Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

emoties oproepen bij model

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • emoties oproepen bij model

    Hallo,

    Voor mijn opleiding moet ik enkele portretten maken met verschillende emoties.
    Ik moet emoties uitlokken zonder het te vragen aan de geportretteerde.
    Het model mag van niets weten, enkel dat er af en toe een foto wordt genomen.

    Het gebeuren mag aan tafel gebeuren, ik dacht aan een verhaal in elkaar te steken met als
    leidraad enkele foto's van wat feiten die een emotie kunnen uitlokken.

    Zijn er mensen die al iets dergelijk hebben gedaan ? en mij enkele tips kan geven.

    Alvast bedankt
    Rexy
    Gino
    Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

  • #2
    Re: emoties oproepen bij model

    Ga aan de slag in de keuken en zet een bordje groenten voor een kind van 5-8 jaar :-)

    Maak iemand zijn favoriet eten en zie hem lachen.

    Geef iemand een slechte wijn en zie hem smoelen trekken.

    ... :-)


    Groetjes
    Andy
    Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

    Comment


    • #3
      Re: emoties oproepen bij model

      Dit doet mij denken aan de legendarische foto van de 2 kleuters waarbij eentje aan het lachen is en het ander aan het huilen.

      Hoe hadden ze dit klaargespeeld vroegen ze aan de fotograaf?

      De fotograaf zei tegen het eerste kindje "jij krijgt van mij een lekker snoepje" en tegen het ander kindje zei ze "en jij krijgt er geen!" Paar seconden wachten, Klik en de foto was er

      Er is toen veel ophef gekomen van het publiek nadat was onthuld hoe de foto tot stand was gekomen.
      Wat ik bedoel hiermee is dat het wel eens meer teweeg kan brengen van emotie dan wat je zou verwachten. Ik denk dat het model dit ook niet fijn zal vinden om als "experiment" ergens gemanipuleerd geweest te zijn. Ik denk dat het dan toch beter is om open kaart te spelen en je het model de emoties laat acteren. Geen kat die een verschil zal merken als het goed gedaan is maar het model zal er finaal geen slecht gevoel aan over houden.

      Just my 2 cents...

      Comment


      • #4
        Re: emoties oproepen bij model

        Je doet eerst een babbel met je model als je hem/haar niet goed kent om te weten in welke situaties ze zich erg blij, verdrietig,boos,... voelden. Tijdens de shoot kan je dan over die situaties beginnen babbelen en dan krijg je redelijk spontane emoties zonder dat je die vraagt de poseren.

        Comment


        • #5
          Re: emoties oproepen bij model

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Ik denk dat het dan toch beter is om open kaart te spelen en je het model de emoties laat acteren. Geen kat die een verschil zal merken als het goed gedaan is maar het model zal er finaal geen slecht gevoel aan over houden.
          Ik kan hierin volledig volgen, met de kanttekening: (gelegenheids)modellen zijn er in overvloed, maar hoeveel daarvan zijn echt ook actrices/acteurs?

          Comment

          Working...
          X