Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtset voor kledingzaak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtset voor kledingzaak

    Hallo,

    Wij nemen telkens als er een nieuwe collectie in de kledingzaak aan komt foto's met een "model".
    Ons model staat dan voor een witte banner met ons logo er op.goed uit

    De enige verlichting in de kamer zijn 2 spots aan het plafond, de foto's zien er dus allesbehalve fris uit.

    Vandaar we er aan denken van een set lampenhouders te plaatsen, met continu licht.
    We hebben geen al te groot budget (denk 150 a 200€).

    Wij dachten aan zoiets:
    FALCON EYES CONTINU LICHTSET LH-ESB6060K 8X40W

    Is dit aan te raden? Wij zijn er zelf niet echt in thuis...
    Tips altijd welkom!

    De foto's worden gemaakt met een Sony Nex A6000.

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Mvg,
    Timothy

  • #2
    Re: Lichtset voor kledingzaak

    Ik weet er zelf niet zoveel van, maar kijk eens in dit topic over continu licht

    dat gaat over een vergelijkbaar setje.

    Comment


    • #3
      Re: Lichtset voor kledingzaak

      Het gaat om fashion en als er 1 iets belangrijk is in fashion dan is het wel kleurechtheid.
      De mensen houden er niet van om op uw website een kleedje te zien in kleuren die hun bevallen en die blijken in de winkel dan anders te zijn.

      Daarom is filtslicht de eenvoudigste en goedkoopste manier om dicht bij je doel te komen.
      200 euro is wel wat krap. Maar voor het dubbel moet je er wel komen met een strobist setje.
      Het zal dan nog niet hoogwaardige fotografie zijn maar best wel ok.

      Als extra voordeel bij flitsen is dat je minder kans hebt op bewegingsonscherpte.

      Comment


      • #4
        Re: Lichtset voor kledingzaak

        Alvast bedankt voor de reacties!

        Misschien opteren we dan beter voor een flitsset. Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk de flitsset aan te sluiten op de Sony A6000?
        Heb nog nooit met zo een set gewerkt... Hoe sluit men dit dan aan op de camera?

        Of kan ik de set vervangen door een externe flitser op mijn toestel te zetten?
        Bv. de Nissin i40 of HVL-F32M
        Last edited by bouf37; 13 september 2017, 09:49.

        Comment


        • #5
          Re: Lichtset voor kledingzaak

          Je kan een flits op je toestel plaatsen maar dat geeft beelden die wij "plat" noemen. De reden is dat het licht vanuit de zelfde hoek komt als je lens.
          Het is mooier als je wat nuance en wat schaduwen hebt in je beeld op je model. Dat zorgt ook voor meer dieptewerking.
          Je kan daar zeer ver in gaan maar ik denk dat dit niet uw bedoeling is.

          Een zeer eenvoudige opstelling zou kunnen zijn om 1 hoofdlicht te hebben.
          Die plaats je bv rechts naast je op een statief (kost 50 euro) daar een swivel op (20 euro) een zilverparaplu (20 euro) en een manuele reportageflits (100 euro)
          Eventueel heb je nog een extra radio ontvanger nodig om onder de flits te plaatsen. (60 euro in set) maar sommige flitsen hebben reeds een ontvanger ingebouwd.
          Dan heb je nog een radio zendertje nodig die je op je camera plaatst en je kan starten.

          Het nadeel aan deze opstelling is dat het licht en dan vooral de schaduwen behoorlijk contrastrijk zullen zijn en dat is bij fashion iets minder wenselijk.
          Daarom heel de set 2 x aankopen en die tweede plaats je dan bv links van je. Je stelt de kracht van die tweede flits iets lager in dan die op rechts en je hebt al een leuke basis lichtopstelling.
          Wij noemen dat een fill omdat het de schaduwen invult. Over hoe krachtig je die flitsen moet instellen en zo is wel even oefenen hoor want dit is de basis van wat fotografie inhoud natuurlijk.
          Je zal je toestel ook in (M) manueel moeten zetten en dan is het wel noodzakelijk dat je weet hoe dat allemaal moet.

          Wat ik je moet aanraden van radio zender voor sony weet ik zo niet want ik weet niet wat allemaal compatibel is er mee.
          Het is vooral die radio zender die er op moet passen. De rest is allemaal standaard en zo verkrijgbaar.
          Had je nu Canon gehad dan kon ik je een concreet voorstel doen.
          Dus hopelijk reageert iemand met een Sony die dat kan doen voor jou.

          Goedkoop en goed statief vind je bij konijn van het merk Jinbei.
          Daar hebben ze ook swivels.
          Zilverparaplu kan je heel goedkoop vinden op ebay.
          Moet je enkel nog advies krijgen over de radio maar daar kan ik je niet bij helpen zoals reeds gezegd.
          Ik zou zeggen, spring eens binnen bij konijn en ze gaan u daar zeker direct het juiste materiaal kunnen meegeven.

          Er zijn nog andere oplossingen ook maar die gaan je behoorlijk op kosten jagen.

          Comment


          • #6
            Re: Lichtset voor kledingzaak

            In principe werken de radio's op de Sony a6000. Maar er is blijkbaar een probleem dat de flitser regelmatig niet vergenoeg in de flits voet van de radio geraken en daardoor geen contact maken. Het gaat over 1 a 2 mm dat sommigen oplossen met wat vijlen. Misschien is dit probleem ondertussen al opgelost. Zoals BuurmanBert al aanhaalde, fotokonijn is een goede winkel voor advies.

            --
            T.T.
            Last edited by mlap; 14 september 2017, 13:44. Reden: Verduidelijkt, "Flits voet van de radio"

            Comment


            • #7
              Re: Lichtset voor kledingzaak

              Als je er toch zo weinig van kent is het dan niet beter beroep te doen op een fotograaf die er wel iets van kent?
              Moet daarom nog geen pro zijn, maar iemand die regelmatig modelfotografie doet.
              Die heeft meestal al het benodigde materiaal en kunde.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment

              Working...
              X