Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Digital Ixus 500 of pentax optio s4i ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Digital Ixus 500 of pentax optio s4i ?

    Hallo,
    Ik wens mijn eerste stappen te zetten in de digitale fotografie en vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met deze toestellen "Canon Digital Ixus 500" of "pentax optio s4i"

    Deze camera moet dienen voor huis en tuin en om op reis te gebruiken.
    Eventueel ook uitbreidbaar met een onderwaterhuis, om te fotograferen in het water. (ik ben namelijk ook duiker)

    Mijn budget is rond de 500 é 600 euro.

    Alle voorstellen en raadgevingen zijn welkom.

    mvg,
    Jefken
    Last edited by Jefken; 22 september 2004, 17:28.

  • #2
    Re: Canon Digital Ixus 500

    Ik heb een Canon 430 (= 500 - 1milj pixels) en ben er zeer tevreden
    mee als "altijd bij heb camera".
    Kleuren zijn zeer levendig en lens is prima scherp.
    Alleen is postprocessing beperkt.

    Comment


    • #3
      Re: Canon Digital Ixus 500 of pentax optio s4i ?

      De canon S70 lijkt mij wel snor te zitten, pracht van een camera. Maar denk ik nog niet te verkrijgen? Is op vele vlakken beter dan, een ixus 500 en de A95
      denk ik schiet mij hier niet voor dood! en compacter, eveneens een onderwater behuizing beschikbaar. Kostprijs rond de 500 euro.


      groetjes, Jonas
      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

      Comment


      • #4
        Re: Canon Digital Ixus 500 of pentax optio s4i ?

        Ik had de Ixus 400 en heb nu de Ixus 500. Beiden prima camera's, echter leek de Ixus 400 mij net wat fijner qua auto-focus. De Ixus 500 lijkt er namelijk wat langer over te doen....

        Persoonlijk had ik (achteraf) die extra 1 mljn pixels ook helemaal niet nodig, dus ik had beter m'n Ixus 400 kunnen houden ...
        Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

        Comment


        • #5
          Re: Canon Digital Ixus 500 of pentax optio s4i ?

          S60 of S70 nemen. Ik denk dat er voor de Ixus reeks geen onderwaterbehuizing bestaat. Prima camera die je in het begin volledig automatisch kan gebruiken en die je na een tijdje, als je dat wilt, volledig manueel kan instellen. Prijzen schommelen rond uw budget. Wel zonder een groter CF kaatje en behuizing.
          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

          Comment

          Working...
          X