Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tiefenbachtal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Tiefenbachtal

    Een serieuze klim vanuit het Otztal leid tot aan de ferner hoog boven de boomgrens, een flinke uitstap om een ganse dag zoet te zijn.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Tiefenbachtal

    de sfeer en het licht en de wolkjes heb je super te pakken. vooral die wolkjes maken de foto, vind ik. Creëert de derde dimensie in de foto, iets wat in bergfoto's toch dikwijls verkeerd loopt.

    Ik twijfel wel wat aan de laatste haarspeldbocht links, maar, ook dat is imho een element die de foto blijft doen kleven. Ok, het maakt de foto onrustig, maar ikzelf kan onrust nu eenmaal ten zeerste appreciëren.

    Misschien zie ik wel allerlei dingen die de fotograaf niet ziet, maar ook dat verdient een plusje he !
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #3
      Re: Tiefenbachtal

      Prachtige diepte verkregen, en dat is meestal bij bergfoto's een probleem. Wij zien immers diepte, maar een fototoestel uiteraard niet.
      Ik denk dat het succes bij deze foto vooral te danken is aan het blauwige neveltje. Ons brein vertaald dat gelijk als "ver weg".
      Ook het afwezig zijn van lucht valt op, maar ik mis het zeker niet. Eentje waar goed over nagedacht is.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Tiefenbachtal

        Hele mooie kleuren en ondanks het ontbreken van een horizon toch veel diepte in deze opname Raymond
        Ferm baantje in ieder geval, je zal maar een tegenligger hebben hé

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Tiefenbachtal

          knappe opname
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Tiefenbachtal

            En ik zie de fotograaf moe maar voldaan naar beneden kijken. Zoals al gezegd door mijn voorgangers: een fraaie compositie van dit prachtige berglandschap met veel diepte
            Het stukje asfalt vooraan (had niet gehoeven) brengt de kijker weer terug naar het nu.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Tiefenbachtal

              Hou wel van dit soort gesloten beelden zonder de horizon...Knap beeld hoor, en inderdaad lastig om hier diepte in te krijgen maar is je heel goed gelukt..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Tiefenbachtal

                Hoi allemaal en wederom een dikke dank voor de reacties. Heb in deze foto bewust gekozen voor drie vlakken en dus de lucht weggelaten ook al heb ik die in mijn bezit en dan beter in zwartwit, soms is het kiezen. Zelf vind ik de weergave aan de harde kant en verwachte daar een opmerking. Het stukje asfalt vooraan geef ik mee als verlenging van de naar boven kruipende weg. En in feite moet je deze geul te voet beklimmen om de grootsheid en de gevaren van een bergwereld beter in te schatten en voor de fotografen interessante plekjes kan opleveren.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Tiefenbachtal

                  ik vind deze op en top geslaagd ,ook een favoriet onderwerp van mij ,een beetje het abstracte zoeken in een landschap,en toch blijft het landschap ,de diepte dat je hier hebt gecreëerd vind ik super ,hoe je pardoes op die achterliggend bergen botst ,ook de vlakverdeling vind ik mooi om nog niet over de kleuren te spreken ,heel knap Raymond

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tiefenbachtal

                    Knappe opbouw vd lagen en het deels invallende licht geeft dat tikje extra.
                    Mooi voorbeeld ook dat een landschap niet altijd hoeft te eindigen met een lucht.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tiefenbachtal

                      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Hoi allemaal en wederom een dikke dank voor de reacties. Heb in deze foto bewust gekozen voor drie vlakken en dus de lucht weggelaten ook al heb ik die in mijn bezit en dan beter in zwartwit, soms is het kiezen. Zelf vind ik de weergave aan de harde kant en verwachte daar een opmerking. Het stukje asfalt vooraan geef ik mee als verlenging van de naar boven kruipende weg. En in feite moet je deze geul te voet beklimmen om de grootsheid en de gevaren van een bergwereld beter in te schatten en voor de fotografen interessante plekjes kan opleveren.
                      Het is inderdaad een wat hardere foto Raymond maar zo is dat met berg en rots ook hé . Hier stoort het dus helemaal niet, zeker omdat de lucht ook afwezig is. De diepte vind ik mooi weergegeven. De wolkjes in de verte dragen daar zeker aan bij. De voorgrond had niet persé gehoeven maar hier heb je geluk dat het riviertje bijna exact in het midden tussen rots en weg vertrekt en dat draagt dan weer bij aan de diepte.
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment

                      Working...
                      X