probleem, net nu op verlof natuurlijk...

          Hoi Teddy,

          Je hebt, naar ik aanneem, je originele post meteen gelocked bij het posten.
          Daar er al div. antwoorden waren in een nieuwe thread, heb ik beide threads gemerged.

          Vandaar het wat 'vreemde' begin van de post van cyrox.

          Ik hoop dat de problemen snel worden opgelost en nog een fijne vakantie verder!!!!!
          In every colour there's the light
          In every stone sleeps a crystal
          Remember the Shaman, when he used to say:
          "Man is the dream of the dolphin"

          Comment


          • #6
            Re: HELP, X-drive II probleem, net nu op verlof natuurlijk...

            Bedankt iedereen voor de goede raad ... ik ga dat resetten eens (MORGEN)uitproberen se.

            @Dolphin.
            OK man, ik was toen ook aan het apperitieven he.
            En nu gaan we slapen, lekker spul hebben ze hier , maar het is wel lastig typen op een qwerty en in het Slovaaks ook nog...

            Comment


            • #7
              Re: Aan Teddy : X-Drive probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door wimvan
              Vermoedelijk heb je een kaartje iet of wat bewogen tijdens het copiëren. Het gevolg is dat er een 0-byte-foto op de schijf komt te staan en die, ja die stuurt heel de boel in de war.


              Oplossing ?
              Probeer ergens bij iemand uw X-drive te koppelen op een windows-machine.
              met de explorer ga je naar de laatst aangemaakte directory. Daar zoek je via details (exlorer) naar dat zogezegd 0-bestand en killed het.
              interessant.
              dan had ik toch de mijne niet moeten formatteren.
              in ieder geval iets om op te letten.

              kan je dan ook niet die laatste directory gewoon deleten via de X-drive zelf (voor zover ik me herinner heb ik dat gedaan maar het probleem bleef)?
              www.vildaphoto.net

              Comment


              • #8
                Re: HELP, X-drive II probleem, net nu op verlof natuurlijk...

                Resetten, lost (bij mij) niets op...

                Het zal wel zo iets zijn wat Wim(merci Wim) aanhaald, maar dat zal dan thuiswerk worden...

                Gelukkig help de hoteleigenaar met mijn gemaakte foto s op cd s te zetten, en kunnen wij rustig verder fotograferen.

                Intussen is blijkbaar het slechte weer van Belgie ook hier aangekomen...

                Comment


                • #9
                  Re: HELP, X-drive II probleem, net nu op verlof natuurlijk...

                  De oplossing die Winvan aangeeft is voor mij de meest logische, ofwel formateerd ge met de bijgeleverd software of ge verwijderd de bestanden die het laatst zijn toegevoegd,ikzelf heb het wel alle bestanden/directories verwijderd bij hetzelfde probleem,de X-drive was dus terug leeg

                  Teks aangepast
                  Last edited by jos.g; 23 september 2004, 11:39.

                  Comment


                  • #10
                    Re: HELP, X-drive II probleem, net nu op verlof natuurlijk...

                    @JeroenM
                    kan je dan ook niet die laatste directory gewoon deleten via de X-drive zelf (voor zover ik me herinner heb ik dat gedaan maar het probleem bleef)?
                    De oplossing die ik voorstel is ook maar een oplossing. Met mijn X-drive kan ik helaas GEEN directory deleten. Nu, indien er een bestand op 0 staat, dan blijkt dat de software die in de X-drive zit, enorme problemen geeft. Hoe die software eruit ziet weet ik niet. Met Windows, ... en eventueel andere OS, kan je die X-drive als een harde schijf benaderen en daar zijn er wel mogelijkheden om 0-bestanden vlotjes te wissen.
                    Wanneer je een hele directory wist, wis je natuurlijk alle andere files die eventueel wel nog goed zijn.
                    Ook heb ik de indruk dat het vaak vervaarlijk is een mengeling van kaarten te gebruiken. CF, Memory Sticks, ...
                    Het is een prachtig opslagmedium, maar, je moet er wel voorzichtig mee omgaan.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: HELP, X-drive II probleem, net nu op verlof natuurlijk...

                      DE OPLOSSING: Flashcard in unit, dan de unit aansluiten op pc en via de verkenner enkele foto's handmatig kopieren van de flascard naar de X-drive.

                      Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                      Resetten, lost (bij mij) niets op...

                      Het zal wel zo iets zijn wat Wim(merci Wim) aanhaald, maar dat zal dan thuiswerk worden...

                      Gelukkig help de hoteleigenaar met mijn gemaakte foto s op cd s te zetten, en kunnen wij rustig verder fotograferen.

                      Intussen is blijkbaar het slechte weer van Belgie ook hier aangekomen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: HELP, X-drive II probleem, net nu op verlof natuurlijk...

                        Waarom het ding niet gewoon aansluiten op een pc en er iets in de zin van norton disk doctor op loslaten?
                        Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                        Comment


                        • #13
                          Re: HELP, X-drive II probleem, net nu op verlof natuurlijk...

                          'k ben terug...

                          En wou u allen even laten weten dat alle foto's nu veilig? op mijn schijf staan, heb dan de dir's in de x-drive gewist en idd. deze met een 0 bestand bleven staan, heb deze dan uiteindelijk ook kunnen wissen en zo te zien werkt de x-drive weer "normaal..."

                          Weeral wat bijgeleerd sé

                          Comment


                          • #14
                            Re: HELP, X-drive II probleem, net nu op verlof natuurlijk...

                            @teddy-Bear
                            ewel, dat doet me plezier.
                            Tip, eens je Xdrive volledig vol schrijven. Daarna wissen. Ik weet, het vraagt veel tijd, maar dat is ook eens een goede controle waardoor het vertrouwen, mocht het verloren zijn, alleen beter wordt.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment

                            Working...
                            X