Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang, Vir (Kroatie)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Zonsondergang, Vir (Kroatie)

    Hallo,

    Ben enkele jaren helemaal niet meer bezig geweest met fotograferen is dus heel lang geleden dat ik op BD nog iets gepost heb, in landschappen zelf de eerste keer.
    Voor ons vakantie in Kroatie me toch een 2de hands groothoeklens (Canon EF-S 10-18mm) aangeschaft voor de vakantiefoto's. Deze avond geprobeerd om toch iets verder te gaan om de zonsondergang te fotograferen...

    Combinatie van 3 belichtingen in Lightroom, 10mm, ISO100, f8, 0.8s - 3.2s, 13s

    Origineel




    Update



    Update 2 - en laatste



    Bedankt voor het kijken, alle commentaar/tips zijn welkom.

    Groeten Eric
    Last edited by TripleF; 19 september 2017, 11:17. Reden: Update geplaatst
    groeten Eric

  • #2
    Re: Zonsondergang, Vir (Kroatie)

    Mooie opname en een goed gekozen compo
    Voor mij mocht de opname iets warmer afgewerkt worden, maar da's kwestie van smaak
    Snap niet waarom je voor dit soort opname drie belichtingen nodig hebt, kan je toch makkelijk aan met één belichting ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Zonsondergang, Vir (Kroatie)

      Mooie compo, locatie, en ik ben volledig fan van de trage sluitertijd, maar...
      Ik heb de indruk dat de rotsen niet scherp zijn zoals ze zouden moeten zijn. Misschien te maken met de 3 belichtingen die samengevoegd zijn?
      Naar kleuren toe mag er voor mij ook nog wat meer pit in, dit is in nabewerking nog te doen.

      Comment


      • #4
        Re: Zonsondergang, Vir (Kroatie)

        In ieder geval welkom terug op BD, zeker omdat ik zie dat je het niet verleerd bent.
        Voor mij een foto met veel potentie. De compo is in ieder geval dik in orde : Het zwaartepunt ligt mooi in de linkerhoek, terwijl de lichtstreep mooi naar de r-bovenhoek wijst.
        De foto mocht inderdaad iets verscherpt worden, maar ik denk dat de rotsen aan de linkerbovenkant net o.o.f. liggen. (dus dat helpt niet)
        De WB kan een keuze zijn, maar op dat punt volg ik zeker Sieg.
        Het is een foto die in positieve zin mijn aandacht trekt, en daarom ben ik eens wat gaan "sleutelen" aan je foto. Zie : KLIK
        Als de link weg moet, geen probleem, hoor.
        Misschien ben ik kritisch, maar ik hoop dat je door mijn hulp, de terugkomst ervaart als een warm bad. En van complimenten gaat niemand beter fotograferen.
        Tot de volgende foto !
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Zonsondergang, Vir (Kroatie)

          Bedankt voor de reacties.

          Sieg, je hebt gelijk kan evengoed met 1 opname... weet ook niet waarom ik de 3 gebruikte, moet leren eerst even beter te kijken en na te denken

          Johan link is geen probleem hoor, altijd interessant om te zien wat werkelijk uit een opname kan worden gehaald.

          Was deze morgen ondertussen ook aan de slag gegaan met de vorige opmerkingen in gedachten, met enkel 1 opname deze keer. Heb deze als update gepost.

          Groeten Eric
          Last edited by TripleF; 17 september 2017, 13:20.
          groeten Eric

          Comment


          • #6
            Re: Zonsondergang, Vir (Kroatie)

            update vind ik persoonlijk stukken mooier!
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

            Comment


            • #7
              Re: Zonsondergang, Vir (Kroatie)

              De update is veel beter en ook scherper, mooi
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Zonsondergang, Vir (Kroatie)

                Goed geslaagde update. Bedankt voor de moeite.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Zonsondergang, Vir (Kroatie)

                  Update is echt stukken beter...Wat een verschil ook hoe mooi de kleuren van de rotsen nu uitkomen..Mooi..
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonsondergang, Vir (Kroatie)

                    Mooie update hoor

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonsondergang, Vir (Kroatie)

                      Voor mij toch maar het origineel hoor of iets tussen de twee maar zeker niet de update.
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonsondergang, Vir (Kroatie)

                        Ik ben het eens met Kurt. De rotsen in de update zijn voor mijne net iets té warm van kleur. Toch mooie foto's.
                        Mvg Philip

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonsondergang, Vir (Kroatie)

                          Zeer mooie foto maar geef mij ook maar de originele , is een veel sterker beeld.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonsondergang, Vir (Kroatie)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                            Goed geslaagde update. Bedankt voor de moeite.
                            Bedankt aan jullie allemaal voor de moeite.

                            Na de laatste commentaren nog eens ter plaatse gaan kijken en inderdaad de rotsen zijn er licht grijs/beige, minder rood dan in de update. Daarom laatste update gedaan, ben er helemaal tevreden mee nu. Scherpte op de rotsen links midden kon beter maar zonder nieuwe foto te nemen kan ik daar niks aan veranderen. Op naar de volgende...

                            Bedankt iedereen.

                            Groeten Eric
                            groeten Eric

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zonsondergang, Vir (Kroatie)

                              Die laatste update is idd de beste van de drie. Mooie inlopende lijnen en uitstekende luchtpartij.
                              Die mindere scherpte is niet storend m.i., een landschap hoeft niet van a tot z scherp te zijn.
                              Amateur fotograaf,
                              lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

                              Comment

                              Working...
                              X