Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toetsenbord combinatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toetsenbord combinatie

    Ik werk met Imac en vraag mij af of je met een bepaalde toetsencombinatie een kruisje kan plaatsen zoals te zien is op een rouwbrief bij vermelding van een overleden familielid.

    Dank bij voorbaat.

    Mvg Yves.
    What you see is what you get

  • #2
    Re: Toetsenbord combinatie

    bedoel je een kruis zoals ✝ ✟ ✠ of ?

    Ga dan naar https://nl.piliapp.com/symbol/ en doe dan copy/paste.
    Last edited by notex; 25 september 2017, 21:41.

    Comment


    • #3
      Re: Toetsenbord combinatie

      Dat is 'alt'-t.
      Je kan alle toetsenbord-combinaties zien in de rechterbovenhoek van je Mac-scherm. Klik op het vlaggetje (Belgisch of Nederlands), en selecteer "Toon Toetsenbordweergave". Je krijgt dan een klein toetsenbord te zien met alle mogelijke tekens, volgens dat je zelf de 'alt'-, 'control'-, 'shift'- en andere toetscombinaties indrukt. Erg handig en weinig Mac-gebruikers weten dat...
      Groet, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #4
        Re: Toetsenbord combinatie

        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Dat is 'alt'-t.
        Je kan alle toetsenbord-combinaties zien in de rechterbovenhoek van je Mac-scherm. Klik op het vlaggetje (Belgisch of Nederlands), en selecteer "Toon Toetsenbordweergave". Je krijgt dan een klein toetsenbord te zien met alle mogelijke tekens, volgens dat je zelf de 'alt'-, 'control'-, 'shift'- en andere toetscombinaties indrukt. Erg handig en weinig Mac-gebruikers weten dat...
        Groet, Kariboe
        Net geprobeerd op een Ipad. Ik krijg dan enkel Griekse letters, pijlen en tekens zoals copyright. Zal nog eens wat toetsencombinaties uitpluizen.

        Comment


        • #5
          Re: Toetsenbord combinatie

          Oei, ik denk niet dat dit werkt op een iPad. Wel op MacBook (Pro) or iMac...
          ;-)
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: Toetsenbord combinatie

            Ok,gelukt
            Bedankt voor de info

            Mvg Yves.
            What you see is what you get

            Comment


            • #7
              Re: Toetsenbord combinatie

              (ik zie dat Kariboe hierboven het antwoord al gegeven heeft; hier de illustraties)

              1) Zorg dat je bij System Preferences Keyboard>Show Keyboard hebt aanstaan:




              2) Dan krijg je rechtsboven in de balk dit te zien:




              3) Je kunt nu op de verschillende palletten zien wat je eventueel met modifier keys (Alt, cmd, shift) rechtstreeks kunt typen, of wat je uit de rijke voorraad van bestaande symbolen kunt halen:

              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Toetsenbord combinatie

                Bedankt Les.

                Mvg Yves.
                What you see is what you get

                Comment


                • #9
                  Re: Toetsenbord combinatie

                  Met plezier gedaan!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X