Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad wifi + cellular of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iPad wifi + cellular of niet?

    Mijn iPad2 (64GB; WiFi+3G) wordt stilaan wat oud, is "end-of-line" en kan dus ook niet verder ge-upgrade worden. Ik begin dus stilaan uit te kijken naar een recenter model.
    Mijn vraag is eigenlijk of ik voor wifi + cellular moet gaan of enkel wifi, wat toch zo'n €150,- goedkoper is!
    Ik moet zeggen dat ik destijds wel voor "3G" ging (ik vermoed dat dat hetzelfde is als cellular?); het toestel is dan ook uitgerust met een SIM-kaart, maar ik geloof niet dat ik het al ooit gebruikt heb! Ik gebruik de iPad enkel thuis, of, als ik het toestel meeneem, op een draadloos netwerk.
    Dus waarom toch 'cellular' kiezen nu? Ik moet ook vermelden dat -sinds mijn pensionering, en omdat ik sowieso ontzettend weinig telefoneer- ik mijn iPhone ook heb omgeschakeld naar "pay&go". Ik kom, met hoofdzakelijk sms, niet eens aan €10,- per maand!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: iPad wifi + cellular of niet?

    Je zegt het zelf, zo lang je je iPad niet mee neemt heeft cellular geen zin.

    Als ik op verplaatsing met mijn iPad wil surfen of op het internet wil, dan gebruik ik de data van de iPhone. Je zet simpelweg een hotspot op met je iPhone, en je kan doen wat je wil.
    Zorg dat er wat data in je pay and go formule zit, en dat zal wel lukken. 150€ gespaard.

    Comment


    • #3
      Re: iPad wifi + cellular of niet?

      Dank je, Tommie! Dat 'eventueel hotspot met iPhone' was ook mijn idee. Maar ik zie zelfs dat niet echt gebeuren met 'my way of life'.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: iPad wifi + cellular of niet?

        Volgens mij heb je enkel "Cellular" nodig als je buitenhuis op het internet wilt gaan.
        Ik kan er ook naast zitten.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: iPad wifi + cellular of niet?

          Met cellulair wordt 3G en 4G bedoeld tegenwoordig. Hoewel je dit misschien niet nodig denkt te hebben, zijn alleen iPads met cellulair uitgerust met gps. Dus als je de iPad gebruikt voor navigatie, is dat misschien wel handig,

          Groet, ruud


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: iPad wifi + cellular of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Volgens mij heb je enkel "Cellular" nodig als je buitenhuis op het internet wilt gaan.
            Ik kan er ook naast zitten.
            Cellular heeft ook nog de GPS-functie, de Wifi-toestellen niet.
            Wie de Ipad enkel binnen gebruikt heeft aan de WiFi versie genoeg.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: iPad wifi + cellular of niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Cellular heeft ook nog de GPS-functie, de Wifi-toestellen niet.
              Wie de Ipad enkel binnen gebruikt heeft aan de WiFi versie genoeg.
              Is dat nu nog altijd zo ? : elke deftige Android-tablet zonder 4G heeft wel GPS.
              Ik vind de vraag eigenlijk redelijk grappig : LesC had zo'n ding, heeft het nooit gebruikt, maar vraagt wel of het nuttig zou kunnen zijn voor zijn manier van zo'n ding te gebruiken.
              Ik denk dat als je het in het verleden nooit hebt gebruikt, terwijl je het toch had, er niet veel kans is dat je het in de toekomst wel zal gebruiken . Ik zou met die 150 euro eens goed gaan eten ...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: iPad wifi + cellular of niet?

                Mijn eerste tablet (geen I-ding) had 3G maar ik gebruikte dat weinig. Omdat we op vakantie met twee (tegenwoordig 3) apparaten op internet wilden kunnen, WiFi niet altijd voorhanden ging zijn, en op onze bestemming 3G op een andere frequentie zat dan de tablet aan kon heb ik voor ong. €100 een Mifi (mobile hotspot) aangeschaft. Het voordeel was dat ik ook meteen 4G had en dat mijn nieuwe tablet geen Sim-slot meer moest hebben en dus goedkoper was.
                Mocht 5G er snel komen (of toch voor deze tablet end of life is) dan schaf ik een nieuwe Mifi aan en ben ik weer up-to-date.

                Mijn tablet heeft wel GPS trouwens.

                Eigenlijk hangt het er van af hoe lang je je tablet denkt te gebruiken en wat je denkt er mee te gaan doen in de toekomst (kristallen bol of zo )
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: iPad wifi + cellular of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Is dat nu nog altijd zo ? : elke deftige Android-tablet zonder 4G heeft wel GPS.
                  Ik vind de vraag eigenlijk redelijk grappig : LesC had zo'n ding, heeft het nooit gebruikt, maar vraagt wel of het nuttig zou kunnen zijn voor zijn manier van zo'n ding te gebruiken.
                  Ik denk dat als je het in het verleden nooit hebt gebruikt, terwijl je het toch had, er niet veel kans is dat je het in de toekomst wel zal gebruiken . Ik zou met die 150 euro eens goed gaan eten ...
                  Bij mijn laatste aankoop (Ipad mini in 2017) was dit nog altijd zo...
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: iPad wifi + cellular of niet?

                    Bedankt, gasten! Ik denk dat mijn beslissing genomen is: ik heb geen cellular nodig! Met €150,- kan ik inderdaad wat anders doen.
                    GPS gebruik ik sowieso enkel in de auto, en daar is die ingebouwd.
                    Gek genoeg, als ik bv op de site van Switch de twee vergelijk (Wifi vs Wifi + Cellular), krijg ik in beide kolommen (links gewoon Wifi) dezelfde informatie voor die functie:
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: iPad wifi + cellular of niet?

                      Apple website - kijk onder specificaties en scroll naar Locatiebepaling: https://www.apple.com/benl/ipad-mini-4/specs/

                      Maar in jouw geval heb je cellular inderdaad niet nodig.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: iPad wifi + cellular of niet?

                        Dank je, Leopard. Daar staat het inderdaad anders (en beter uitgelegd)!
                        't Wordt sowieso een gewone iPad zonder cellular.
                        Dank aan iedereen voor de reacties.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: iPad wifi + cellular of niet?

                          Juiste beslissing, ik heb ook een tablet zonder cellular. Als ik op vakantie geen Wi-Fi heb dan gebruik ik de mobiele data van de GSM en stel hem in als hotspot.

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: iPad wifi + cellular of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Juiste beslissing, ik heb ook een tablet zonder cellular. Als ik op vakantie geen Wi-Fi heb dan gebruik ik de mobiele data van de GSM en stel hem in als hotspot.

                            mir
                            Aan het zwembad op reis vind ik het wel handig om cellular te hebben als de wifi niet goed is...(gebruik dan een prepaid kaartje van scarlet)
                            Daar heb ik meestal mijn smartphone niet bij...

                            Comment


                            • #15
                              Re: iPad wifi + cellular of niet?

                              Dat soort reizen doen we niet meer. Als we in de zomer bv naar zee gaan, is dat een appartement met Wifi, en als we tussendoor een hotel boeken gaan we meestal zonder internet.
                              Maar het zijn valabele argumenten!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X