Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verse vis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] verse vis

    Douglas river, Alaska

    flickr by micheleloot, on Flickr

  • #2
    Re: verse vis

    Mooie waarneming michel....die zware kolos die toch een behoorlijke grote vis aan de haak heeft geslagen en dan midden in de riveir hem rustig gaat oppeuzelen....je stond er blojkbaar niet ver vanaf....😵

    Groetjes
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #3
      Re: verse vis

      deze zat toch op 46 meter zie ik in de exif, de dichtste opnames waren ongeveer 25meter. De grizzlies aan de kust hebben zalm in overvloed en zijn makkelijker te benaderen dan beren in het binnenland, we hadden wel een ervaren gids bij die het gedrag van de beren kon inschatten, we waren ook in een groepje van 5 personen, in je eentje kan je niet zo dicht bij komen denk ik.

      Comment


      • #4
        Re: verse vis

        Mooie opname Michel, moet kicken zijn om dit voor je af te zien spelen
        Ik denk dat ikzelf de opname zou afgesneden hebben zodat de oever er niet meer opstond

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: verse vis

          Fijne opname!
          mvg, marcel

          Comment


          • #6
            Re: verse vis

            Mooie foto maar het lijkt mij wel gevaarlijk.

            Johan

            Comment


            • #7
              Re: verse vis

              Heel mooi beeld, het heldere oogje maakt de foto tegelijkertijd wat speels. Leuk!
              Grt, Ingrid.
              Ingrid Vekemans Photography
              Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
              http://www.ingridvekemans.com

              Comment


              • #8
                Re: verse vis

                bedankt voor de fijne reacties. @ Johan: de foto is gemaakt in Alaska, de beer is een grizzly die aan de kust leeft, deze periode van het jaar (half augustus) is er volop zalm in de rivier. We zijn vanuit Homer vertrokken met een propellervliegtuigje, de piloot-tevens onze gids- en 2 koppels. We moesten goed samen blijven zodat de beren de groep als 1 geheel zien, de gids had een tunderflash bij maar was verder ongewapend, hij komt al 14 jaar dagelijks bij deze beren van juni tot september, hij kent de beren en weet ondertussen wel hoe ze zich gedragen. Wij benaderden de beren tot ongeveer 50 meter, de beren zelf kwamen soms dichterbij als we neer zaten, het dichtste was 20 meter. Beren die in het binnenland leven zijn wel gevaarlijker, de zwarte beer is een stuk kleiner dan de grizzly, maar toch wel gevaarlijker heeft men ons verteld, bij wandelingen in het binnenland wordt overal de raad gegeven om in groep te wandelen, een berenbel en pepperspray mee te nemen en de beren, indien mogelijk niet dichter dan tot op300 meter te benaderen. De fotografie mogelijkheden zijn dan ook ongezien bij deze kustberen tegenover de beren die je bijvoorbeeld in Denali national park ziet vanuit een bus. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld en ben super tevreden met de foto's die ik bij deze uitstap kunnen maken heb. We waren 3 uur ter plaatse, op een schitterende lokatie met 7 beren in de rivier, het was duur maar zeker de moeite om te doen.

                Comment

                Working...
                X