Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iOS 11

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iOS 11

    Net de nieuwe iOS11 op m'n iPad geinstalleerd.
    iTunes is ook geupdate naar de laatste versie.

    Blijkbaar worden boeken niet meer door iTunes beheerd.
    Iemand enig idee hoe men dan nu boeken en PDF's naar iBooks krijgt?

    iBooks ondersteund namelijk geen FileSharing.

    (BTW, ik gebruik iTunes op Windows)
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: iOS 11

    Kan het niet via de nieuwe file manager in IOS11 ?
    Eerst PDF naar file manager en dan "open in iBooks" ?

    Comment


    • #3
      Re: iOS 11

      Ja, bvb via omweg langs Google drive.

      Maar is omslachtig he. Plus ik wil al mijn PDFs niet zomaar op Google drive smijten.

      Snap echt niet waarom iBooks dan niet gewoon via file sharing in iTunes kan werken, zoals zovele andere apps.

      Eerlijk gezegd, vind dat ze er een soepje van gemaakt hebben.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: iOS 11

        iTunes is een heel ongebruiksvriendelijk programma
        De gemakkelijkste manier voor mij om een boek in iBooks te krijgen is volgens mij de E-book naar je zelf te mailen als bijlage.
        Je opent je mail op je iPhone of iPad en van daaruit kan je kiezen hoe je de bijlage wilt openen.
        Omslachtig maar ik heb nog geen betere manier gevonden.
        Als er iemand een betere manier kent, graag.
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment


        • #5
          Re: iOS 11



          en

          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: iOS 11

            Had ik beiden al gevonden... maar zeg nu eerlijk... een verbetering is dit toch niet echt.
            Last edited by SteefD; 20 september 2017, 19:50. Reden: typo
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              I-tunes is een echte draak.....
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: iOS 11

                Ook ik ben geen iTunes fan. Mijn favoriete iPad app voor PDFs en andere documenten is GoodReader, daar heb ik al veel plezier van gehad. In combinatie met DropBox kan je daarmee gemakkelijk files naar de iPad sturen en bekijken.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • #9
                  Re: iOS 11

                  Als Appelaar van het eerste uur heb ik nooit problemen met iTunes gehad. Het zijn typisch die mensen 'from the dark side' die het een draak vinden of geen fan zijn.
                  Nu... wellicht had Apple beter een ander 'communicator' ontwikkeld (programma tussen -mobieltjes en computer ongeacht het platform), want er is -tenminste aan Apple's kant- altijd een samenwerking geweest tussen iTunes, iPhoto (nu Photos), iBooks, enz.
                  Voor ons Appelaars is het allemaal vanzelfsprekend, maar ik begrijp dat jullie wel de iPhone, iPad e.d. willen, maar niet de Mac en de Mac OS.
                  En iTunes is zowat het eerste crossplatform programma van Apple geweest.

                  In deze topic vraagt iemand een oplossing voor zijn probleem. Ik geef de nodige links. Meer kan ik echt niet doen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    iOS 11

                    Klopt het dat als men met de recente update het meldingen/berichten-venster opent (van boven naar beneden vegen) dat men daar nu plots de achtergrond van het lock-screen krijg?

                    Ik heb een andere achtergrond ingesteld voor het lock-screen als voor het start-screen (hopelijk juiste benamingen), maar voor de update had dat meldingen-scherm hier geen achtergrondafbeelding.

                    Instelling of zo?
                    Vroeger was dit gewoon een grijsachtige deels transparante achtergrond.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: iOS 11

                      Zelf kan ik daar (nog) niet op antwoorden. Mijn iPhone 4s en iPad2 zijn 'end-of-line' bij iOS 9.3.5. Eerlang (misschien vandaag al?) schaf ik me een nieuwe iPad aan, en zal ik weer op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen.
                      Maar het klopt dat dergelijke veranderingen niet prettig zijn voor de eindgebruiker die alles op een bepaalde manier gewoon was te doen. Ik zit zo te sukkelen met de nieuwste software op de Telenet-digicorder ()
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        iOS 11

                        Ik heb nu sinds januari een iPhone en was daar nu redelijk goed aan gewend geraakt, komend van jaren Android toch een aanpassing.
                        Maar sinds de update van gisteren is het toch weer even wennen.
                        Het zal inderdaad wel allemaal wennen, maar voor mij is niet alles een verbetering.
                        Zoals met alles zullen we dat binnen een paar weken normaal vinden en praten we weer over iets anders. [emoji1]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: iOS 11

                          Eindelijk tijd om eens een poging te doen de laatste Shoot PDF naar de iPad te zetten.
                          Dat werkt dus voor gene meter he.

                          Volgens de instructies op https://support.apple.com/en-us/HT201593 zou je gewoon files via iTunes naar de Books folder op de iPad moeten kunnen kopieren.
                          Dat werkt niet.

                          Ik kan Books selecteren op de iPad binnen iTunes. Ik zie daar ook de oude PDF's staan. Maar als ik een andere file naar daar sleep krijg ik enkel een groot verbod teken.
                          Wordt juist niks overgecopieerd.

                          Wie weet raad... Voor ik die iPad een nieuwe vorm geef.
                          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                          Website - 500px - Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: iOS 11

                            Nooit verstaan waarom dat allemaal via i-tunes moet gaan. Waarom geen aparte i-devices app denk ik dan.
                            pdf's in je icloud drive zetten.
                            https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                            Comment


                            • #15
                              Re: iOS 11

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                              Nooit verstaan waarom dat allemaal via i-tunes moet gaan. Waarom geen aparte i-devices app denk ik dan.
                              pdf's in je icloud drive zetten.
                              Ik gebruik Windows en dus geen iCloud. Alhoewel dat theoretisch kan.
                              Mijn iPad is het enige Apple spul dat ik gebruik.

                              Ik heb in de iBooks app reeds een hele structuur opgezet. Dus zou dat liefst blijven gebruiken.
                              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                              Website - 500px - Instagram

                              Comment

                              Working...
                              X