Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD op tablet kopiëren ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DVD op tablet kopiëren ?

    Ik heb binnen enkele weken een vlucht naar Cuba, +/- 10 uren (2 x), en daarom dacht ik enkele DVD's naar mijn tablet te kopiëren.
    Iemand een idee of dit mogelijk is, en hoe ik dat het beste zou doen. Ik heb een Samsung Galaxy Tab S 10.5 tablet, met extra geheugenkaartje van 60Gb.
    grt
    jan

  • #2
    Re: DVD op tablet kopiëren ?

    Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
    Ik heb binnen enkele weken een vlucht naar Cuba, +/- 10 uren (2 x), en daarom dacht ik enkele DVD's naar mijn tablet te kopiëren.
    Iemand een idee of dit mogelijk is, en hoe ik dat het beste zou doen. Ik heb een Samsung Galaxy Tab S 10.5 tablet, met extra geheugenkaartje van 60Gb.
    grt
    jan
    Naar AVI omzetten en dan op je kaartje zetten.
    Maar welk programma ? Het is al eeuwen geleden dat ik me hier nog mee amuseerde.
    Ik dacht eerst DVD SHRINK, maar volgens mij converteert die niet naar AVI.
    Misschien Freemake Video Converter ?

    Enfin, zoek hier eens op BD want ik zal deze vraag destijds ook wel gesteld hebben

    PS: Veel van je DVD's kan je misschien reeds in AVI gewoon op het internet "vinden"


    Ah, en als "player" voor op de tablet vind ik MX Player wel een goede.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: DVD op tablet kopiëren ?

      Op Apple doe je dat met Handbrake

      Comment


      • #4
        Re: DVD op tablet kopiëren ?

        Als het enkel voor films is, bekijk dan eens of de maatschappij waar je mee vliegt geen entertainment systeem aan boord heeft.

        Op lange afstandsvluchten is dit meestal wel het geval.
        Daar vind je ook verschillende (recente) films in het aanbod.

        Handbrake werkt ook op Windows.

        mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #5
          Re: DVD op tablet kopiëren ?

          Of Netflix, en downloaden (legaal) wat je wil bekijken.

          Comment


          • #6
            Re: DVD op tablet kopiëren ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Op Apple doe je dat met Handbrake
            (zie #1): Ik heb een Samsung Galaxy Tab S 10.5 tablet, met extra geheugenkaartje van 60Gb.

            Edit: ik zet de nadruk op Android, terwijl de posters hier denk ik, bedoelen hoe je het op de PC kan omzetten naar een voor de tablet leesbaar formaat.
            Last edited by nete; 23 september 2017, 15:46.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: DVD op tablet kopiëren ?

              Google play store kan je films huren, geen gedoe !
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: DVD op tablet kopiëren ?

                Heb je een adapter voor je geheugenkaartje? Ik zou namelijk de sd kaartjes rechtstreeks op je computer aansluiten, wegens de snelheid. Probeer van te voren uit welke formaat voldoende kwaliteit bied, maar niet te zwaar is voor de tablet. VLC player is trouwens wel een handige app om de films af te spelen op de tablet. Met VLC heb ik dan weer de Indian doctor gekeken op de telefoon. Hij houdt ook bij waar je gebleven bent.
                Omdat de bestandsnamen allemaal met hetzelfde begonnen, groepeerde hij de films ook, hierdoor is het ook ideaal voor series.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: DVD op tablet kopiëren ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  Heb je een adapter voor je geheugenkaartje? Ik zou namelijk de sd kaartjes rechtstreeks op je computer aansluiten, wegens de snelheid. Probeer van te voren uit welke formaat voldoende kwaliteit bied, maar niet te zwaar is voor de tablet. VLC player is trouwens wel een handige app om de films af te spelen op de tablet. Met VLC heb ik dan weer de Indian doctor gekeken op de telefoon. Hij houdt ook bij waar je gebleven bent.
                  Omdat de bestandsnamen allemaal met hetzelfde begonnen, groepeerde hij de films ook, hierdoor is het ook ideaal voor series.
                  VLC werkt inderdaad super, ook op Apple Ipad.
                  Sinds verleden week heb ik een Ipad Pro 256 GB met nu ios11, en ik heb de indruk dat ze het bij Apple
                  begrepen hebben en dat de mogelijkheden een stuk ruimer geworden zijn.
                  Eindelijk is er een overeenkomst met verschillende merken om raw bestanden te bewerken en op te slaan.
                  Ik vermoed dat dat ook het geval voor filmbestanden zal zijn, moet ik nog eens te gronde uitzoeken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: DVD op tablet kopiëren ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    VLC werkt inderdaad super, ook op Apple Ipad.
                    Sinds verleden week heb ik een Ipad Pro 256 GB met nu ios11, en ik heb de indruk dat ze het bij Apple
                    begrepen hebben en dat de mogelijkheden een stuk ruimer geworden zijn.
                    Eindelijk is er een overeenkomst met verschillende merken om raw bestanden te bewerken en op te slaan.
                    Ik vermoed dat dat ook het geval voor filmbestanden zal zijn, moet ik nog eens te gronde uitzoeken.
                    (zie #1): Ik heb een Samsung Galaxy Tab S 10.5 tablet, met extra geheugenkaartje van 60Gb.

                    Heb je aandelen van Apple ?
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: DVD op tablet kopiëren ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Heb je aandelen van Apple ?
                      Totaal niet René, was even ter info voor mensen die er aan twijfelen of het ook kan op de nieuwe Ipad Pro.

                      Comment


                      • #12
                        Re: DVD op tablet kopiëren ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Totaal niet René, was even ter info voor mensen die er aan twijfelen of het ook kan op de nieuwe Ipad Pro.
                        Alle nuttige info is natuurlijk meegenomen !
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: DVD op tablet kopiëren ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          (zie #1): Ik heb een Samsung Galaxy Tab S 10.5 tablet, met extra geheugenkaartje van 60Gb.

                          Edit: ik zet de nadruk op Android, terwijl de posters hier denk ik, bedoelen hoe je het op de PC kan omzetten naar een voor de tablet leesbaar formaat.
                          Dus je bedoeld een dvd speler aansluiten op je tablet en dan via de tablet de dvd rippen.
                          Er zijn dvd spelers die op een tablet werken, geen idee of het speciale zijn, maar het kan.
                          Mogelijkheden genoeg om af te spelen, VLC of een totaal pakket zoals Kodi. Is de DVD beveiligd, dan moet je dit nog omzeilen.

                          --
                          map.
                          T.T.

                          Comment


                          • #14
                            Re: DVD op tablet kopiëren ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                            Google play store kan je films huren, geen gedoe !
                            Ik denk dat dit het beste antwoord is. Geen gezever met encryptie, codecs of formaten, gewoon keuze maken en downloaden voor offline gebruik, klaar.

                            Comment


                            • #15
                              Re: DVD op tablet kopiëren ?

                              Hallo Jan,

                              Als het nog niet te laat is: FREEMAKE VIDEO CONVERTER werkt zéér goed.
                              Ben er momenbteel mee bezig
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X