Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portret in z/w

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] portret in z/w


    meningen welkom


    mijn website : klik

  • #2
    Re: portret in z/w

    Op 't eerste zicht zou je zeggen 'aan de grijze kant'. Maar bij nader inzien is dit voor mij een knap portret waar de belichting me sterk aanspreekt. Goed scherp.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: portret in z/w

      Toch een iemand die het de moeite vond om iets te schrijven - waarvoor dank Raymond
      Qua reacties zit het forum naar mijn gevoel toch wel weer op een dieptepunt.
      Iedereen heeft altijd wel zijn ekskuus klaar om niks te schrijven - niet gezien, geen tijd, teveel werk, patati, patata ...
      Probleem is dat je in een vicieuze cirkel terechtkomt - wie 0 reacties krijgt zal een volgende keer minder geneigd zijn om zelf te schrijven ...
      Spijtig hoe we ons mooie forum laten verkommeren en laten kapotgaan - we staan erbij en kijken ernaar ...
      Maar genoeg gezaagd
      Groeten,
      Peter
      Last edited by blauwzwart; 25 september 2017, 21:05.
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: portret in z/w

        Ik vrees dat we in een tijdperk leven waarin we allemaal zo gehaast zijn en zelfs geen tijd meer nemen om wat woorden te willen neertypen. Maw, we leven in een klik tijdperk.

        Over de foto:
        Mooi belicht en mooie omzetting.
        Ik dacht in eerstinstantie wat krap in het kader maar achteraf gezien vind ik het best nog passen zo.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: portret in z/w

          Mooie omzetting, mooie belichting.

          De man heeft voor mij een beetje een trieste blik, maar dat draagt wel bij tot de sfeer van de foto.
          Mvg Philip

          Comment


          • #6
            Re: portret in z/w

            Qua reacties zit het forum naar mijn gevoel toch wel weer op een dieptepunt.
            Iedereen heeft altijd wel zijn ekskuus klaar om niks te schrijven - niet gezien, geen tijd, teveel werk, patati, patata ...
            Probleem is dat je in een vicieuze cirkel terechtkomt - wie 0 reacties krijgt zal een volgende keer minder geneigd zijn om zelf te schrijven ...
            Spijtig hoe we ons mooie forum laten verkommeren en laten kapotgaan - we staan erbij en kijken ernaar ...
            Ik kan je hier volledig bijtreden, en kan er ook nog aan toevoegen dat vele foto's hier slechts 3%, soms 5% model bevatten,
            al de rest is architectuur geworden...echte (studio) portret fotografie lijkt een beetje uit den boose geworden, of uit de mode, of... gewild
            door de beheerders van de site, na het samenvoegen van verschillende onderdelen ervan.

            Maar goed, misschien is dit gewoon evolutie ? (en moeten we ons aanpassen ? )

            Aangaande jou foto, vraag ik me af of volgens deze uitsnede het beeld niet beter / sterker word ?

            D.

            Comment


            • #7
              Re: portret in z/w

              Knap portret ,goed scherp en de spiegeling van de brilglazen goed vermeden.De uitsnede is ook een goede optie en ik persoonlijk zou ook de blinkende witte puntjes weg gewerkt hebben zoals in de uitsnede , maar is geenszins geen kritiek hoor.
              Goed gedaan

              Comment


              • #8
                Re: portret in z/w

                Knap portret en mooie omzetting.
                Wat de reacties betreft merk ik wel hetzelfde, maar wie ben ik om daar iets aan te veranderen. Ik doe mijn best, en mocht iedereen dat doen dan zou het voor iedereen leuker zijn van tijd tot tijd enige reactie te ontvangen.
                Dit was ook de reden waarom ik hier een tijdje weg ben gebleven, maar veel verandering kan ik niet waarnemen.

                Comment


                • #9
                  Re: portret in z/w

                  Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                  Ik kan je hier volledig bijtreden, en kan er ook nog aan toevoegen dat vele foto's hier slechts 3%, soms 5% model bevatten,
                  al de rest is architectuur geworden...echte (studio) portret fotografie lijkt een beetje uit den boose geworden, of uit de mode, of... gewild
                  door de beheerders van de site, na het samenvoegen van verschillende onderdelen ervan.

                  Maar goed, misschien is dit gewoon evolutie ? (en moeten we ons aanpassen ? )
                  Aha, dan had ik 'm toch goed begrepen overlaatst.

                  Alles is inderdaad samengevoegd. Vroeger werd er al vrij weinig studiowerk gepost. Nu nog minder. Als alles dan ook nog eens gemixed wordt in 1 onderdeel, dan komen daar inderdaad maar weinig studiowerken naar voren.
                  Wat ik eigenlijk wel jammer vind. Ik ken niets van studiowerk, maar kan het wel zeer waarderen.
                  Er zit hier ook bijna niemand meer die regelmatig zoiets post, jammer.

                  Gelukkig is het internet groot.
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: portret in z/w

                    Het forum is inderdaad gereorganiseerd geweest enkele jaren geleden.
                    Maar volgens mij was de populariteit ervoor ook al aan het zakken.
                    Denk niet dat je het daarop kunt afschuiven.
                    Denk dat "men" (niet iedereen) gewoon te lui of te egoistisch is om iets bij een ander te schrijven.
                    Stom - want van iemand die zijn foto's hier post mag je toch verwachten dat hij ook wat reacties schrijft lijkt me (?)

                    Dank trouwens voor dan toch nog wat reacties - en voor de suggestie om iets bij te snijden.
                    Het bijsnijden geeft inderdaad wat meer ruimte in kijkrichting.
                    Ik geef toe dat ik wat krapjes heb gekaderd - ik wou vooral mijn macrolens eens uittesten in een studio/portretsituatie

                    Groeten
                    Peter
                    mijn website : klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: portret in z/w

                      gezien ik mij nu schuldig voel dat ik ook wel niet echt veel reageer :-) :-)

                      ik had hem toch wel iets ruimer gekadreerd ....maar da's hier ook al gezegd....die macrolens heeft alles alleszins netjes scherp vastgelegd ...Canon 100mm?
                      www.lensculture.com/nathan-verstraete

                      Comment


                      • #12
                        Re: portret in z/w

                        Knap, mooie omzetting

                        Comment


                        • #13
                          Re: portret in z/w

                          Knappe omzetting, voor mij een ietsje te krap in het kader. Mooi portret !
                          Vriendelijke groet, laGrange
                          http://lagrange.1x.com
                          "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                          Comment


                          • #14
                            Re: portret in z/w

                            Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                            Denk dat "men" (niet iedereen) gewoon te lui of te egoistisch is om iets bij een ander te schrijven.
                            Ik ga hier niet mee akkoord. Posten vraagt uiteraard enige inzet. We zijn allemaal gelukkiger als er veel reacties komen op onze foto's (al dan niet positief, want bijleren is ook de boodschap). Ik probeer de vorige reacties niet (of zo weinig mogelijk) te herhalen en iets toe te voegen, liefst positief, aan de draad. Soms is alles al gezegd, soms vind ik niet de juiste inspiratie.
                            Maar ik vind hier op het forum veel nuttige reacties en hier en daar ook een mooie, over mijn en andere foto's.
                            Blijven gaan dus, vrouwen en mannen!

                            @Peter, jouw knappe foto heeft al elke mogelijke bijdrage gekregen. Ik ga daar niet op terugkomen.

                            Groetjes,
                            Xavier
                            Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                            Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                            Laat de commentaren maar komen.

                            Comment

                            Working...
                            X