Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blunder van Microsoft

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blunder van Microsoft

    Vandaag enkele updates ontvangen van Windows.
    Daarna Outlook opgestart en alles stond gewoon in een soort Scandinavische taal
    Wordt dat dan eerst niet getest ???

    Hierbij een linkje naar de oplossing https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/1801205

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Blunder van Microsoft

    Bedankt om dit te delen. We zijn weer wat slimmer geworden

    Comment


    • #3
      Re: Blunder van Microsoft

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Vandaag enkele updates ontvangen van Windows.
      Daarna Outlook opgestart en alles stond gewoon in een soort Scandinavische taal
      Wordt dat dan eerst niet getest ???

      grts
      Sieg
      Meer en meer (bij Microsoft heb ik nooit niet anders ervaren) wordt het testen overgelaten aan de eindgebruiker. Problemen oplossen als ze zich stellen en dus niet kijken indien er problemen zijn.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Blunder van Microsoft

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Problemen oplossen als ze zich stellen en dus niet kijken indien er problemen zijn.
        Copyright wijlen Jean-Luc Dehaene
        Last edited by nete; 14 september 2017, 19:48.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Blunder van Microsoft

          Of waarom het nuttig kan zijn wat te volgen met updates en upgrades.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Blunder van Microsoft

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Of waarom het nuttig kan zijn wat te volgen met updates en upgrades.
            Wat bedoel je daarmee ??

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Blunder van Microsoft

              Begrijp ik ook niet.
              Maar de blunder speelt alleen op met Outlook 2007 (en ouder?), niet met nieuwere versies blijkbaar.

              Comment


              • #8
                Re: Blunder van Microsoft

                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Begrijp ik ook niet.
                Maar de blunder speelt alleen op met Outlook 2007 (en ouder?), niet met nieuwere versies blijkbaar.
                Awel daarmee geef je het zelf aan. [emoji1]

                Er is blijkbaar geen probleem met recentere versies, enkel met oudere versies waar minder aandacht aan geschonken wordt.
                Dus wie updates en upgrades volgt, die zou er geen last van mogen hebben.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Blunder van Microsoft

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dus wie updates en upgrades volgt, die zou er geen last van mogen hebben.
                  Klopt Verseg, maar Office 2007 was de eerste office die overweg kon met het docx en xlsx bestandsmodel. Elke update van het office pakket aankopen is wel een dure zaak hé.
                  Je zou verschieten denk ik, hoeveel de office 2007 nog gebruikt wordt door mensen die geen behoefte hebben aan een office met een nieuw jaartal en ergens één toetertje of belletje méér.
                  Maar het is vrij logisch dat MS er niet zoveel aandacht meer aan besteedt.
                  Ter info: Outlook is een onderdeel van Office.

                  Iets anders: ik ben niet zo'n grote fan van de Windows apps, maar toch eens even Mail uitgeprobeerd.
                  Ik ben bijna van mijn stoel gevallen: Mail vraagt e-mail adres en paswoord en komt 1 seconde later melden dat het in orde is (én in IMAP, geen geklooi met poorten en SSL hier en TLS daar)
                  Gmail adres en paswoord ingegeven, zelfde verhaal.
                  one.com adres en paswoord: idem

                  Die accounts instellen was vroeger wel eventjes anders, zeker in IMAP. En ook de layout lijkt me vrij logisch.
                  Bovendien opent Mail ook zeer snel.
                  Outlook loopt hier serieus gevaar.
                  Last edited by nete; 15 september 2017, 07:33.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Blunder van Microsoft

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Klopt Verseg, maar Office 2007 was de eerste office die overweg kon met het docx en xlsx bestandsmodel. Elke update van het office pakket aankopen is wel een dure zaak hé.
                    Je zou verschieten denk ik, hoeveel de office 2007 nog gebruikt wordt door mensen die geen behoefte hebben aan een office met een nieuw jaartal en ergens één toetertje of belletje méér.
                    Maar het is vrij logisch dat MS er niet zoveel aandacht meer aan besteedt.
                    Ter info: Outlook is een onderdeel van Office.
                    Je zou ook kunnen verschieten hoeveel mensen met die oudere versies een illegale kopij hebben en dus geen cent betaald hebben voor hun Office, vaak de reden waarom ze bij die versie blijven.
                    Een recente versie van Office kost 99€ per jaar voor 5 toestellen, alle updates en upgrades inbegrepen ... niet echt een onoverkomelijk bedrag.
                    En wie in een groot bedrijf werkt, die kan vaak voor een klein bedrag (10€) een Office pakket aanschaffen voor eigen gebruik ... dan is het zeker spotgoedkoop.

                    Iets anders: ik ben niet zo'n grote fan van de Windows apps, maar toch eens even Mail uitgeprobeerd.
                    Ik ben bijna van mijn stoel gevallen: Mail vraagt e-mail adres en paswoord en komt 1 seconde later melden dat het in orde is (én in IMAP, geen geklooi met poorten en SSL hier en TLS daar)
                    Gmail adres en paswoord ingegeven, zelfde verhaal.
                    one.com adres en paswoord: idem
                    Die accounts instellen was vroeger wel eventjes anders, zeker in IMAP. En ook de layout lijkt me vrij logisch.
                    Dat kan meer en meer, ook met de Outlook app op de smartphone lukt dat nu voor de meeste providers als je hun mailservers gebruikt.
                    Gebruik je bijvoorbeeld de mail van Telenet of One.com, dan zal dat automatisch ingevuld worden doordat een lijst geraadpleegd wordt, heb je echter mailbox bij een gekende provider en gebruik je de eigen domeinnaam voor de instellingen (bijvoorbeeld smtp.nete.be of imap.nete.be), dan zal er niet veel automatisch ingevuld worden omdat deze 9/10 niet herkend gaan worden.

                    Bovendien opent Mail ook zeer snel.
                    Outlook loopt hier serieus gevaar.
                    Ook al opent het snel (Outlook neemt hier zelfs geen seconde), waarom zou Outlook een gevaar lopen?
                    De meesten hebben Outlook omdat ze Office hebben en dan mag Mail nog zo goed zijn ... wie Word, Excel, PowerPoint of wat dan ook van Office nodig heeft, die zal er Outlook ook wel bij nemen zeker?
                    Mogelijks is Mail meer gebruikt door wie geen Office nodig heeft, maar toekomstgericht zie ik weinig mensen die zonder een Office-pakket verder kunnen ... zelfs studenten hebben het al nodig.
                    Ja, er bestaan alternatieven ... maar persoonlijk ben ik nog niet veel tegengekomen wat Office zou kunnen vervangen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Blunder van Microsoft

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Er is blijkbaar geen probleem met recentere versies, enkel met oudere versies waar minder aandacht aan geschonken wordt.
                      Dus wie updates en upgrades volgt, die zou er geen last van mogen hebben.
                      Het gaat in eerste instantie niet om de leeftijd van de soft want ze brengen een update uit.
                      Het gaat gewoon om het feit dat die update niet in orde is

                      Trouwens, jawel ik heb office 2007 officieel aangekocht en ben niet te snel zinnes om nog maar eens een pak geld neer te tellen.
                      Tevens tegenwoordig met office 365 kan je ook weeral eens jaarlijks een bedrag neertellen
                      by the way, al mijn soft is officieel aangekocht hoor

                      grts
                      Sieg
                      Last edited by Sieg; 15 september 2017, 11:31.
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Blunder van Microsoft

                        Omdat ik slechts nu en dan een 'Tekstdocument' en een 'Werkblad' gebruik, heb ik daarvoor de gratis Libre Office, en die is voor mij al véééél te uitgebreid, dus meer dan voldoende.
                        Mijn computer winkel liet me de keuze tussen een (waarschijnlijk fel afgezwakte versie) van Office voor een goeie 100 euro als ik het goed voor heb en de gratis Libre Office.
                        Ik wilde eerst eens de Libre Office proberen en ik kon dan nog naar die 'kleine' Office versie gaan indien het niet beviel, maar Libre Office bevalt me zodanig dat ik waarschijnlijk nooit nog zal veranderen.
                        Maar elk zijn mening.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Blunder van Microsoft

                          Niets gemerkt van al de hier aangehaalde heisa ... en ik heb Office2007 officieel release .... en FWIW Ik (en anderen) hebben jaren lang gewerkt met docx en xlsx bestanden in Office2003 ... rara hoe dan wel ...
                          .. en voor de gebruikers van andere soorten "office": leuk voor jullie maar kan iemand anders jullie gewrochten ook openen en lezen in de layout die jullie opgemaakt hebben ? Ik volg dat al een tijdje niet meer

                          Comment


                          • #14
                            Re: Blunder van Microsoft

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Niets gemerkt van al de hier aangehaalde heisa ... en ik heb Office2007 officieel release .... en FWIW Ik (en anderen) hebben jaren lang gewerkt met docx en xlsx bestanden in Office2003 ... rara hoe dan wel ...
                            .. en voor de gebruikers van andere soorten "office": leuk voor jullie maar kan iemand anders jullie gewrochten ook openen en lezen in de layout die jullie opgemaakt hebben ? Ik volg dat al een tijdje niet meer
                            Toch nog nooit van iemand de opmerking gekregen dat één of ander doorgestuurd bestand niet leesbaar was (?)
                            Ik gebruik het wel nog maar een jaar of vier schat ik, en dan nog enkel voor tekstdocumenten en rekenbladen, de rest gebruik ik toch niet.
                            Last edited by Guest17; 15 september 2017, 11:07.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Blunder van Microsoft

                              Verseg, als ik schrijf dat Outlook hier gevaar loopt is dat uitsluitend omdat ik het maar niet werkend krijg met IMAP (er is altijd iets mis met poorten en/of SSSL/TSL en aanverwanten) en ik dus op verplaatsing geen mails kan verzenden via Outtlook (wegens POP3 account).
                              Bovendien loopt Outlook nu en dan in de prak en kan ik beginnen met het meegeleverde herstelprogramma te laten lopen? (het PST bestand is dan onklaar). Ik heb dat PST bestand nochtans al uitgekuist door alle bijkomende mappen als een apart PST bestand te configureren.
                              Dus met dat "gevaar lopen" bedoel ik enkel dat ik wel eens zou kunnen overschakelen naar MAIL van Windows 10 (heb ik nu al gedaan voor het "reis"laptopje.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X