Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20D eerste indrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 20D eerste indrukken

    Toch maar bezweken om deze nu al te gaan halen. En niet te wachten voor de 17-85 alvorens hem te gaan halen. Ik heb die hogere iso kwaliteit immers nog al snel nodig.

    ALs je hem pas vastneemt en een 10D gewoon bent moet ik zeggen dat de 10D iets sterker lijkt. Geen dramatisch verschil maar de 20D voelt iets goedkoper aan. Maar dat embossed logo maakt natuurlijk veel goed

    Alhoewel hij op het eeste zicht niet echt kleiner lijkt is de grip voor mijn handen toch een stuk kleiner dan met 10D. Het is gewoonte denk ik maar momenteel ligt hij mij iets minder goed in de hand. Anderzijds door het feit dat ik hem iets anders vastneem vallen de knoppen beter voor mijn duim. Het ene compenseert dus het andere.
    Die joystick is minder gemakkelijk te bedienen dan ik had verwacht(ook gewoonte denk ik) maar een vooruitgang tgo 10D.
    Het verschil in gewicht is toch ook wel voelbaar.

    Grootste voordeel in het sneller zijn van de camera is bij het bekijken van je shots. Hij is ook wel sneller in opstarten en foto's nemen maar dat valt mij niet zo fel op. Heb er immers ook nooit problemen mee gehad.

    De AF: Wel ze zal wel sneller zijn maar heb dat nog niet echt kunnen merken op de korte tijd dat ik hem had. Hij kan wel in iets donkerdere omstandigheden nog focussen. Maar wat ik als een grote verbetering zie is de layout van de focuspunten. Veel gemakkelijker om meerdere focuspunten op je onderwerp te krijgen en in combinatie met de joystick werkt dit allemaal veel handiger dus beter.

    De zoeker(speciaal voor Marcfoto): hij is klaarder dan die van de 10D. Ik ben dus eerder akkoord met Phil askey en rob gailbraith dan met michael reichmann. Maar ik denk niet dat je dit als een voordeel gaat zien Marc. Hij zal nog steeds te klein zijn vrees ik.

    En nu nog de foto's natuurlijk. Wel het eerste zicht van de foto's is dat ze heel goed zijn en vooral de ruisverhoudingen zijn heel goed. ISO 1600 is voor mij nu volledig bruikbaar waar ik vroeger dit gevoel had over iso800 en zelfs 3200 iso lijkt mij op zijn minst even bruikbaar als iso 1600 vroeger.

    Ik denk dus dat ik heel tevreden ga zijn met deze camera.want die 17-85 die komt er wel en in combinatie met mijn 70-300 DO geeft dit een ideaal pakket voor mij dat compact is zonder teveel gewicht en veel bereik.
    De ruis was iets anders dat ik beter wou en dat is heel zeker het geval. Die joystick AF combinatie is iets dat ik veel ga gebruiken. En algemeen gezien is de af beter. En de snellere beschikbaarheid van de foto's om ze te viewen en histogram te bekijken ga ik ook apprecieren. De 20D is dus algemeen gezien een serieuse stap vooruit vergeleken met de 10D. Echte nadelen zijn er niet aan verbonden voordelen wel.

    PS: Nu wat meer mee werken en dan zien wat mijn uiteindelijk conclusies zijn.

  • #2
    Re: 20D eerste indrukken

    De kwaliteit zal wel oke zijn. Maar test even de AL servo van een voorbijrijdende wagen ofzo. Wil wel is weten of hij echt rapper en nauwkeuriger werkt van van de 10D.

    Comment


    • #3
      Re: 20D eerste indrukken

      Mijn gelukwensen met je aankoop.

      Goede keuze !!!

      In verband met de Canon software :

      Als je Canon capture wil starten vanuit Digital Photo Professional dan moet je eerst alle oude Canon software de-installeren, dan Canon capture en de usb driver installeren en daarna pas Digital Photo Professional.

      Het heeft me een uur gekost voor ik deze combinatie gevonden had.

      EDIT: Nee, ik lees nooit handleidingen, is gewoon tegen mijn principes.

      Jan.
      Last edited by Jan_10D; 22 september 2004, 11:46.

      Comment


      • #4
        Re: 20D eerste indrukken

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
        De zoeker(speciaal voor Marcfoto): hij is klaarder dan die van de 10D. Ik ben dus eerder akkoord met Phil askey en rob gailbraith dan met michael reichmann. Maar ik denk niet dat je dit als een voordeel gaat zien Marc. Hij zal nog steeds te klein zijn vrees ik.
        Mercikes hé Kev...
        En de conclusie's die je maakt: dat had ik al gevreesd...
        Nog twee vraagskens:
        - wat vind je prijs/kwaliteitsgewijs?
        - geluid (heb al gehoord ( ) dat het een klein machiengeweer is wat dat betreft) ?
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: 20D eerste indrukken

          het geluid....

          al eens naast een 1D mark II gestaan? die maakt pas lawaai, ik denk dat een 1Ds mark II nog straffer zal zijn wegens nog grotere spiegel
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            Re: 20D eerste indrukken

            Oorspronkelijk geplaatst door fredericrom
            het geluid....

            al eens naast een 1D mark II gestaan? die maakt pas lawaai, ik denk dat een 1Ds mark II nog straffer zal zijn wegens nog grotere spiegel

            En nochtans is de EOS 1v (het voorhistorisch analoog ontwerp waar alle andere 1D's op zijn gebaseerd ) één van de stilste camera's die ik ken (samen met EOS 30)...
            Als mij iemand dat even kan uitleggen: altijd welkom...
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              Re: 20D eerste indrukken

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
              Mijn gelukwensen met je aankoop.

              Goede keuze !!!

              In verband met de Canon software :

              Als je Canon capture wil starten vanuit Digital Photo Professional dan moet je eerst alle oude Canon software de-installeren, dan Canon capture en de usb driver installeren en daarna pas Digital Photo Professional.

              Het heeft me een uur gekost voor ik deze combinatie gevonden had.

              EDIT: Nee, ik lees nooit handleidingen, is gewoon tegen mijn principes.

              Jan.

              Bedankt voor de info Jan want ik durf die handleiding ook pas lezen als er iets niet werkt

              Ik was niet van plan die canon software te installeren maar zal misschien wel moeten vermits ik momenteel zonder RAW convertor zit . Allee C1 wanneer komt die update of BB. Maar ik zal waarschijnlijk die DPP dus wel moeten installeren.

              Comment


              • #8
                Re: 20D eerste indrukken

                Oorspronkelijk geplaatst door Diego_eos300D
                De kwaliteit zal wel oke zijn. Maar test even de AL servo van een voorbijrijdende wagen ofzo. Wil wel is weten of hij echt rapper en nauwkeuriger werkt van van de 10D.
                Heb daarjuist een eerste test gedaan op een wagen die mij tegemoet kwam en alle foto's waren in focus. Maar eerlijk gezegd in dit geval zou mijn 10D ze ook allemaal in focus gehad hebben denk ik. Zal eens kijken of ik de volgende dagen een beter voorbeeld kan vinden. en dat hier eens posten.

                Comment


                • #9
                  Re: 20D eerste indrukken

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                  Mercikes hé Kev...
                  En de conclusie's die je maakt: dat had ik al gevreesd...
                  Nog twee vraagskens:
                  - wat vind je prijs/kwaliteitsgewijs?
                  - geluid (heb al gehoord ( ) dat het een klein machiengeweer is wat dat betreft) ?
                  Wel prijs/kwaliteit is dit volgens mij de beste DSLR van het moment( dat is dus voor Photokina). Waarom wel alle features die je wenst + snelle AF + hoge res + beste iso/ruis verhouding + stevige bouw + alle eos lenzen + hij doet alles op zijn minst boven gemiddeld + last but not least embossed logo

                  - het geluid is zeker meer dan dat van de 10D maar het is mij nog niet storend overgekomen. Mijn vrouw had het anderzijds wel opgemerkt dus het is wel degelijk luider. Of het in gebruik een nadeel gaat zijn kan ik je momenteel nog niet zeggen daarvoor is het te vroeg. En ja hoor aan die 5fps een echt machinegeweer.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 20D eerste indrukken

                    @Jan : Zeg euh heb nog niet verder gekeken over de canon software maar doet die canon capture iets speciaa? Ik veronderstelde dat het gewoon een prog was om foto's te downloaden en daarvoor gebruik ik downloader pro.

                    En kan ik dan DPP gebruiken zonder die capture?

                    Ik zal misschien best zelf eens lezen waavoor dit allemaal dient. Maar speel liever met cam wanneer het kan vandaag

                    Comment


                    • #11
                      Re: 20D eerste indrukken

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                      @Jan : Zeg euh heb nog niet verder gekeken over de canon software maar doet die canon capture iets speciaa? Ik veronderstelde dat het gewoon een prog was om foto's te downloaden en daarvoor gebruik ik downloader pro.

                      En kan ik dan DPP gebruiken zonder die capture?
                      Met Canon capture kan je vanaf je PC fotograferen. (Als je USB kabel lang genoeg is). Na 3 tot 4 seconden staat de foto dan op je PC. Vanuit DPP kan je dan je foto onmiddelijk editeren. Of dit enige praktische toepassing heeft moet je zelf maar beslissen.

                      Zelf wacht ik ook nog op C1 omdat ik denk dat de ruisonderdrukking van C1 beter zal zijn dan van DPP.

                      Jan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 20D eerste indrukken

                        Bedankt voor de info jan. Ik zal toch maar eens die DPP installeren maar zonder capture want dat heb ik niet nodig en de driver installeer ik ook niet vermits ik toch werk via usb reader.

                        Maar tot C1 update zal ik DPP eens testen en wie weet is ie wel heel goed.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 20D eerste indrukken

                          Oorspronkelijk geplaatst door fredericrom
                          het geluid....

                          al eens naast een 1D mark II gestaan? die maakt pas lawaai, ik denk dat een 1Ds mark II nog straffer zal zijn wegens nog grotere spiegel
                          wel, zaterdag was Canon bij Audiophil (AC-foto) en daar lagen een 20D, 300D, 1DII en 1Ds op de toog. ik heb ze eens vastgepakt (de 1Dx-en zijn loodzwaar). maar qwa geluid leek de 20D mij luider dan de 1DII. dat is maar mijn ervaring natuurlijk.
                          www.vildaphoto.net

                          Comment


                          • #14
                            Re: 20D eerste indrukken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                            Wel prijs/kwaliteit is dit volgens mij de beste DSLR van het moment( dat is dus voor Photokina). Waarom wel alle features die je wenst + snelle AF + hoge res + beste iso/ruis verhouding + stevige bouw + alle eos lenzen + hij doet alles op zijn minst boven gemiddeld + last but not least embossed logo

                            - het geluid is zeker meer dan dat van de 10D maar het is mij nog niet storend overgekomen. Mijn vrouw had het anderzijds wel opgemerkt dus het is wel degelijk luider. Of het in gebruik een nadeel gaat zijn kan ik je momenteel nog niet zeggen daarvoor is het te vroeg. En ja hoor aan die 5fps een echt machinegeweer.
                            Aangezien mijn EOS 20D mijn eerste digitaal apparaat is (heb wel al met de 300D gewerkt en compacte apparaten) kan ik feitelijknniet vergelijken.
                            Maar die 5fps vind ik gewoon zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig , dat het als een machinegeweer klingt vind ik hoegenaamd niet storend!
                            Zo'n USM IS heb ik ook nooit tevoren gebruikt, subliem gewoon!
                            Die ingebouwde flits doet het ook verdomme goed (rode ogen behoren nu echt wel tot het verleden).
                            Die 1600ISO heb ik al uitgeprobeerd en is echt wel goed! Nu die verfoeide H (3200) ISO stand eens uitproberen...
                            Het enige "nadeel" vind ik is wel dat hij zwaar is (een gevulde battery-grip kan dan ook geen verbetering brengen ). Dat had ik echt niet verwacht!
                            Anderzijds heb ik de indruk dat ik er meer vat op heb bij het fotograferen (juist door het gewicht!).

                            Kortom: Ik ben echt tevreden van mijn aankoop.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 20D eerste indrukken

                              Tja wat mijn avater betreft... bij gebrek aan beter ik doe het voorlopig met de 10D-avater

                              Heb zelf een 20D avatertje gemaakt en al aan 2 moderators of administrators toegestuurd maar er komt blijkbaar geen schot in de zaak ...

                              Comment

                              Working...
                              X