Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landingsplaatsje zoeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Landingsplaatsje zoeken

    Landing gear out
    full flaps
    speedbrakes on
    ... just looking for a good landing spot now.

    DSC_6557 by Raf Strobbe, on Flickr

    update met vogel meer naar links:
    DSC_6557-up by Raf Strobbe, on Flickr

    ISO 200 200 mm f 5 1/1600

    Ik heb er bewust voor gekozen om de vogel niet links in beeld te plaatsen omdat hij zoekt naar een landingsplaats. Ben benieuwd hoe dit overkomt.

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 14 september 2017, 00:56.

  • #2
    Re: Landingsplaatsje zoeken

    Mooie sierlijke soort is het toch en het ziet er daar toch wel heel druk uit

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Landingsplaatsje zoeken

      Spontaan zou ik Jan links in beeld plaatsen, maar jou keuze is ook helemaal niet slecht. De kijkrichting van de vogel valt (ruim) binnen de foto, geen probleem.
      Maar het is(/lijkt) duidelijk op de foto dat de vogel een landingsplaats zoekt, én die valt (ook ruim?) buiten beeld. En dat kijkt voor mij niet lekker...
      Voila, zo weet je bij deze hoe het qua compo bij mij over komt...
      Waar heb je dit kunnen fotograferen ?
      "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

      Comment


      • #4
        Re: Landingsplaatsje zoeken

        Ik vind de combinatie van de vliegende Jan met zijn zittende soortgenoten zeer geslaagd.

        Comment


        • #5
          Re: Landingsplaatsje zoeken

          Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
          Spontaan zou ik Jan links in beeld plaatsen, maar jou keuze is ook helemaal niet slecht. De kijkrichting van de vogel valt (ruim) binnen de foto, geen probleem.
          Maar het is(/lijkt) duidelijk op de foto dat de vogel een landingsplaats zoekt, én die valt (ook ruim?) buiten beeld. En dat kijkt voor mij niet lekker...
          Voila, zo weet je bij deze hoe het qua compo bij mij over komt...
          Waar heb je dit kunnen fotograferen ?
          Bedankt voor jouw commentaar.
          Bedoel je dat de landingsplaats buiten beeld valt? Dat lijkt misschien zo maar het is niet zo. Er is in de weidse omgeving geen breder plaatsje over dan hetgeen je in beeld ziet. Dat kan ook niet wanneer je weet dat er zo 'n 11.000 paren (+ hun jongen) dicht op elkaar gepakt zitten op die paar rotsen.
          Deze vogel is op zoek naar zijn jong tussen die duizenden vogels. Ik zal eens een update maken waarbij het beeld wat minder uitgesneden is en dan zie je direct dat het in alle richtingen even druk is en ze nog meer op elkaar gepakt zitten. Probeer je jong maar eens te vinden tussen 30.000 vogels.
          Ik heb voor deze crop gekozen om de aandacht niet teveel weg te trekken van de landende vogel. Anders zijn die onscherpe massa's vogels te overwegend in beeld.
          Ik nam deze foto midden Augustus op Cape St Mary's (Avalon). 200 km rijden waarvan veel langs hobbelwegen vanuit St John's. En meestal is er hier een dikke mist maar af en toe met wat geduld komt de zon erdoor.
          grts,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: Landingsplaatsje zoeken

            Geraak er maar tussen!
            mvg, marcel

            Comment


            • #7
              Re: Landingsplaatsje zoeken

              Ik vind de tweede leuker !
              Knappe foto !

              Johan

              Comment


              • #8
                Re: Landingsplaatsje zoeken

                ongelooflijke drukte....kon me dat eigenlijk niet echt inbeelden ....deze foto maakt heel veel duidelijk...

                Groetjes
                Freddy
                https://fredor2.wixsite.com/my-site

                Comment


                • #9
                  Re: Landingsplaatsje zoeken

                  Wat een drukte daar zeg...Wel mooi in beeld gebracht die ene zou boven de massa..
                  Up vind ik de betere.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment

                  Working...
                  X