Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spirograph painthing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] spirograph painthing

    een opdracht van de les
    voor nu donderdag
    tekenen met licht






    sized_P1340259 by Liliane Buntinx, on Flickr
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: spirograph painthing

    Sorry, als ik voor een keer stout mag zijn dan is dit naar mijn oordeel geen 'tekenen met licht' maar eerder een grafisch abstract spel met kleurlijnen, het is zelfs geen fotografie. Dit laatste kan ook boeiend en mooi zijn in zijn genre zoals hier doch 'tekenen met licht' heeft voor mij een andere betekenis - een andere inhoud. Er bestaat al een tijd dergelijke discipline waar fameuze creaties uit voortvloeien, heb daar al tentoonstellingen van gezien en stond perplex van de uitgebeelde resultaten !
    Ondertussen ook al een paar ontwerpen gerealiseerd
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: spirograph painthing

      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      Sorry, als ik voor een keer stout mag zijn dan is dit naar mijn oordeel geen 'tekenen met licht' maar eerder een grafisch abstract spel met kleurlijnen, het is zelfs geen fotografie. Dit laatste kan ook boeiend en mooi zijn in zijn genre zoals hier doch 'tekenen met licht' heeft voor mij een andere betekenis - een andere inhoud. Er bestaat al een tijd dergelijke discipline waar fameuze creaties uit voortvloeien, heb daar al tentoonstellingen van gezien en stond perplex van de uitgebeelde resultaten !
      Ondertussen ook al een paar ontwerpen gerealiseerd
      dit is wel degelijk met een zaklampje gedaan aan een koord hoor in bulb modus. met een sluitertijd van 93 seconden. als je met een spirograaf en een potlood tekent,teken je toch ook een patroon.
      ja er zijn prachtige tekeningen met licht inderdaad daar kan ik je geen ongelijk in geven maar dit was voor mij de eerste keer
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #4
        Re: spirograph painthing

        Knap gedaan.
        Mooie kleuren.
        groetjes, moniq (BD1321BE)

        A picture paints a thousand words

        Comment


        • #5
          Re: spirograph painthing

          Super gedaan! Snijpunten zijn leuk
          My Website : http://www.ineedair.org
          Music / Painting / Motion Graphics / Image
          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

          Comment


          • #6
            Re: spirograph painthing

            Uitstekend werk!!
            Vriendelijke groet, laGrange
            http://lagrange.1x.com
            "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

            Comment


            • #7
              Re: spirograph painthing

              Prachtig zonder meer!


              Groetjes Katrien
              Groetjes Katrien
              Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

              Comment


              • #8
                Re: spirograph painthing

                interessant. tekenen met licht heb ik nog niet gedaan, schilderen met licht in een piekedonker bos wel. Maar dit is inderdaad tekenen met licht, vandaar de verwarring denk ik.
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: spirograph painthing

                  I love it!
                  Eigenlijk wel benieuwd hoe je dit doet :-)
                  Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                  Mijn fotoalbums

                  Comment


                  • #10
                    Re: spirograph painthing

                    Dit met een zaklampje aan een koord ? WOW ! Knap resultaat.
                    Mvg Philip

                    Comment


                    • #11
                      Re: spirograph painthing

                      Ga ik ook eens moeten proberen. Vind het weel allemaal zeer proper om dit met een pillamp te hebben gedaan. Ik had meer afwijkingen en minder egale spaties tussen de lijnen verwacht. Zeer mooi resultaat.
                      Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: spirograph painthing

                        Oorspronkelijk geplaatst door ijshockeyfreak Bekijk bericht
                        Ga ik ook eens moeten proberen. Vind het weel allemaal zeer proper om dit met een pillamp te hebben gedaan. Ik had meer afwijkingen en minder egale spaties tussen de lijnen verwacht. Zeer mooi resultaat.
                        is gedaan met een piep klein ledlamp zaklampje wat zo verlengd buigbaar is, aan een koordje op een gordijnenstang. camera op de grond er onder .

                        kleuren wissel gedaan tijdens de bulb die openstond maar afgedekt met een stuk zwart papier en dan de kleuren verwisseld op het lampje met een stukje gekleurd zijdepapier en een klein elastiekje (van water ballon rubberen ring monstuk)
                        dan terug aan het zwaaien gebracht en gewacht tot die een mooie ronde zwaai heeft .dan het stuk afdek papier weer weg nemen .
                        een heel geknutsel en alles moet snel gaat.maar oefening baart kunst
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: spirograph painthing

                          Kan hier maar alleen veel bewondering voor hebben. Knap gedaan en benieuwd naar meer...

                          Groetjes, Marchristan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: spirograph painthing

                            Super - en ook dank voor de uitleg
                            Peter
                            mijn website : klik

                            Comment


                            • #15
                              Re: spirograph painthing

                              Heel knap van vorm en heerlijke kleurtjes !
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                              Comment

                              Working...
                              X