Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zinkende zon in zee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Zinkende zon in zee

    .



    Bedankt kijken ,vriendelijke groet

  • #2
    Re: Zinkende zon in zee

    Ferm aan de schuivertjes getrokken, dat mag natuurlijk maar voor mij is het teveel, komt niet meer natuurlijk over
    Qua compo vind ik de opname dan wel weer goed

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Zinkende zon in zee

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Ferm aan de schuivertjes getrokken, dat mag natuurlijk maar voor mij is het teveel, komt niet meer natuurlijk over
      Qua compo vind ik de opname dan wel weer goed

      grts
      Sieg
      Hier ook de zelfde mening. (zowel compliment als opmerking)
      Het opdrijven van de saturatie heeft waarschijnlijk ook te maken met het oranje waas die lijkt op een soort flare (of overstraling) onder de zon.
      Door die dikke aandachttrekker valt ook het schitterende warme licht op het groen in het niet.
      Ik hoop dat je wat kan repareren, want de foto is het zeker waard.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Zinkende zon in zee

        Ik volg bovenstaande meningen ook volledig...Compo en moment is echt heel mooi, maar bewerking is er overheen.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Zinkende zon in zee

          En ik moet me ook aansluiten bij vorige opmerkingen. Ik schrijf dit omdat dit forum er uit bestaat te reageren en te communiceren want het kan hier heel stil zijn - een spijtige vaststelling waarvan ik niet de enige ben !
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Zinkende zon in zee

            Ik vind de kleuren gewoonweg fantastisch en ook het moment waarop de foto is genomen is enig.
            Precies of de zon door de wolken de zee wordt ingeduwd.
            Het enige wat ik zou doen is er een 16:9 van maken met minder lucht.
            Minder druk en een weidser zicht, het blijft dezelfde foto maar alles lijkt breder, precies of je meer ziet.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Zinkende zon in zee

              Kan die kleuren ook smaken, prachtige foto.
              Wat zijn in godsnaam natuurlijke kleuren hé. 'k Heb al menige keer zoals iedereen vermoed ik -met mijn eigen ogen, niet de camera- een haast bloedrode avondlucht mogen aanschouwen. Deze is niet anders en voor mij dus ook niet ongewoon of "onnatuurlijk".
              Het is de keuze/impressie vd fotograaf en wat hij of zij wil overbrengen. Missie geslaagd imo.

              Comment


              • #8
                Re: Zinkende zon in zee

                de foto vind ik super ,miss de saturatie iets naar beneden zou mogen , maar de voorgrond vind iets te licht (of de lucht te donker, wolkjes bedoel ik )

                Comment


                • #9
                  Re: Zinkende zon in zee

                  Kleurtjes zijn wat fel - maar voor mij niet gelaten hoor - knap
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zinkende zon in zee

                    Ik kan de felle kleuren wel waarderen, knap werk!
                    My photo's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zinkende zon in zee

                      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                      de foto vind ik super ,miss de saturatie iets naar beneden zou mogen , maar de voorgrond vind iets te licht (of de lucht te donker, wolkjes bedoel ik )
                      awel ja, ik volg je. de kleuren an sich vind ik helemaal niet erg, maar het groene gras is me net iets te licht.
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment

                      Working...
                      X