Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegen de wind in

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Tegen de wind in

    Tijdens een wandeling dit boompje gespot, of toch wat ervan overblijft.
    's Avonds teruggegaan en geprobeerd om er een mooie foto van te maken.



    Groeten Eric
    groeten Eric

  • #2
    Re: Tegen de wind in

    goed technisch afgewerkte foto ,geen wow maar dat hoeft niet altijd ,mooie compo en vooral de zachte kleuren spreken mij aan

    Comment


    • #3
      Re: Tegen de wind in

      Nog wat langer wachten op zachter licht had 'm nog mooier gemaakt denk ik dan, nu is de rechterkant nog redelijk licht
      Ook zie ik boven de boom een donker deel, heb je mss een pola gebruikt hier ?
      In ieder geval een prachtige locatie hoor waar je daar vertoeft met zeer veel fotografische mogelijkheden die tot de verbeelding spreken

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Tegen de wind in

        Fraaie foto met mooi detail en kleuren. De compositie kijkt ook aangenaam, op 1 dingetje na. (tenminste dat vind ik)
        De boom lijkt geknakt door het kader. Als je PS hebt is het een fluitje van een cent om er 1 a 2 cm bij te plakken.
        De laatste Shoot staat overigens vol met voorbeelden over "Content aware fill".
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Tegen de wind in

          Mooie foto, naar mijn gevoel wat teveel/verkeerde nabewerking gebeurd.
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: Tegen de wind in

            zeer mooi afgewerkte foto. jammer van het struikgewas op de achtergrond, erzonder zou het super geworden zijn. maar daar kan jij uiteraard niet veel aan doen.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Tegen de wind in

              Bedankt iedereen.

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              goed technisch afgewerkte foto ,geen wow maar dat hoeft niet altijd ,mooie compo en vooral de zachte kleuren spreken mij aan
              Wow hoeft inderdaad niet ben al blij als hij goed bevonden word.

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Nog wat langer wachten op zachter licht had 'm nog mooier gemaakt denk ik dan, nu is de rechterkant nog redelijk licht
              Ook zie ik boven de boom een donker deel, heb je mss een pola gebruikt hier ?
              In ieder geval een prachtige locatie hoor waar je daar vertoeft met zeer veel fotografische mogelijkheden die tot de verbeelding spreken

              grts
              Sieg
              Zal ik de volgende keer in gedachten houden. Die donkere plek... nu weet ik waar die vandaan komt, had inderdaad pola op de lens zitten. Blijkbaar niet altijd goed idee.

              Kroatië (regio Zadar) heeft zeker heel wat te bieden, je zit aan de kust, vol eilanden, en binnen 1-2 uur rijden zit je in bergachtig gebied. Ben er door prachtige landschappen gereden, jammer genoeg is het er op de meeste wegen onmogelijk om zo maar even aan de kant van de weg te gaan staan (geen bermen). De nationale parken (plitvice, krka, ...) zijn zeker ook de moeite waard, maar daar is het wel niet zo aangenaam fotograferen, je bent er gebonden aan vrij nauwe paden en het is er super druk. Als je er 15 sec stil blijft staan word je onder de voet gelopen door een met selfie-stick zwierende meute die echt niet kan wachten om het volgende stukje landschap te verfraaien door zichzelf ervoor te plaatsen

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Fraaie foto met mooi detail en kleuren. De compositie kijkt ook aangenaam, op 1 dingetje na. (tenminste dat vind ik)
              De boom lijkt geknakt door het kader. Als je PS hebt is het een fluitje van een cent om er 1 a 2 cm bij te plakken.
              De laatste Shoot staat overigens vol met voorbeelden over "Content aware fill".
              Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
              zeer mooi afgewerkte foto. jammer van het struikgewas op de achtergrond, erzonder zou het super geworden zijn. maar daar kan jij uiteraard niet veel aan doen.
              Had hem zelf ook liever wat meer ruimte gegeven, heb wel een andere opname van iets verder af waar de boom meer ruimte heeft maar dan 'versmelt' de boom nog meer in het achterliggende struikgewas...

              PS heb ik (nog) niet dus een stukje bijplakken zal niet direct lukken . Heb ondertussen wel het nr van Shoot besteld (zou deze normaal als pdf moeten kunnen downloaden maar vind niet direct waar) en heb ineens maar een abo genomen met archief op usb (heb ik subiet genoeg leesvoer )

              Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
              Mooie foto, naar mijn gevoel wat teveel/verkeerde nabewerking gebeurd.
              Mhh, behalve belichting, hooglichten, schaduw, contrast, verscherpen en na verkleining nog wat verscherpen heb ik hier niet veel meer gedaan denk ik.

              Groeten Eric
              groeten Eric

              Comment


              • #8
                Re: Tegen de wind in

                Dag Eric, is niet slecht bedoelt hoor. Je hebt vrij banding in de lucht. Kan natuurlijk dat die er al was in je Raw opname maar kan ook door nabewerking zijn. Belichting teveel opgeschroefd of hooglichten en schaduwen teveel gewijzigd. Ik merk dat ook in de voorgrond, die is denk ik iets te licht geworden. Ook boven de boom is er iets raar gebeurd, daar is het donkerder en ernaast terug lichter. Dat is wat ik bedoel met teveel/verkeerde nabewerking.
                Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                Groeten
                Kurt

                Comment


                • #9
                  Re: Tegen de wind in

                  Oh Kurt geen probleem hoor ik neem het zeker niet slecht op. Heb nog veel te leren en ervaring op te doen, het kan best zijn dat ik soms iets te enthousiast aan de schuivertjes zit en dat ik soms dingen niet zie die een meren ervaren iemand wel ziet. Alle commentaar positief/negatief is steeds welkom.

                  Hier heb ik inderdaad de hooglichten serieus teruggeschroefd (-100), de donkere vlek in de lucht boven de boom zou, zoals Sieg in een eerdere reactie aanhaalde, zijn veroorzaakt door de pola filter die ik toen inderdaad op de lens had zitten. Heb even de raw zonder bewerking opgeslagen en hier achter een link geplaatst.

                  Groeten Eric
                  groeten Eric

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tegen de wind in

                    Compo is dik in orde alsook de inhoud en sfeer. De donkere vlek in de lucht doet dan weer afbreuk aan het geheel. Over enthousiasme kan soms wel wat kosten
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tegen de wind in

                      knappe locatie - mooie foto
                      Peter
                      mijn website : klik

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tegen de wind in

                        Geslaagd in uw opzet, erg fraai!
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tegen de wind in

                          Oorspronkelijk geplaatst door TripleF Bekijk bericht
                          Oh Kurt geen probleem hoor ik neem het zeker niet slecht op. Heb nog veel te leren en ervaring op te doen, het kan best zijn dat ik soms iets te enthousiast aan de schuivertjes zit en dat ik soms dingen niet zie die een meren ervaren iemand wel ziet. Alle commentaar positief/negatief is steeds welkom.

                          Hier heb ik inderdaad de hooglichten serieus teruggeschroefd (-100), de donkere vlek in de lucht boven de boom zou, zoals Sieg in een eerdere reactie aanhaalde, zijn veroorzaakt door de pola filter die ik toen inderdaad op de lens had zitten. Heb even de raw zonder bewerking opgeslagen en hier achter een link geplaatst.

                          Groeten Eric
                          No problem Eric. In de originele (jpeg?) versie zie ik dat je belichting tijdens het nemen van de foto hoog was. Bij zonsondergang kan je beter wat onderbelichten zodat het zonnetje niet te fel is of werken met meerdere opnames maar dat doe ik zelf niet daar het dynamisch bereik van mijn camera en LR heel wat aankunnen vandaag de dag. Vreemd genoeg zie ik in de grote versie dat er veel onscherpte in je foto zit terwijl je sluitertijd hier toch nog redelijk moet zijn geweest denk ik?
                          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                          Groeten
                          Kurt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tegen de wind in

                            Heb de raw (cr2) naar jpeg omgezet, anders kon die niet in de browser worden geopend. Sluitertijd was .3s, had het toestel van het statief genomen om een lager standpunt te kunnen nemen, was waarschijnlijk geen zo een goed idee en is er bewegingsonscherpte ontstaan.
                            groeten Eric

                            Comment

                            Working...
                            X