Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scheelt er iets aan de Nikon D800?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scheelt er iets aan de Nikon D800?

    Ik vroeg me dat af omdat er de laatste tijd zoveel de deur uitgaan.
    Of is die D850 dan zoveel beter?

    Hou dit draadje a.u.b. proper en begin geen merkenoorlog, ik haat dat.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Scheelt er iets aan de Nikon D800?

    Er zijn er die last hebben (gehad) van 'Left Focus Issue'
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Scheelt er iets aan de Nikon D800?

      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      Ik vroeg me dat af omdat er de laatste tijd zoveel de deur uitgaan.
      Of is die D850 dan zoveel beter?

      Hou dit draadje a.u.b. proper en begin geen merkenoorlog, ik haat dat.
      D800 heeft zijn tijd gehad hé Luc, de commerce moet blijven draaien toch.
      En blijkbaar hebben we alles nog niet gezien bij Nikon, Nikon heeft patent aangevraagd
      op twee nieuwe FF objectieven te gebruiken op een spiegelloos toestel.
      Namelijk een 52mm f0.9 en een 35mm f1.2, daar zal waarschijnlijk ook een gepast prijskaartje aan hangen.
      Nikon has filed two new full-frame mirrorless lens patents in Japan, leaving many of us hoping that the company will make good on its promise to deliver a 'superior' mirrorless camera.

      Comment


      • #4
        Re: Scheelt er iets aan de Nikon D800?

        Door de komst van de D850 werken plots al die D800 toestellen niet meer
        Is typisch voor de introductie van een nieuwkomer.
        Het is wel zo dat de huidige 2e handsprijzen voor D800 nog goed zijn, maar die gaan gaandeweg ook zakken, vandaar allicht de 'opruiming'.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Scheelt er iets aan de Nikon D800?

          Hou de markt van iPhones maar eens in de gaten in de komende weken. :-)

          Comment


          • #6
            Re: Scheelt er iets aan de Nikon D800?

            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            Door de komst van de D850 werken plots al die D800 toestellen niet meer
            Is typisch voor de introductie van een nieuwkomer.
            Het is wel zo dat de huidige 2e handsprijzen voor D800 nog goed zijn, maar die gaan gaandeweg ook zakken, vandaar allicht de 'opruiming'.
            Probleem wordt nu wel een over verzadigde tweedehands markt.

            Comment


            • #7
              Re: Scheelt er iets aan de Nikon D800?

              Dan gaat de prijs naar beneden...

              Comment


              • #8
                Re: Scheelt er iets aan de Nikon D800?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Dan gaat de prijs naar beneden...
                Klopt, momenteel een D810 met slechts 1800 kliks voor 1200€ op 2dehands...

                Comment


                • #9
                  Re: Scheelt er iets aan de Nikon D800?

                  Met een nieuwe camera maak je toch altijd veel betere foto's?
                  Daarom worden er waarschijnlijk zoveel "oude" camera's vervangen door de laatste nieuwe.


                  Als er een nieuw model uitkomt (eender welk soort apparaat) dan geeft de fabrikant zelf toe dat het "oude model" toch niet zo bijzonder goed was, want dan hebben ze weer een heleboel zaken "verbeterd" die eigenlijk niet goed genoeg waren.
                  Dat is het enige moment dat een fabrikant zelf toegeeft dat er iets niet 100% in orde was met het oude apparaat.
                  Last edited by Black B@ndit; 8 september 2017, 15:23.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scheelt er iets aan de Nikon D800?

                    Kijk gewoon naar het beeld van 2007 uit dit topic.
                    Dat is dus gemaakt met een Nikon D70 of Canon 350D.
                    Je ziet dus heel duidelijk dat er toen geen goede foto's konden gemaakt worden.


                    In dit afgesloten forumonderdeel worden wekelijks enkele van de betere fotos onder de aandacht geplaatst. Reacties kunnen enkel in het originele topic geplaatst worden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scheelt er iets aan de Nikon D800?

                      Doe er je voordeel mee!
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Scheelt er iets aan de Nikon D800?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        D800 heeft zijn tijd gehad hé Luc, de commerce moet blijven draaien toch.
                        En blijkbaar hebben we alles nog niet gezien bij Nikon, Nikon heeft patent aangevraagd
                        op twee nieuwe FF objectieven te gebruiken op een spiegelloos toestel.
                        Namelijk een 52mm f0.9 en een 35mm f1.2, daar zal waarschijnlijk ook een gepast prijskaartje aan hangen.
                        https://www.dpreview.com/news/842023...-and-36mm-f1-2
                        Maar Geert, hoe kan dit toestel zijn tijd gehad te hebben?
                        Ik heb nog steeds mijn 5D en die maakt nog altijd uitstekende foto's, ik veronderstel dat de D800 dat ook nog doet.
                        Ik ben altijd zuinig geweest op camera's, objectieven is andere koek.
                        Ik heb bijvoorbeeld de Sigma 50mm 1:1.4 gehad, die is in niks te vergelijken met de Art versie.
                        En waarom moet men nu zulke lichtsterke objectieven gaan maken? Zoals je zegt zal daar een serieus prijskaartje aanhangen, maar hoe dikwijls zal iemand die lens wijd open gebruiken?
                        Scherptediepte van enkele millimeters of nog minder, wat zal het procent gelukte foto's zijn?
                        We worden telkenmale overdonderd door die marketing jongens die erin slagen de gevoelige snaar te raken en daar lopen er telkens zoveel in.
                        Wellicht is het ook om te kunnen opscheppen met het nieuwste model, kan ook hé, maar mij niet gezien.
                        Een goed toestel blijft een goed toestel zolang er niks stuk gaat.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Scheelt er iets aan de Nikon D800?

                          Ik lach als ik hoor dat pakweg een goede foto maakt en je moet lezen dat er geen reden tot upgrade is.
                          Met de huidige generatie toestellen kan ik foto's maken die ik niet kon maken ten tijde van mijn D70 of D200 die een CCD sensor hadden en waar je kon pushen tot ISO800 met wat geluk.
                          Met de nieuwe toestellen ga ik er heel vlotjes over en kan ik langer blijven fotograferen dan voorheen (wildlife in mijn geval).
                          Zo zie ik ook progressie in concertfotografie op BD bv.

                          Ik ben er zeker van Luc dat je met jouw 5D nog steeds prachtige foto's maakt en ik heb 1 zin van een collega onthouden toen ik begon met fotografie. Leer je materiaal kennen, zoek de limieten op en leer te werken binnen deze limieten.
                          Dat is voor mij nog steeds zo, op een bepaald moment stop ik ermee, leg de camera's neer en geniet ik nog gewoon van wat voor mij gebeurt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Scheelt er iets aan de Nikon D800?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Ik lach als ik hoor dat pakweg een goede foto maakt en je moet lezen dat er geen reden tot upgrade is.
                            Met de huidige generatie toestellen kan ik foto's maken die ik niet kon maken ten tijde van mijn D70 of D200 die een CCD sensor hadden en waar je kon pushen tot ISO800 met wat geluk.
                            Met de nieuwe toestellen ga ik er heel vlotjes over en kan ik langer blijven fotograferen dan voorheen (wildlife in mijn geval).
                            Zo zie ik ook progressie in concertfotografie op BD bv.
                            In de tijd van de D70 en D200 had Nikon een groot probleem om camera's te maken die op een wat hogere iso niet al teveel ruis gaven, maar dat is ondertussen al lang niet meer zo (Canon had daar toen minder problemen mee).
                            De verschillen die er nu zijn bij een vernieuwd model, die zijn veel kleiner dan bijvoorbeeld tussen de D70 en de D80, de "stapjes" tussen de modellen worden steeds kleiner (in het begin kon de opvolger nog wel zichtbaar betere resultaten geven, dat is nu veel minder het geval).

                            Maar om hun nieuwste spullen (eender wat) toch verkocht te krijgen (liefst zo groot mogelijke aantallen) draait de marketing ploeg van de fabrikant altijd flink wat overuren om alle "verbeteringen" zo dik mogelijk in de verf te zetten.
                            Dat is het moment waarop je als consument een klein beetje wantrouwig mag zijn, want de werkelijke verschillen zijn dikwijls een stuk kleiner dan wat ze ons willen doen geloven.

                            Ik wil niet zeggen dat je daarom geen nieuwe camera (of andere spullen) mag kopen, daar doe je zelf mee wat je wil.
                            Het is dikwijls wel zo dat wanneer je die nieuwste camera werkelijk gaat gebruiken, dat dan de resultaten misschien wel iets beter worden, maar de verbeteringen zijn altijd minder opvallend dan wat ze je door de marketing willen doen geloven.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Dit is een hele normale gang van zaken......technieken die bij de D800/810 destijds nog net voldoende ontwikkeld waren, zijn ondertussen zo ver getest en geëvolueerd dat ze nu wel toepasbaar worden. Hardware in een ouder toestel vervangen (bvb een nieuwe generatie sensor ) is niet mogelijk omdat de andere onderdelen van het toestel daar niet op afgestemd zijn.
                              Nergens, maar dan ook nergens beweert een merk dat met het vorige model geen uitstekend resultaat meer kan behaald worden.
                              Gelukkig bestaat deze evolutie anders zaten wij mensen nu nog in het stenen tijdperk....

                              Stel je eens voor dat iedereen op de wereld enkel en alleen moest kopen wat onontbeerlijk en echt nodig was...... de wereld was om zeep..... economie zou gewoon plat liggen, research op alle gebied zou bijna stoppen.....amper vernieuwingen.....stilstaan is achteruit gaan.....
                              Last edited by Franciskine; 9 september 2017, 07:51.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X