Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bureaublad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bureaublad

    Ik heb een gloednieuw systeem met Windows 10, bij het opstarten en configureren zie ik tot mijn verbazing een eigen foto als bureaublad die ook op mijn vorige systeem stond. Op mijn nieuwe systeem had ik nog geen map met foto's geplaatst. Hoe is dit mogelijk. Ook mijn gehele E-mail adresboek van mijn vorige PC staat in het adresboek van het Mailprogramma zonder dat ik daarvoor in actie kwam.

  • #2
    Re: Bureaublad

    Heeft te maken met je Windows-account.
    Ook google doet dat. Wanneer je chrome gebruikt vraagt chrome je ergens in de instellingen indien je wenst dat een aantal zaken worden gesynchroniseerd van en naar je PC. In Chrome staan die aanvankelijk op. Ik heb die afgezet omdat ik uiteindelijk zelf nog wil bepalen wat en wat niet ergens in de cloud wordt weggeschreven.
    Ook microsoft maakt gretig gebruik van hun windows-account zodat ze je perfect kunnen volgen ... Je kan dat ook afzetten.
    Trouwens, qua veiligheid staat bij installatie van Win10 nagenoeg alles open ... Dus, niet verwonderd zijn dat je plots data krijgt die terecht van jou zijn, maar waar je het raden naar het waar ze die gehaald hebben. Een woord. Onze privé is een openbaar boek op informaticaniveau zeker op internetniveau.
    Best alles eerst afzetten (bezint) eer je begint
    Last edited by Wim.Vanmaele; 18 september 2017, 12:48. Reden: typo
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Bureaublad

      De wegen van Bill Gates zijn ondoorgrondelijk, en daarom werk ik met linux.

      Comment


      • #4
        Re: Bureaublad

        Het eerste wat ik doe bij een Win10 installatie is al die schuivertjes op UIT zetten.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Bureaublad

          Oorspronkelijk geplaatst door calichio Bekijk bericht
          De wegen van Bill Gates zijn ondoorgrondelijk, en daarom werk ik met linux.
          Wat voor onzin is dat?

          Al wat Windows doet, is wat je zelf instelt.
          Idem met Android, IOS, ...

          Er is maar één reden waarom zoiets gebeurt zonder het te weten en dat is klikken en bevestigen zonder te lezen wat er staat.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Bureaublad

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Er is maar één reden waarom zoiets gebeurt zonder het te weten en dat is klikken en bevestigen zonder te lezen wat er staat.
            Klopt niet altijd. Bij de lancering van Win10 stonden al die openingetjes naar de buitenwereld per definitie open. Er zijn daar op het internet menige pagina's aan gewijd.
            Je moest als gebruiker al die poorten dicht doen en het was een heksenketel ze allemaal te vinden.
            Of dit nu nog zo is weet ik niet, maar ik vrees van wel.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Bureaublad

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Klopt niet altijd. Bij de lancering van Win10 stonden al die openingetjes naar de buitenwereld per definitie open. Er zijn daar op het internet menige pagina's aan gewijd.
              Je moest als gebruiker al die poorten dicht doen en het was een heksenketel ze allemaal te vinden.
              Of dit nu nog zo is weet ik niet, maar ik vrees van wel.
              Dan is dat vooral een heksenketel voor wie nooit alles gelezen heeft ... van in het begin kon men kiezen om ofwel met een Microsoft account in te loggen ofwel met een lokaal account.
              De rest van instellingen was niet zozeer samengevat gepresenteerd als nu ... maar het bestond.

              Nooit waren die openingen voor de desktopachtergrond echter naar de buitenwereld, dat was enkel gekoppeld aan je eigen Microsoft account.
              Nooit geweten dat iemand anders aan uw desktopachtergrond kon.

              Maar wel grappig, verder openen velen een iDrive, Google drive, Onedrive of wat ook om daar een automatische backup te maken.

              En van een Apple account hoort men weinig klagen, enkel als Microsoft zoiets doet is het een probleem.
              Anders staat bij Apple, Google (Android) of dergelijke ook alles standaard aan. 😀

              Trouwens als men nu zonder lezen alles aanvaardt, dan staat ook alles open.

              Wat vooral telt is dat men bij de lancering van een nieuw OS niet meteen alles weet staan, na een tijd zelfs bij updates en upgrades kent men dat al beter.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Bureaublad

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Trouwens als men nu zonder lezen alles aanvaardt, dan staat ook alles open.

                Default zou alles dicht moeten staan waarna je bij installatie kan kiezen om dingen open te zetten. Maar dat zal die grote bedrijven te veel $$ kosten aan minder inkomsten van "big data".
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Bureaublad

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                  Trouwens, qua veiligheid staat bij installatie van Win10 nagenoeg alles open ... Dus, niet verwonderd zijn dat je plots data krijgt die terecht van jou zijn, maar waar je het raden naar het waar ze die gehaald hebben. Een woord. Onze privé is een openbaar boek op informaticaniveau zeker op internetniveau.
                  Best alles eerst afzetten (bezint) eer je begint
                  Als zelfs mensen die er ganse dagen mee bezig zijn, of het hun job is reeds goed moeten nadenken voor ze iets doen of instellen Wim......
                  En al zeker als je met de twee systemen werkt (Windows en ios)
                  Vroeger gebruikte ik Picasa, werd over genomen of gegeven aan Google photo, soms denk ik waar hebben ze dat nu weer gehaald...
                  Zelfde verhaal FB, je zet er een paar foto's en verwijderd deze na een tijd terug, na een tijd zie je deze toch nog terug in je herinneringen,
                  natuurlijk aan jezelf of je dat wil delen, maar zo zie je maar dat alles wordt bijgehouden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bureaublad

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Default zou alles dicht moeten staan waarna je bij installatie kan kiezen om dingen open te zetten. Maar dat zal die grote bedrijven te veel $$ kosten aan minder inkomsten van "big data".
                    Men bevestigt de instelling wel, als men dat doet zonder de details na te kijken ... dan heeft men er zelf voor gezorgd.

                    Mensen doen geen moeite iets te lezen.
                    Zelfs met ondertekenen van contracten zetten velen een kribbel zonder gelezen te hebben ... nadien komen ze janken.

                    Men weet dat men moet opletten, maar men doet het niet.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment

                    Working...
                    X