Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Guggenheim Bilbao

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Guggenheim Bilbao

    Vanaf 18 oktober doen we een 8-daagse culturele en gastronomische rondreis in Cantabrië.
    We verblijven 3 dagen in Bilbao en bezoeken het Guggenheim museum.
    Binnen in het museum is het absoluut verboden om te fotograferen. Ik vraag me af om het de moeite is om heel de tijd een
    camera met een 11-18mm en een 24-105mm mee te sleuren. Volgens mij gaat daar zowel binnen als buiten een massa volk rondlopen waardoor je moeilijk architectuurfoto's kan maken. Mijn echtgenote staat erop dat ik de camera met de lenzen mee neem, terwijl ikzelf vrees dat er weinig tijd is om te fotograferen. Het is namelijk een rondreis per bus met 40 reizigers en een gids. Ik kan het me al voorstellen dat voor elk object dat de moeite is om te fotograferen, er een hoop medereizigers in de weg zullen staan. Ikzelf zou enkel een compact camera willen meenemen (Nikon Coolpix P510 die enkel wat te weinig groothoek heeft).
    Wat zouden jullie doen op een bustrip ? Een camera met verwisselbare lenzen meesleuren, of een comfortabele compact.
    Wat me er ook van weerhoudt, is dat je bijvoorbeeld een stadswandeling maakt en dan een restaurant binnengaat of op een terras gaat eten. Je moet dan constant je fotomateriaal bewaken tijdens het eten.
    Geven jullie me nog wat meer argumenten om mijn zware camera en lenzen voor een keertje niet te moeten meenemen ?

  • #2
    Re: Guggenheim Bilbao

    Jij hebt geluk!! gewoonlijk is het mijn partner die zegt, sleuren we dat nu weer allemaal mee? ;-)
    Ik ben zelf al een poosje niet meer in bezit van groot en zwaar gerief. Mis ik dat nee, en al zeker niet op vakantie. Ben momenteel aan het kijken naar de Fujifilm X-E3. En voorlopig doet zelfs de Iphone het niet slecht.
    En ja, je argument van veel mensen / weinig tijd is absoluut een sterke. Ik merk dit overigens meer en meer, het massatoerisme kom je overal tegen. Waardoor tijd om echte mooie beelden te maken erover schiet. Je staat dikwijls al in het rijtje om ergens een beeld te kunnen maken.
    Wat ik ook een sterk argument vind, is de diefstalgevoeligheid. Kan je je duur en opvallend gereedschap wel overal veilig wegbergen? (nee dus)
    En dan nog op en af die bus, telkens met toch wel een volumineuze fototas.
    En bottom line, zijn je foto's zoveel beter met een dslr?

    Comment


    • #3
      Re: Guggenheim Bilbao

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Mijn echtgenote staat erop dat ik de camera met de lenzen mee neem.
      Geven jullie me nog wat meer argumenten om mijn zware camera en lenzen voor een keertje niet te moeten meenemen ?
      Niet moeilijk hé notex, blijkbaar draagt je echtgenote nu de broek.�� Laat ze dan eens de fotozak dragen,
      en wil je een foto maken, camera uit de zak, KLIK en terug in de zak.
      Iedereen tevreden...

      Comment


      • #4
        Re: Guggenheim Bilbao

        Op vakantie, en tijdens citytrips neem ik alleen mijn 17-50 lens mee in een Lowepro 100AW slingshot. Daar kan nog een flesje water in, en meer neem ik niet mee.
        Maar inderdaad, als je telefoon een beetje een deftige camera heeft, dan ga je daar overdag zeker geen slechte foto's mee maken.
        Als je echt de architectuur perfect wil vastleggen, daar heb je tijdens zo'n bustrip toch de tijd niet voor.

        Comment


        • #5
          Re: Guggenheim Bilbao

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Niet moeilijk hé notex, blijkbaar draagt je echtgenote nu de broek.�� Laat ze dan eens de fotozak dragen,
          en wil je een foto maken, camera uit de zak, KLIK en terug in de zak.
          Iedereen tevreden...
          duidelijke afspraken maken dan: zij draagt, notex klikt

          Alle gekheid op een stokje: ik heb het als een opluchting ervaren met een degelijke compact in Barcelona rond te lopen en te fotograferen, tegenover een Canon met Sigma 28-70 + standaard lens het jaar voordien. Ik zou niet twijfelen gezien de omstandigheden die je schetst notex!

          Comment


          • #6
            Re: Guggenheim Bilbao

            Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
            duidelijke afspraken maken dan: zij draagt, notex klikt
            Zo gaat het er hier al 25 jaar aan toe hoor. Soms vraagt ze wel eens "Is dat nu echt nodig om een half uur te besteden aan het fotograferen van slechts 1 vlinder ?", terwijl ze in de gloeiende zon staat te wachten. Maar voor de rest moppert zij nooit. We zijn nu overeengekomen dat ik enkel de compactcamera meeneem. Zijzelf zal enkel foto's nemen met haar Iphone7.
            Vooral de argumenten over het tijdsgebrek en het lastige in-en uitstappen met de fototas, hebben de doorslag gegeven.
            Last edited by notex; 26 september 2017, 09:12.

            Comment


            • #7
              Re: Guggenheim Bilbao

              Was 14 dagen terug in het Guggenheim, je mag daar rustig binnen in de "gangen" fotograferen hoor. Maar dus niet in de expositieruimtes, hier lopen trouwens zeer veel suppoosten rond. Echter slechts toestel met lens, geen rugzakken (moet je afgeven in de vestiaire). Maar dus fotograferen geen probleem en de drukte viel ook best mee; al was het soms wel wat wachten als je een foto zonder mensen wilde.

              Comment

              Working...
              X