Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Colorado loop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Colorado loop

    Een van de vele lussen van de Colorado river.


    Bewerkte versie: mistreductie (hint van Sieg)

    Last edited by AndyDi; 19 september 2017, 17:43.

  • #2
    Re: Colorado loop

    is dit met drone gedaan ? zo hoog kan ik niet komen mooi beeld alsof ik aan het raampje in een vliegtuig zit

    Comment


    • #3
      Re: Colorado loop

      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      is dit met drone gedaan ? zo hoog kan ik niet komen mooi beeld alsof ik aan het raampje in een vliegtuig zit
      Ik denk dat ook een drone niet zo hoog zou komen (ben niet zeker). Venster van een vliegtuigje dus.

      Comment


      • #4
        Re: Colorado loop

        Nog even nagegaan in de GPS-data: Dit is uit 2500 m boven zeespiegel, ongeveer 1300 m boven de rivierbedding.

        Comment


        • #5
          Re: Colorado loop

          Ondanks het vliegtuigraam toch geslaagd hoor. Knappe compo sowieso, met punt op de i Ooit stond ik blijkbaar aan de andere kant om een opname te maken en toen kleurde de rivier oker/rood.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Colorado loop

            Mooie krul zo vanuit de lucht.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Colorado loop

              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Ondanks het vliegtuigraam toch geslaagd hoor. Knappe compo sowieso, met punt op de i Ooit stond ik blijkbaar aan de andere kant om een opname te maken en toen kleurde de rivier oker/rood.
              Het was wellicht niet deze krul maar de Horseshoe Bend bij Page of de krul bij Dead Horse Point, allemaal hier niet ver van af.

              Ja, ik ben tot het besef gekomen dat men ook door vliegtuigvensters mooie opnames kan maken als die vensters niet al té slecht zijn. Ik zal misschien nog een of twee voorbeelden posten. Belangrijk zijn twee dingen: scherptediepte vlak op het landschap zetten zodat alle storingen in het venster verdwijnen; een ver open diafragma heeft ook nog het voordeel van korte belichtingstijden. De foto is genomen met een 50 mm fix focus lens en 1/5,6. En het tweede: reflecties in het venster vanuit de binnenruimte van het vliegtuig vermijden, wat me gewoon door afscherming met de hand gelukt is.

              Comment


              • #8
                Re: Colorado loop

                Mooie compo en een prachtig ruw landschap
                En toch zie je dat er een waas over de opname ligt, kan je mss nog wel wegkrijgen met de nodige afwerking

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Colorado loop

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Mooie compo en een prachtig ruw landschap
                  En toch zie je dat er een waas over de opname ligt, kan je mss nog wel wegkrijgen met de nodige afwerking

                  grts
                  Sieg
                  Ik had die waas al in meerdere stappen gereduceerd tot ik dacht: nu is het genoeg. Jij komt dan met een frisse blik en meent dat het nog wat meer kan. Er is dus nu een versie waar ik de waas verder teruggenomen heb.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Colorado loop

                    prachtige opname
                    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Colorado loop

                      wat een land he, de States. Grootse Fotografie. (al vind ik persoonlijk het wat krap bovenaan)
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment

                      Working...
                      X