Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Keels

    Keels, een van de vele kleine plaatsjes langs het Discovery Trail in Newfoundland

    DSC_7754 by Raf Strobbe, on Flickr

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.

  • #2
    Re: Keels

    We krijgen Newfoundland uitgebreid aangeboden dankzij jou mooie foto's Raf en het is altijd interessant deze te bekijken en te reageren en ondertussen bekruipt me het gevoel en de vraag : Waarom reageren sommigen nooit of zelden maar blijven zelf in gebreke terwijl ze zo 'graag commentaren willen' op hun eigen foto ?
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Keels

      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      Waarom reageren sommigen nooit of zelden maar blijven zelf in gebreke terwijl ze zo 'graag commentaren willen' op hun eigen foto ?
      zelfde vraag Raymond beetje geven en nemen noemt men dat !
      knap stukje natuur dat je weergeeft ,zou er direct naartoe willen ,knap gedaan

      Comment


      • #4
        Re: Keels

        Mooie opgebouwde foto. Zachter licht had hem nog beter gemaakt maar ik vermoed dat je niet altijd ergens kunt blijven wachten tot de avond.


        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        Waarom reageren sommigen nooit of zelden maar blijven zelf in gebreke terwijl ze zo 'graag commentaren willen' op hun eigen foto ?
        Idem dito. Ik voeg daar nog aan toe dat ik bijwijlen ook wat "diepte" en inhoud in de commentaren mis.

        Comment


        • #5
          Re: Keels

          Zeer mooie natuur laat je ons hier zien Raf maar zou deze locatie ook wel eens willen zien met een zonsopgang of zonsondergang

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Keels

            Bedankt reeds voor jullie reacties.
            De natuur is hier adembenemend mooi en biedt talloze mogelijkheden voor fotografen.

            Bij zonsopgang of -ondergang zou dat inderdaad nog mooier zijn maar ik schreef het hier al eerder dat je de omstandigheden niet kunt vergelijken met deze bij ons of in de meeste Europese landen. Op het 17 km lange "weggetje" (eerder een piste) hier naartoe heb ik nog een dikke profielband volledig kapot gereden. Dichtstbijzijnde garage 80km en die moesten dan nog de banden van St John's (265km) laten komen. Met mijn 4X4 truck doe je daar overdag meer dan een uur over. Bij duisternis dus totaal onmogelijk, om nog te zwijgen over de elanden die 's nachts en bij duisternis bijna onzichtbaar zijn.

            Wat betreft het geven en krijgen van commentaren ben ik het ook eens met Raymond. Maar misschien heeft iedereen zijn eigen reden waarom hij/zij soms minder frequent goede inhoudelijke commentaar geeft. Ik maak me daar ook schuldig aan in de 4 maanden dat ik telkens hier ben.
            Als het mooi weer is en er is niet onmiddellijk iets dringend te doen dan probeer ik zoveel mogelijk op pad te gaan. Foto's bewerken en posten zijn bijzaak voor de late avond en dit wordt tot een minimum beperkt. Internet valt hier ook regelmatig eens uit (en bij slecht weer ook geen telefoon en soms stroomuitval). Dus meer iets voor de 8 andere maanden in België. Daar post je dan zelf minder foto's en bekijkt en beoordeelt er meer van anderen. En dan nog vraag je je soms af wie ben ik om kritiek of commentaar te geven op het werk iemand anders die misschien beter geschoold is of veel meer ervaring heeft. De zuivere "wow"'s en zo probeer ik in elk geval te vermijden, tenzij het echt iets buitengewoons is.

            grts,
            Raf.

            Comment


            • #7
              Re: Keels

              bwa, van kritiek geven en dan wat later door een grotere kenner juist het omgekeerde te horen leer je ook bij hoor. das allemaal niet zo erg.

              ik herkende de foto alleszinds direct als eentje van jouw streek. het licht straalt er gewoon anders dan hier.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Keels

                Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                bwa, van kritiek geven en dan wat later door een grotere kenner juist het omgekeerde te horen leer je ook bij hoor. das allemaal niet zo erg.

                ik herkende de foto alleszinds direct als eentje van jouw streek. het licht straalt er gewoon anders dan hier.
                Juist, de vrees om terechtgewezen te worden door een profi speelt ook mee natuurlijk. Maar dat hangt dan af van de manier waarop je terechtgewezen wordt. Het kan je volledig de zin ontnemen om nog te reageren of het kan je aanzetten om toch mee te doen aan de discussies.

                Wat het licht betreft: dat heeft te maken met de zuiverheid van de lucht hier. Een eiland zo groot als Frankrijk of Duitsland met 400.000 inwoners (dus weinig verkeer) en geen industrie. De dichtsbijzijnde industrie ligt op 2.000 km van hier. Voor de rest alleen natuur en oceaan. Dit voorrjaar kwam hier een Belgische journalist op bezoek en dat was het eerste wat hij opmerkte: de zuiverheid van de lucht hier.

                grts,
                Raf.

                Comment

                Working...
                X