Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printerprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • printerprobleem

    Voor één keer eens geen probleemprinter, dat bij gebrek aan printer

    Wij hadden een inktjetprinter, maar die stond hier meestal werkloos en als we eens iets wilden printen was de inkt meestal opgedroogd.
    Als we nu iets willen printen gebruiken we een laser printer op het werk. Dat mag. Daarbij, veel hebben we toch niet te printen.
    Anderzijds doet zich wel af en toe de behoefte voelen om zelf iets te kunnen uitprinten. Zoals vandaag. We zijn in verlof (3 weken) en ik moet - dringend - een PDF formulier afprinten en invullen.
    Bovendien moet ik een ID kaart (van mijn moeder, nu in ziekenhuis) kopieren om mee te zenden met het ingevulde formulier. Langs het werk passeren is gelukkig geen probleem, kan ik ineens die ID kaart scannen en op PC bewaren voor de toekomst.
    Dat kan natuurlijk niet blijven duren. Wij blijven hopelijk niet eeuwig werken en meer en meer paperassen die we op papier kregen (facturen, bankuittreksels, ...) komen nu elektronisch - of worden aangekondigd elektronisch te worden - terwijl ik (wij) het liever op papier hebben.

    Dus de vraag is: als we een nieuwe printer (zouden) kopen, welke is dan aangewezen voor welke prijs?

  • #2
    Re: printerprobleem

    Aangezien je weinig print, maar toch wil scannen, zou ik gaan voor een simpele all in one laser printer.


    --
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: printerprobleem

      Wegens hetzelfde probleem als jij ben ik ook naar een eenvoudige kleurlaserprinter overgestapt. Wel met netwerk aansluiting zodat iedereen in huis kan printen. Zelf ben ik wel voorstander van een aparte scanner. Heb me de overstap nog niet beklaagd.

      Welk merk? Ik zou zeggen kijk vooral naar wat de toner kost. Voor mij was linux support belangrijk, vandaar dat ik een Samsung gekozen heb toen.
      Last edited by Spanik; 18 september 2017, 10:08.

      Comment


      • #4
        Re: printerprobleem

        Na jaren Epson gebruikt te hebben ben ik ook overgestapt naar Samsung. Ondertussen staat hier 2 jaar een C410 kleuren laser. Veel printen doen we niet, voor vakanties hebben we de originele mails en als PDF geprinte "papieren" mee op tablet en USB stick.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: printerprobleem

          Alvast bedankt voor het meedenken. Voorlopig ben ik weer gered (langs mijn werkplek gepasseerd) maar alleszins moet ik in die richting van een nieuwe printer gaan in de (nabije) toekomst.

          Comment


          • #6
            Re: printerprobleem

            Als je maar af en toe een blad print is een kleine laserprinter beter dan een inkjet, die uitgedroogd is voor je hem nodig hebt.
            Bij 500-1000 kleurenpagina's per maand ligt het anders.

            Af en toe iets scannen kan je met je smartphone.

            Comment


            • #7
              Re: printerprobleem

              HP, Epson, ... met allen al problemen gehad door te weinig printen.
              Maar met een Canon nog nooit en soms wordt daar maanden niet mee geprint.
              Laser is OK, maar meestal niet zo goedkoop als cartridges moeten vervangen worden.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: printerprobleem

                Hier meer dan 10 jaar een Epson R800 gehad, nu een SC-PC600.
                Zelden last van verstopte koppen. Ik zorg er namelijk voor dat er elke week minstens 1 keer een ietsje pietsje inkt door alle 9 koppen gejaagd wordt. Dat staat als een "recurring event" in mijn agenda op vrijdagavond. Een spuitkanaaltjescontrole volstaat.
                Dat is een tip die ik jaren geleden gekregen heb van Marrutt, een Engelse producent van ongelooflijk goede professionele fotopapieren en inkten.
                Marrutt Limited - Serving Photographers, Designers and Illustrators Since 1950. Professional Inkjet products for every stage of your photo and design workflow

                Comment


                • #9
                  Re: printerprobleem

                  Omdat je verbruik laag is staat die printer ook veel werkloos. En dan ben je beter af met een goedkope laserprinter.
                  Heb je voldoende aan z/w dan kan je die al op de kop tikken voor pakweg 100 euro.
                  Daar zou ik de merken HP, Samsung aanbevelen omdat de drums (inktvulling) gemakkelijk en goedkoop te vinden zijn in "namaak".
                  Kijk eventueel ook voor een model dat je in netwerk kan plaatsen en dat er dus een ethernetaansluiting op zit.

                  Wil je nog wat meer dan zal je ook een scanner er bij willen al dan niet ingebouwd. Maar ik weet niet of die bestaan in laser.

                  Een kleurlaser zou ik niet aanraden want de drums moeten er 4 keer in en die zijn zeer duur.

                  Comment


                  • #10
                    Re: printerprobleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Heb je voldoende aan z/w dan kan je die al op de kop tikken voor pakweg 100 euro.
                    Even bij Coolblue gaan kijken op de website. 75 Euro voor deze (met een gedeeltelijk gevulde toner), 117.73 met een reserve toner (huismerk).


                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Daar zou ik de merken HP, Samsung aanbevelen omdat de drums (inktvulling) gemakkelijk en goedkoop te vinden zijn in "namaak".
                    Goede tip, maar :
                    HP is berucht om aanpassing van zijn hard- en software zodat alleen originele (inkt)cartridges kunnen gebruikt worden. Vroeger kon je nog namaak gebruiken mits de foutmeldingen te negeren - dit was het geval met mijn oude HP, maar recente (inktjet)printers van HP zouden helemaal niet meer printen met nagevulde of nagemaakte cartridges. Als ze dat doortrekken naar laser ....
                    Samsung is hier nog een zekerheid.
                    Anderzijds hoelang gaat zo'n toner mee (in pagina's). - Even opgezocht, voor 45 euro heb je een "huismerk" bij Coolblue voor die Samsung van 75 euro die (theoretisch) 1000 pagina's aankan (78 euro voor de Samsung toner). Tegen dat bij huis, tuin en keuken gebruik die 1000 pagina's zijn opgebruikt is de garantie van de printer al lang voorbij.


                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Wil je nog wat meer dan zal je ook een scanner er bij willen al dan niet ingebouwd. Maar ik weet niet of die bestaan in laser.
                    Ja dus, vanaf 129 euro

                    Comment


                    • #11
                      Re: printerprobleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Laser is OK, maar meestal niet zo goedkoop als cartridges moeten vervangen worden.
                      Dat valt wel mee, vind ik als ik mijn vorige post nalees.
                      Als je vergelijkt met een willekeurig gekozen HP inktpatroon van 34 euro dat (theoretisch) 330 pagina's aankan in 3 kleuren voor 34 euro

                      Comment


                      • #12
                        Re: printerprobleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        HP, Epson, ... met allen al problemen gehad door te weinig printen.
                        Maar met een Canon nog nooit en soms wordt daar maanden niet mee geprint.
                        Laser is OK, maar meestal niet zo goedkoop als cartridges moeten vervangen worden.
                        Ik print minstens 5000 blad in kleur per jaar (voor een kleine professionele activiteit) en ben 8 jaar geleden overgeschakeld op een Canon printer met pigment inkt.
                        Zelfs met originele inkt is die een stuk goedkoper dan een kleurenlaser.

                        Je kan ze inderdaad gerust een maand laten stilstaan.
                        Bovendien doet Canon (nog) niet zo moeilijk als HP en Epson over compatibele inkten, er zijn er ondertussen zeer goede verkrijgbaar.
                        Heb momenteel een Maxify (fantastische printer voor z'n geld) voor bureauwerk, naast m'n PRO9500 II voor foto's.

                        Comment


                        • #13
                          Re: printerprobleem

                          Hier nu reeds bijna twee jaar een Inktjet All-In-One Canon Pixma MG6850.

                          Print minimum één keer per maand (rekeninguittreksels) en tussendoor sporadisch eens een blaadje, maar dat tussendoor meer niet dan wel.
                          Tot op heden nog geen problemen mee gehad. Ook geen probleem met 'vreemde'/'compatibele' cartridges.

                          Daarvoor een HP... ik ga er niet veel woorden aan vuil maken, komt hier gewoon NOOIT meer binnen. Problemen op ALLE gebied.

                          Comment


                          • #14
                            Re: printerprobleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Heb momenteel een Maxify (fantastische printer voor z'n geld) voor bureauwerk, naast m'n PRO9500 II voor foto's.
                            Hier net zo een Maxify bijgekocht, prima printer voor zijn geld en de inkt is ook niet al te duur ... 2500 prints met een XL cartridge voor +- 90€ voor een set van 4 originele.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: printerprobleem

                              Naar mijn ervaring met vroegere modellen is de gebruikte technologie (pigment inkt = watervast en lichtecht, grotere patronen met inktzakje ipv spons) superieur aan de goedkopere printers (kleurinkt in relatief kleine patronen met spons).
                              Hoe groter de patronen hoe goedkoper per pagina.
                              Maar als je maar 10 blad per maand drukt gaat het grootste deel van de inkt ook doorgespoeld worden tijdens het periodieke reinigen van de koppen, dat is een nadeel van alle inkjet printers.

                              Comment

                              Working...
                              X