Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje, antwoord gewenst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Vraagje, antwoord gewenst

    Ik heb deze foto al eens gepost (denk ik), maar ik heb een vraagje:
    zien jullie vlekken of strepen of iets dergelijks in de achtergrond?
    Ik zou het heel erg op prijs stellen om hier jullie reactie op te horen,
    eventueel met vermelding of jullie scherm al dan niet gekalibreerd is.



    Ik weet niet waar ik dit topic moet plaatsen, maar aangezien het macro is ...


  • #2
    Re: Vraagje, antwoord gewenst

    Op mijn 8 jaar oud imac 21,5 inch scherm zie ik niks storends. Gecalibreerd maar dat is al even geleden.
    Is het accessoires ? Scherm, dus een beetje ...
    Fotobewerking en Software ? kan het daar een gevolg van zijn .. misschien ook een beetje
    Of hoort het bij Tips, trucs en techniek ?
    Ik zou het ook niet weten
    al zou ik de vraag nog eens durven te stellen bij fotobewerking en software, waarschijnlijk heb je daar de beste kansen op nuttige reacties
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje, antwoord gewenst

      Ok, ik probeer het even ...

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje, antwoord gewenst

        @de mods
        dit topic mag weg of op slot aangezien ik goede hulp heb gekregen bij 'fotobewerking'.

        (merci voor de tip Frans - als ik jou niet had )

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje, antwoord gewenst

          Ik vind dat er wel vlekken te zien zijn, heb even ingezoomd op de foto en een printscreen gemaakt, volgens mij rechts.

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje, antwoord gewenst

            Diezelfde vlekken heb ik ook, maar op het scherm van de laptop van mijn zoon is het veel erger.
            Bedankt om het even via een printscreen te tonen, want erover 'praten' is niet altijd even duidelijk

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje, antwoord gewenst

              De enige 'vlek' die ik rechts zie lijkt me nog een vaag weergegeven deel van het lijf te zijn.
              Tenzij ik de vlek die jullie voorhebben niet zie. Kan je desbetreffende vlek eventueel omcirkelen?
              Hier 24" Eizo scherm (wel enige tijd geleden dat het nog eens gekalibreerd werd)

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje, antwoord gewenst

                op mijn niet gecalibreerd (zwak) laptopscherm is het zwart van geen kanten egaal. rechtsonder, linksonder, rechtsonder, eigenlijk een beetje overal.
                Last edited by Iegienie; 16 september 2017, 19:39.
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje, antwoord gewenst

                  Bij volgende foto heb ik de vlek aangeduidt welke ik op mijn scherm zie.
                  Op de laptop van mijn zoon zit het vol, afhankelijk van welke kijkhoek je gebruikt. Net zoals bij Iegienie blijkbaar.
                  Mijn scherm blijft onder een kijkhoek van 178° overal hetzelfde.



                  Volgende foto heb ik opnieuw bewerkt na een tip van Sieg in het subforum 'fotobewerking en software'.
                  Deze foto ziet er ok uit op het scherm van mijn zoon (en sowieso op die van mij).
                  Het lichtgrijze gedeelte tussen de haartjes heb ik dus ook, maar ik spreek over de grote zwarte achtergrond.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje, antwoord gewenst

                    Even mijn vorige post van deze foto opgezocht: http://forum.belgiumdigital.com/f43/...ce-546743.html
                    Ik had toen meer dan 300 kijkers en niemand die iets heeft gezegd over de vlekken.
                    Nu ik dezelfde foto opnieuw toon met een duidelijke vermelding in de titel, krijg ik amper 4 reacties terwijl er toch 280 kijkers zijn.
                    De 4 antwoorden hier en de reacties in het andere topic hebben me wel vooruit geholpen, waarvoor mijn oprechte dank.
                    Maar ik trek voor mezelf nu wel de conclusie dat ik soms in de waan wordt gelaten dat ik een goede foto toon,
                    terwijl dat helemaal niet zo is. Beetje hetzelfde als met snot op je wang rondlopen op een feestje, terwijl niemand iets zegt ...
                    Dus bij deze; een bedankje voor alle toffe gasten/vrouwen die mij wél consequent goede tips hebben gegeven,
                    maar ook ... Vaarwel BD!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje, antwoord gewenst

                      Ik zie rechts donkergrijze vlekken, bijna zwart , valt niet echt op maar als je het zegt, zie ik het wel. Ik heb een niet gekalibreerd scherm van AOC waar ik vrij tevreden over ben.

                      Niet iedereen bekijkt macro als je geen macro liefhebber bent hé. soms ben ik gewoon aan het rondkijken naar potretten, dieren of landschappen en dan ontbreekt mij de tijd om macro ook aan te klikken, moest ik het eerder gezien hebben dan had ik het waarschijnlijk wel gezegd. Alhoewel er dan zeggen dat het is omdat mijn scherm niet gekalibreerd is en dat ik dan beter zou zwijgen, ook al meegemaakt hoor.
                      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraagje, antwoord gewenst

                        Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                        Even mijn vorige post van deze foto opgezocht: http://forum.belgiumdigital.com/f43/...ce-546743.html
                        Ik had toen meer dan 300 kijkers en niemand die iets heeft gezegd over de vlekken.
                        Nu ik dezelfde foto opnieuw toon met een duidelijke vermelding in de titel, krijg ik amper 4 reacties terwijl er toch 280 kijkers zijn.
                        De 4 antwoorden hier en de reacties in het andere topic hebben me wel vooruit geholpen, waarvoor mijn oprechte dank.
                        Maar ik trek voor mezelf nu wel de conclusie dat ik soms in de waan wordt gelaten dat ik een goede foto toon,
                        terwijl dat helemaal niet zo is. Beetje hetzelfde als met snot op je wang rondlopen op een feestje, terwijl niemand iets zegt ...
                        Dus bij deze; een bedankje voor alle toffe gasten/vrouwen die mij wél consequent goede tips hebben gegeven,
                        maar ook ... Vaarwel BD!

                        dat is jammer. heel jammer. want jouw fotografie steekt toch wel ver boven het gemiddelde uit.

                        Ter Info : op mijn goed scherm (NEC PA271) zie ik totaal geen vlekken, nergens, en dit in tegenstelling tot de beperkte laptop. n
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraagje, antwoord gewenst

                          Ik heb een Eizo en bij mij lijkt het zwart niet mooi egaal even diep, ... MAAR ik vertrouw mijn ogen niet. Ik heb problemen met mijn zicht en dat is ook de reden dat ik tot nu toe niet heb gereageerd. Als niemand anders hier iets van zegt dan ligt het duidelijk aan mij.
                          Last edited by philitalia; 21 september 2017, 16:10.
                          Mvg Philip

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraagje, antwoord gewenst

                            Ik zie niks abnormaal op mijn gekalibreerd iMac scherm.
                            https://www.behance.net/Lynx1966

                            Comment

                            Working...
                            X