Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

think tank speed belt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • think tank speed belt

    Welke pouches gebruiken jullie met je think tank speed belt ?
    wat doen jullie met je accessoires (filters, batterijen, regenhoes, ...)
    gebruiken jullie een holster voor de camera ?

    Hoeveel pouches hebben jullie doorgaans mee ?

    Alvast bedankt voor jullie ervaring.

    Peter

  • #2
    Re: think tank speed belt

    Peter,

    Ik gebruik dit systeem reeds vele jaren zoals ik reeds geschreven heb in een ander topic.
    Maar ik kan je vraag niet echt beantwoorden daar ik totaal niet weet welk materiaal je gebruikt.

    Ik heb 6 verschillende zakken en die heb ik specifiek aangekocht volgens het materiaal ik heb.
    Ik gebruik nog altijd een reflexcamera, dus grotere en langere lenzen.
    Het is zinloos bvb een lange zak te kopen voor bvb de 70-200 f2,8 als je langste lens bvb 10 cm is.

    In de zakken kan ik van alles herbergen en allen zijn afzonderlijk voorzien van een regenhoes.

    Niet enkel fotografisch materiaal berg ik erin op, maar ook bvb drank en voeding en paraplu, ..... enz.

    Ik adviseer je dus het type zakken aan te kopen die bij jouw uitrusting passen.

    De camera die ik gebruik staat bijna altijd op statief of heb ik in mijn handen vast als
    ik geen statief bij heb, maar dat is zelden.
    De camera is te groot om in een zak te passen rond de gordel en ik heb gekeken en testen gedaan om deze
    op een andere plaats zoals bvb systemen om deze op je buik te dragen, maar geen enkel systeem is door
    mijn keuring geraakt en dus nog niets nuttigs gevonden. De meeste systemen zijn voor kleine toestelletjes gemaakt of
    zijn totaal niet handig in gebruik en/of onveilig.

    Nog vraagjes?

    Groetjes,

    Dirk

    P.S. Als ik er bij ben bij een volgende SD kan je de uitrusting bekijken die ik gebruik.

    Comment


    • #3
      Re: think tank speed belt

      Ik kan hier niet veel aan toe voegen.
      Wel blijf ik een rugzak(je) gebruiken waar eventueel debody in kan. Ik heb steeds aardig wat medisch gereif dat ik moet mee sleuren en dat steek ik in dat rugzakje (wat vroeger een zware rugzak was).
      In de rugzak steek ik ook kledij ...
      En inderdaad, je kan in de tassen die afzonderlijk bij koopt ook vanalles kwijt. Ieder tasje dat ik heb (Lens Changer) heeft vooraan een klein zakje met een rits. Dit zakje bevindt zich op de afsluitflap.
      Als je afsluitflap op klapt is er een compartiment dat je eventueel kan herindelen en zit er buiten nog een opbergvak dat met een velcro gesloten wordt. Daar kan je makkelijk allerhande in kwijt ...
      Indien je wil kan ik altijd dat eens mee brengen naar Brussel en kan je dat tijdens de middag even testen. Gewoon eens afspreken en tijdens een koffie kan je dan testen en ...
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’ętre heureux

      Comment

      Working...
      X