Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaatwasmachinne - doffe glazen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vaatwasmachinne - doffe glazen

    Sommige glazen komen dof uit de vaatwas - ik vrees dat het onomkeerbaar is, want een "azijnbadje" helpt niet...
    Ik lees dat je hier best een "glazen-programma" voor gebruikt, en waarempel, onze vaastwasser ( Miele ) heeft dit ook????

    Maar....je kan je glazen toch niet afzonderlijk gaan afwassen ? Wie heeft er nu een volle vaatwasser met glazen ?

    Hoe lossen jullie dit op ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Vaatwasmachinne - doffe glazen

    Heeft gewoon te maken met de kwaliteit van het glas/de glazen vrees ik. Wij hebben dit ook soms met onze doordeweekse glazen. Als er wazige en/of matte vlekken op komen vervangen wij ze gewoon door (goedkope) glazen uit den Ikea.
    Glazen komen na een tijd toch gespikkeld als je ze veel in de vaatwas stopt, daarom gewoon vervangen als het er te erg gaat uitzien.
    Je gaat toch niet failliet door regelmatig wat Ikeaglazen te kopen 😉.
    En je "beste" glazen stop je toch niet in de vaatwas... allé wij toch niet.
    Last edited by Guest17; 10 september 2017, 09:41.

    Comment


    • #3
      Re: Vaatwasmachinne - doffe glazen

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      ....
      En je "beste" glazen stop je toch niet in de vaatwas... allé wij toch niet.
      Helemaal mee eens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Vaatwasmachinne - doffe glazen

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Heeft gewoon te maken met de kwaliteit van het glas/de glazen vrees ik. Wij hebben dit ook soms met onze doordeweekse glazen. Als er wazige en/of matte vlekken op komen vervangen wij ze gewoon door (goedkope) glazen uit den Ikea.
        Glazen komen na een tijd toch gespikkeld als je ze veel in de vaatwas stopt, daarom gewoon vervangen als het er te erg gaat uitzien.
        Je gaat toch niet failliet door regelmatig wat Ikeaglazen te kopen ��.
        En je "beste" glazen stop je toch niet in de vaatwas... allé wij toch niet.
        Zo doen wij het ook !
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Vaatwasmachinne - doffe glazen

          Alle glazen met de hand afwassen.
          Afwasblokjes zijn uiterst krachtige chemicaliën die zelfs het beste glas op lange termijn aantasten.

          Comment


          • #6
            Re: Vaatwasmachinne - doffe glazen

            Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
            Alle glazen met de hand afwassen.
            Afwasblokjes zijn uiterst krachtige chemicaliën die zelfs het beste glas op lange termijn aantasten.
            Afwasblokjes zijn inderdaad erg krachtige chemicaliën, je mag ze zover ik weet ook niet met je blote pollen aanraken.

            Heel misschien gaat dit werken:
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Vaatwasmachinne - doffe glazen

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Afwasblokjes zijn inderdaad erg krachtige chemicaliën, je mag ze zover ik weet ook niet met je blote pollen aanraken.

              Heel misschien gaat dit werken:
              http://www.tipsenweetjes.nl/lifehack...zo-vaatwasser/
              Dat zou kunnen werken indien het om een aanslag gaat die op het glas ligt, maar bij ons zit die waas/aanslag in het glas zelf. Het glas is dus perfect glad, wat bij een kalkaanslag niet zo zou zijn, maar de wazige vlekken zitten in het glas.
              Ik vind nog het volgende op het www :

              "Als je glazen mat worden in de vaatwasmachine

              Het kan ook gaan om te zacht water. Dat is het geval bij mensen die ontkalkt water hebben of met een boorput zitten. Hiertegen is weinig te beginnen, tenzij je kalkpastilles aan het water zou toevoegen. In dit geval wordt de structuur van het glas trouwens aangetast door het te zachte water en dat is er met niets nog uit te verwijderen."

              Daar heb ik nooit aan gedacht. Wij staan wel met een ontkalker die op het maximum afgeregeld is, ttz. omzeggens alle kalk wordt uit het water verwijderd.
              Nooit gedacht dat je water TE zacht kan zijn, en dat dit een mogelijke oorzaak zou zijn van de matte waas in het glas.

              Comment


              • #8
                Vaatwasmachinne - doffe glazen

                Het heeft vooral met de producten te maken en dus zowel met het wasmiddel, spoelmiddel als soms het zout (indien gebruikt).

                Vroeger enorm veel last gehad van doffe glazen, dan eens van product veranderd en nu is dat een gigantisch verschil.
                Reeds mat geworden glazen blijven echter mat mits dat eigenlijk een beschadiging is.

                En ook alle glazen gaan hier in de machine uitgezonderd de uiterst breekbare die eigenlijk nergens in een korf correct passen.

                Heeft men een ontkalker, dan de instelling veranderen naar zacht water en weinig of geen zout gebruiken.

                Blokjes bevatten al het nodige, dus niet combineren met andere zaken.
                Hier nu de alles in een van Dreft en veel beter resultaat dan sommige andere merken.
                Maar dus vooral de machine correct instellen volgens de hardheid van het water.
                Last edited by VerSeg; 10 september 2017, 14:38.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Vaatwasmachinne - doffe glazen

                  Ik denk niet dat het zozeer te maken heeft met de kwaliteit van het glas.

                  Onze kristallen glazen gaan ook niet in de vaatwas.

                  Maar we hebben bv. van die glazen Senso kopjes ( die je vroeger gratis bij de padjes kreeg ) - die hebben er hoegenaamd niks last van.
                  We hebben ook hoge Dolce Gusto cappucino glazen, en die lijden er wél enorm onder. De cappucino glazen hebben we wél aangekocht....
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vaatwasmachinne - doffe glazen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Ik denk niet dat het zozeer te maken heeft met de kwaliteit van het glas.

                    Onze kristallen glazen gaan ook niet in de vaatwas.

                    Maar we hebben bv. van die glazen Senso kopjes ( die je vroeger gratis bij de padjes kreeg ) - die hebben er hoegenaamd niks last van.
                    We hebben ook hoge Dolce Gusto cappucino glazen, en die lijden er wél enorm onder. De cappucino glazen hebben we wél aangekocht....
                    Nu zeg je toch zelf dat het WEL met de kwaliteit van het glas te maken heeft, want hoe verklaar je anders dat de ene soort er last van heeft en de andere niet !?!?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vaatwasmachinne - doffe glazen

                      Heeft met de chemiche samenstelling van het glas te maken. En ja, die producten voor de vaatwasser zijn straf spul. In de modelbouw wordt dat gebruikt om verf te verwijderen van kunststof.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vaatwasmachinne - doffe glazen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Nu zeg je toch zelf dat het WEL met de kwaliteit van het glas te maken heeft, want hoe verklaar je anders dat de ene soort er last van heeft en de andere niet !?!?
                        Ik bedoel maar, beiden zijn toch min of meer "reclame" glazen....
                        Je weet wel dat de vlekken van de vaatwas afkomstig zijn, maar ik zet mijn bezoek niet graag zo'n beduimeld glas voor.....
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Vaatwasmachinne - doffe glazen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Heeft met de chemiche samenstelling van het glas te maken. En ja, die producten voor de vaatwasser zijn straf spul. In de modelbouw wordt dat gebruikt om verf te verwijderen van kunststof.
                          Hoe leg je dan uit dat glazen van dezelfde reeks met één soort product redelijk snel mat worden en met een ander product niet?
                          Ooit 24 gratis brolglazen Coca-Cola gekregen, daarvan 12 gebruikt en op minder dan een jaar waren ze mat en vol vlekjes net als duurdere gekochte glazen.
                          Na een tip ook product vervangen en nieuwe set glazen begonnen (tweede helft).
                          Nu zitten we twee jaar verder en deze glazen blijven tot nu toe glashelder.
                          Zelfde soort glas, zelfde productie ... enkel een ander product.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vaatwasmachinne - doffe glazen

                            We zullen al eens van product veranderen, dat is een kleine moeite.

                            Maar uiteindelijk....afwassen op "artisanale wijze" is nog steeds het schoonst, en het meest gezonde.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vaatwasmachinne - doffe glazen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Ik denk niet dat het zozeer te maken heeft met de kwaliteit van het glas.

                              Onze kristallen glazen gaan ook niet in de vaatwas.

                              Maar we hebben bv. van die glazen Senso kopjes ( die je vroeger gratis bij de padjes kreeg ) - die hebben er hoegenaamd niks last van.
                              We hebben ook hoge Dolce Gusto cappucino glazen, en die lijden er wél enorm onder. De cappucino glazen hebben we wél aangekocht....
                              Ik denk eerder dat het véél te maken heeft met de kwaliteit van het glas of porselein Alfa.
                              Sinds wij hotel porselein en glas gebruiken veranderd er nog weinig of niets aan ons servies.
                              Product is altijd Dreft geweest.
                              Ook niet vergeten dat die blokjes een bepaald soort abrasief bevatten, een schuurmiddel dus,
                              enkel in industriële vaatwassers gebruiken ze dat niet, daar gebruiken ze een relatief bijtend product.
                              Die machienes doen dan ook hun werk op drie minuten.

                              Comment

                              Working...
                              X