Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gestolen materiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gestolen materiaal

    Hey C's,

    Ik ben vandaag opgelicht door 2 mensen uit Breda.

    Indien jullie volgend materiaal tegen komen;

    EOS 5D Mark III 073024016363
    EOS 6D 063025007042
    EF135mm f/2.0L USM 238448
    EF50mm f/1.4 USM 02681666
    EF70-200mm f/2.8L IS II USM 2650001461
    Speedlite 600EX-RT 2706110747
    Speedlite 600EX-RT 2706110985
    Speedlite Transmitter ST-E3-RT 2802000777

    Ze hebben nog veel meer materiaal meegenomen; de volledige lijst:

    - Canon 5Dm3
    - Canon Battery grip BG-E11
    - Canon 6D
    - Canon 24-70 2.8 L II USM
    - Canon 70-200 2.8 L IS II USM
    - Canon 50 1.4
    - Sigma 70 2.8 DG Macro
    - Sigma 35 1.4 ART
    - Sigma ART Callibration Dock
    - Canon 600 EX-RT Speedlight
    - Canon 600 EX-RT Speedlight
    - Canon Speedlight ST-E3-RT
    - Elinchrom EL HS - Skyport for Canon
    - 3 x LP-E6 Battery
    - 4 x LP-E6N Battery
    - 2 x Lenmar
    - Canon RC-6 Remote


    Graag een seintje.
    Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

  • #2
    Re: Gestolen materiaal

    Hallo Anteros,

    Helaas heb ik geen tips voor u.
    Vreselijk dat dit u overkomt, zo'n grote hoeveelheid kostbaar materiaal.
    Kunt en\of durft u hier deze oplichting te beschrijven?
    Zodat anderen daar lering uit kunnen trekken en verdere gevallen misschien voorkomen kunnen worden.
    Misschien proberen die daders dat op een andere plek op iedentieke wijze en zouden dan door de politie aan uw overkomen misdaad gelinkt kunnen worden.
    We leven met u mee en hopen op een spoedige oplossing van deze misdaad.

    Adrie

    Comment


    • #3
      Re: Gestolen materiaal

      Zou inderdaad wel handig zijn als je erbij uitlegt hoe de oplichters te werk gaan

      Trouwens we hebben hier een apart forumonderdeel waar al het gestolen materiaal vermeld wordt.
      Mss ken iemand van de mods dat daar ook even in vermelden

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Gestolen materiaal

        Lastig dat je niet van heel je apparatuur de serie nummer hebt.
        Ik zou ook in NL de misdaad melden, aangezien het door NL' ers gaat. En inderdaad beschrijf de misdaad.

        Misschien eens de grote camera winkels seinen met serie nummers en misschien een gek iets. Maar een advertentie op alle tweedehands sites plaatsen met je foto' s + serienummer.
        Want mensen die interesse hebben in het materiaal, zullen jouw advertentie tegenkomen en dan zal men misschien ook de advertentie van de heler vinden. En daarom niet de apparatuur willen.
        Last edited by Rogier; 14 september 2017, 20:04.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Gestolen materiaal

          Dit is geen leuk verhaal - en we herkennen dat.
          Mochten we iets tegenkomen gaan we dat zeker doorgeven - en verder wensen we u veel sterkte toe.

          Comment


          • #6
            Re: Gestolen materiaal

            Moderator Note: Er is een apart draadje over gestolen fotomateriaal, daarin heb ik de bovenstaande lijst opgenomen.
            Omdat deze discussie over meer dan alleen maar camera's gaat, is ze verhuist naar 'Algemeen'
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #7
              Re: Gestolen materiaal

              Hey Iedereen,

              Het heeft me even geduurd voor alles op een rijtje te zetten maar inderdaad wil ik graag delen hoe dit is gegaan.

              Eerst en vooral had ik een zoekertje online staan via 2dehands.be.

              Ik had heel wat verschillende biedingen ontvangen, maar omdat het over een volledig lot ging had ik liever 1 koper die alles nam in plaats van alles apart te verkopen. Plots ontvangde ik een bericht via de chat van 2dehands die me een mooi bod deed van €7500 en waar ik op akkoord ging. We confirmeerde het bedrag, spraken een datum en locatie af ( bij mij thuis ) en de koper reageerde vlot en stuurde mij zelfs een bevestiging dat hij ging vertrekken op de dag zelf. De dag zelf komt hij aan met een vriend, waren 2 meer afrikaanse types met een Nederlands accent. Nu ik moet zeggen dat het me wel al ergens verbaasde daar de koper zijn locatie op Antwerpen stond. Nu het gebeurd wel eens vaker dat online profielen niet goed worden aangepast dus ik hechte er niet al teveel belang aan.

              Hij kwam aan, bekeek het materiaal en melde dat hij liever maar 1 camera en 1 lens wou kopen. Ik reageerde dat ik eigenlijk voldoende kopers had die maar een gedeelte wouden en ik hem speciaal had laten langskomen omdat hij het volledige lot wou kopen. Daarna begon hij nog over de reden waarom hij het materiaal wou hebben; ze hadden juist een eigen zaak opgestart waar ze muziek filmpjes gingen opnemen in het genre 'R&B en Rap" en ook met modellen foto's moesten maken voor de album covers. Goh ja.. het paste wel bij de mannen in kwestie en het leek me een zeer plausibel antwoord.

              Hij test het materiaal verder en uiteindelijk gaat hij akkoord en zegt hij €7500 te willen betalen via overschrijving dat hij terplaatse ging doen via de bankapp van ABN Amro. Ik zien dat hij de applicatie opent, ik zien zijn totaal bedrag van €8000 plus op zijn rekening, ik zien voorgaande afschriften van betalingen op de zelfde dag. Hij vraagt mijn rekening nummer, ik confirmeer en hij schrijft €7500 over. Ik zien effectief het bedrag van zijn saldo gaan en ik vraag of ik van de bevestiging een screenshot kan maken alsook van zijn "algemene rekening" waar zijn rekening nummer is op te zien. Hij laat nog eens vallen dat hij mij vertrouwt dat alles verder in goede staat is en werkt, hij vraagt mijn gsm nummer en hij geeft zijn gsm nummer. Ik neem ook nog een foto van zijn IDcard en uiteindelijk neemt hij de spullen mee en wandelt naar zijn auto die iets verder in de straat staat ( wat niet abnormaal is in mijn straat ).

              Tot hier toe leek alles goed te gaan...

              Echter ze waren nog geen 5 minuten buiten en ik begon argwaan te krijgen.. er was iets dat plots niet juist voelde. Ik bel naar ABN Amro en ik vraag of ze willen kijken of de rekening nummer die ze hebben gebruikt ook effectief bestaat bij hun. Ik kreeg al snel antwoord dat de combinatie van de rekening nummer absoluut niet klopte en dus ook niet bestond en ik waarschijnlijk was opgelicht. Ik bel naar de koper zijn gsm nummer en ik word doorverbonden met een automatisch antwoord apparaat. Nu kom ik tot het besef dat ik ben opgelicht en dat de helft van mijn spaargeld, dat in fotografie stak ( nieuwwaarde: 15000€ ) kwijt ben.

              Ik ga naar de lokale politie, doe een aangifte van oplichting en overhandig alle screenshots en de IDCard. De politie is verbaast dat ze zo'n applicatie hebben nagemaakt en confirmeren inderdaad dat het rekening nummer niet bestaat. Ze verwachten ook dat de pas van de Nederlander een valse is ( de foto klopte echter wel ). Ze zijn nu bezig met een onderzoek... maar het straffe van al is, dat ik beter had gelogen tegen de politie en had gezegd dat ze me met 2 hadden bedreigd in mijn eigen huis en alles hadden meegenomen. Waarom? Dan had de verzekering tussen gekomen.. Voor oplichting komen ze niet tussen.. en dat wil dus zeggen dat het materiaal waar ik 15 jaar heb voor gewerkt weg is alsook de centjes die ik wou gebruiken om nieuw materiaal te kopen. En dat ik mijn hobby en bijberoep dus zal moeten stop zetten. Ik kan helaas moeilijk nog eens 10.000€ aan materiaal aankopen om alles verder te zetten..


              Wees dus opgepast dat overschrijvingen en cash geld beide niet meer veilig zijn.

              Het beste is met een koper naar de bank gaan, en dat daar cash geld gescant kan worden en ineens op je rekening nummer kan worden gezet.

              Zucht...
              Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

              Comment


              • #8
                Re: Gestolen materiaal

                Jemig wat een verhaal. Heel triest voor je en dit is wel heel erg doortrapt en slim gedaan. Ik kan wel snappen dat je in het begin niet veel argwaan koestert.

                Misschien kun je er mee naar het Nederlandse programma opgelicht? Wellicht kunnen zij iets voor je doen, immers komen de oplichters uit Nederland en je hebt een foto en ander bewijsmateriaal.

                Opgelicht?! het programma met spraakmakende reportages over oplichtingspraktijken en de laatste nieuwtjes, waarschuwingen & tips uit de wereld van fraude
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Gestolen materiaal

                  Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                  Jemig wat een verhaal. Heel triest voor je en dit is wel heel erg doortrapt en slim gedaan. Ik kan wel snappen dat je in het begin niet veel argwaan koestert.

                  Misschien kun je er mee naar het Nederlandse programma opgelicht? Wellicht kunnen zij iets voor je doen, immers komen de oplichters uit Nederland en je hebt een foto en ander bewijsmateriaal.

                  https://opgelicht.avrotros.nl/
                  Ik heb ondertussen een 15-20tal winkels aangeschreven die in 2dehands materiaal doen.

                  Ook CPS van canon zodat als ze ooit een serienummer krijgen te zien van mij...

                  Ook faroek (belgisch programma rond oplichting en dergelijke) en de website die je vermeld, alsook HLN aangeschreven zodat misscien het verhaal van valse bank applicaties wat meer in beeld komt. Ik heb pech nu... maar anderen moeten dit niet mee maken.
                  Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gestolen materiaal

                    Phoe, das heftig verhaal....

                    Dat is de reden dat ik of cash wil ontvangen, of met een zo hoog bedrag als bij jou het eerst op mijn eigen rekening wil hebben zien staan.

                    sterkte man!
                    1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gestolen materiaal

                      Jeezes, wat een verhaal. Vreselijk, veel goede moed en hopelijks kan je toch heel wat recupereren.
                      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gestolen materiaal

                        Potverdorie Anteros,

                        Triest, klote om een dergelijke oplichting mee te maken.
                        Het "betalen" met een fictieve, namaak mobiele app is reeds meermalen in de publiciteit geweest in Nederland.
                        LAAT HET DAAROM EEN LES ZIJN VOOR ALLEN, DIE ZIJN MATERIAAL WIL VERKOPEN.
                        BIJ VERKOOP, VOORUIT OF CASH BETALEN.
                        DIRECT OVERBOEKEN OP JE BANKREKENING IS OOK VEILIG, MITS HET OP JE EIGEN PC, DOOR MIDDEL VAN JE NORMALE EXPLORER GEBEURD.
                        NOOIT IETS ANDERS ACCEPTEREN!!!


                        Sterkte Anteros.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gestolen materiaal

                          Bedankt om dit met ons te willen delen, worden we allen alleen maar wijzer van
                          Ik hoop voor jouw dat het materiaal weer ergens opduikt en/of ze de verdomde daders ergens kunnen oppakken ...
                          In ieder geval een heftig verhaal en denk dat velen daar zouden intrappen met beide voeten

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gestolen materiaal

                            Pfff wat een nachtmerrie.
                            Ik zou er inderdaad zelf ook ingetrapt zijn. Maar nu dus niet meer.
                            Bedankt voor de melding.
                            Ik hoop dat je alsnog opnieuw kan beginnen.
                            Sterkte!
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gestolen materiaal

                              Het ging over (veel) minder geld maar ze hebben mijn dochter ooit bijna te grazen genomen op de volgende manier. Freya verkocht haar trouwkleed op internet en er kwam een reactie van iemand die wou komen passen. Besluit : het spande iets te veel. Geen twee dagen erop kwam er reactie van iemand die zonder morren de prijs wilde geven, passen dus niet nodig. OK eerst betalen (via Palpal denk ik, soit), er kwam een bevestiging dat er gestort was. Dus zij doet het binnen bij Kiala, dat was op een vrijdag. 's Avond kwam haar man thuis (ir informatica) die het bericht meteen herkende als fake. Gelukkig werkt die verzendingsdienst blijkbaar niet in het weekend en de maandagmorgen vroeg zijn deze de bestelling nog kunnen ophalen. Gezien ze niet thuis was toen de bewuste persoon het kleed kwam passen (dat was mijn vrouw) kon ze dus ook niet weten als het over dezelfde persoon ging, het zou me niet verbazen. De persoon in kwestie had dan nog het lef om verwonderd te reageren, maar dat duurde niet lang.

                              Comment

                              Working...
                              X