Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rattlesnake Canyon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Rattlesnake Canyon

    Niet ver van het iconische Upper Antelope Canyon in Arizona is er een wat kleinere maar niet minder spectaculaire slot canyon die ze Rattlesnake Canyon noemen.

    Terwijl Upper Antelope Canyon vrij druk bezocht is met daardoor toch wel hinder bij het fotograferen, waren we in Rattlesnake Canyon alleen met ons groepje van vijf. Die canyon is blijkbaar in privébezit van een van de plaatselijke aanbieders. Bovendien gaat het daar ook over ladders of moet men even door een opening in heuphoogte kruipen, dus niets voor een breed publiek. Maar zalig, alle tijd van de wereld om ongestoord te fotograferen.




  • #2
    Re: Rattlesnake Canyon

    prachtige opnames
    eerste geniet mijn voorkeur
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: Rattlesnake Canyon

      mooi mooi !

      ik kan niet kiezen...
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Rattlesnake Canyon

        Mooie structuren heb je hier vastgelegd van deze heel bekende locatie
        Persoonlijk zou ik nog iets doen aan de kleuren want die zijn nu wat flets, vergelijk eens met andere opnames van deze locatie
        Tevens mogen bij beide opnames de hooglichten nog een stuk naar beneden

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Rattlesnake Canyon

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Mooie structuren heb je hier vastgelegd van deze heel bekende locatie
          Persoonlijk zou ik nog iets doen aan de kleuren want die zijn nu wat flets, vergelijk eens met andere opnames van deze locatie
          Tevens mogen bij beide opnames de hooglichten nog een stuk naar beneden

          grts
          Sieg
          helemaal mijn gedacht
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: Rattlesnake Canyon

            Kan niet anders, dan Sieg te citeren.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Rattlesnake Canyon

              Ik volg hier de bovenstaande comments...Zeker heel mooi in beeld gebracht met mooie compo en lijnenspel, maar in afwerking valt er nog veel meer uit te halen.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Rattlesnake Canyon

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Mooie structuren heb je hier vastgelegd van deze heel bekende locatie
                Persoonlijk zou ik nog iets doen aan de kleuren want die zijn nu wat flets, vergelijk eens met andere opnames van deze locatie
                Tevens mogen bij beide opnames de hooglichten nog een stuk naar beneden

                grts
                Sieg
                Dank voor de reactie en de hints!
                Ik denk wel dat Antelope Canyon vaak veel te rood of oranje wordt afgebeeld. Zo krijg je de indruk dat daar een en alles gewoon rood is, wat niet het geval is. Je hebt daar ook witgrijze en zelfs blauwe rotsen. Maar het rood is blijkbaar een soort conventie geworden en velen volgen die gewoon. Nu is de lichtsituatie daar moeilijk: bijna geen direct daglicht, alleen veelvuldig gereflecteerd zonnelicht waar dan op vele plaatsen maar nog een zwak schemerlicht overblijft. Het is dan gemakkelijk om met de witbalans de bal mis te slagen, autocorrecties van RAW-converters slaan hier compleet op hol. Als je dan geen kleurenprofiel van je camera hebt of niet weet hoe je het moet toepassen staat de poort ver open voor subjectieve correcties ... zodat het erop lijkt wat je elders vaak ziet.

                Nu zijn dit hier geen van mijn foto's uit Antelope Canyon maar van Rattlesnake Canyon, ook al verwant maar niet hetzelfde. En we hebben op beide foto's direct daglicht. Kijk naar die tak in de eerste foto, die was dor en compleet wit-grijs gebleekt. Beschouw die even als een natuurlijk calibratieobject dan zie je dat ik de foto al zo rood mogelijk gelaten heb. Het zou een koud kunstje zijn om het traditionele Antelope-rood ook op dit foto's te toveren maar zo is het daar gewoon niet... Ik zou het ook in zw kunnen converteren om elke ruzie uit de weg te gaan

                De hooglichten naar beneden: eigenlijk vult de gradatiecurve bij beide foto's het dynamisch bereik goed uit, er is nergens clipping, noch in de shadows noch in de highlights. In de eerste foto rechts ligt bijna witte zand op de rotsen die ik eerder zelfs nog wat witter zou willen krijgen. Dus ja, dat is dan een subjectief gevoel dat de hooglichten naar beneden moeten, maar omdat hier andere mensen bevestigend reageren zal ik dat nog eens bekijken. Misschien ook een gevolg van het verkleinen en de jpg-compressie hier dat het niet voldoende doorgetekend overkomt.

                Nog eens bedankt voor de reactie!

                Comment


                • #9
                  Re: Rattlesnake Canyon

                  Het zijn uiteraard jouw foto's hé en je doet ermee wat je wilt hoor, als je zelf tevreden bent met het resultaat is dat volgens mij nog steeds het belangrijkste ;-)
                  Het was trouwens maar enkel als tip dat ik deze reactie plaatste

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rattlesnake Canyon

                    Beoordeel liever één foto, per uitzondering geef ik de voorkeur aan deze met de houten tak waardoor het beeld een andere dimensie toegereikt krijgt, de omgeving blijft evenwel druk
                    Alles is persoonlijk en dus subjectief en nergens staat geschreven dat het verboden is om bij te sturen. Eentje van de vele discussies die eeuwig zullen blijven duren (eigen aan de kunst).
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rattlesnake Canyon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Het zijn uiteraard jouw foto's hé en je doet ermee wat je wilt hoor, als je zelf tevreden bent met het resultaat is dat volgens mij nog steeds het belangrijkste ;-)
                      Het was trouwens maar enkel als tip dat ik deze reactie plaatste

                      grts
                      Sieg
                      Ja, natuurlijk! En je weet ook hoe het is, binnen een jaar ben ik zelf misschien weer van een compleet andere mening over deze foto's. Nog eens dank voor je feedback.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rattlesnake Canyon

                        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        Alles is persoonlijk en dus subjectief en nergens staat geschreven dat het verboden is om bij te sturen. Eentje van de vele discussies die eeuwig zullen blijven duren (eigen aan de kunst).
                        Zo is dat

                        Comment

                        Working...
                        X