Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Workshop 'Mobiel met licht' - Heist-op-den-Berg, 25 november 2017

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Workshop 'Mobiel met licht' - Heist-op-den-Berg, 25 november 2017


    Op zaterdag 25 november 2017 organiseert Belgiumdigital een

    Workshop 'Mobiel met Licht'

    in het Hof van Riemen (Heist-op-den-Berg).

    Deze workshop is VOLZET.

    Alle vzw-leden die tijdig hebben ingeschreven én betaald zijn van deelname verzekerd.

    Nieuwe inschrijvingen worden niet meer aangenomen. Wie toch nog interesse heeft kan zich met een reactie onderaan dit topic laten registreren op een WACHTLIJST.
    Indien plaatsen vrijkomen door afmeldingen nemen wij uiterlijk één week voor de workshop contact op met de 'reservisten'.



    ‘Licht’ speelt vanzelfsprekend een belangrijke rol in de fotografie.

    Een goed inzicht in belichting en - waar nodig - een helpend handje van een flitser en/of reflectiescherm geven al snel een meerwaarde aan je foto’s.
    Met deze workshop maakt Belgiumdigital je beter vertrouwd met de fijnere kneepjes, die je vervolgens meteen in de praktijk kunt brengen.

    Eerdere evenementen rond (flits)licht legden de nadruk op het gebruik van studioflitsers (Spelen met licht - 2014) of strobisme op locatie (Urban Flash Portraiture - 2015 en Urbex Modellenshoot - 2016).
    Bij deze workshop (die een hele dag vult) kijken we naar de meest recente ontwikkelingen rond mobiele flitsapparatuur, en leggen we uit wat deze voor extra mogelijkheden bieden.

    Zowel minder als meer ervaren deelnemers komen aan hun trekken. En uiteraard is ook het befaamde BD-modellenteam van de partij!


    Programma

    We beginnen de voormiddag met een opfrissing van de belangrijkste
    principes van het fotograferen met flitsers. We leggen uit waar je vooral moet
    op letten en geven heel wat praktische tips.

    We overlopen de verschillende types flitsers, en we geven toelichting bij soms
    cryptische termen zoals TTL, HSS, Ws, t0.5 enz.
    Ook de voor- en nadelen van de meest populaire lichtvormers komen aan bod.

    We voorzien aparte groepen voor de minder ervaren en voor de
    meer onderlegde deelnemers, zodat iedereen optimaal begeleid kan worden.
    We voorzien voldoende tijd voor vragen van deelnemers.
    Vervolgens gaan we in op recente nieuwigheden in flitserland.

    In de voorbije maanden was er heel wat nieuws rond bijvoorbeeld
    opsteekflitsers met Li-ion batterij, betaalbare mobiele flitsers met hoog
    vermogen en TTL radiotriggers met uitgebreide mogelijkheden.

    Bovendien laten de meest geavanceerde systemen nu toe verschillende
    types flitsers en verschillende types camera's binnen één overkoepelend
    systeem samen te gebruiken.

    Twee BD-medewerkers demonstreren deze ontwikkelingen aan de hand
    van de flitssystemen die ze zelf aankochten en gebruiken. Er is ook een
    voorbeeld van een eenvoudige starter kit.
    Na de lunch roteren we in kleine groepjes langs een aantal flitsopstellingen
    opgebouwd met allerhande types apparatuur. Iedereen kan daar zelf
    fotograferen en zo in de praktijk omzetten wat we geleerd hebben.
    Telkens wordt voorzien in deskundige begeleiding.

    We gebruiken materiaal ter beschikking gesteld door leveranciers en toestellen
    van BD-medewerkers. Ook de BD studioflits set zal van de partij zijn.

    We zorgen voor TTL radiotriggers voor de meest voorkomende cameramerken.

    En vanzelfsprekend krijgen we ook het gezelschap van een aantal van onze
    welbekende fotomodellen!

    Voor een passende indeling in groepjes en om samen met onze partner-leveranciers in het juiste materiaal te kunnen voorzien,
    vragen we om bij inschrijving te vermelden:
    • of je liever aan de inleiding voor minder ervaren of voor meer onderlegde deelnemers wenst aan te sluiten
    • welk cameramerk je naar de workshop meebrengt.

    Naarmate we meer zicht krijgen op deelnemers en beschikbare apparatuur, zullen we meer detailinformatie kunnen geven.
    Kom hier dus af en toe opnieuw kijken!

    Optioneel diner

    Naar goede gewoonte bieden we de mogelijkheid aan wie dat wenst om na de workshop (voor eigen rekening) met andere deelnemers
    en met het BD-team nog wat na te praten, tijdens een gezellige avondmaaltijd.
    Vermeld dus ook (vrijblijvend) bij inschrijving of je dat van plan bent, dat maakt het voor keuken en restaurant makkelijker om een en ander in te plannen.
    Gelieve ons ook vooraf te verwittigen bij speciale vereisten of voedselallergieën.

    De menukeuze maak je 's morgens bij aankomst. Je kan alvast even kijken naar het maandelijkse suggestiemenu of naar de menukaart.

    Locatie

    We trekken eens te meer naar het Hof van Riemen, Orshagenstraat 11, 2220 Heist-op-den-Berg.
    Wie regelmatig deelneemt aan onze activiteiten weet al dat we daar met een schitterende accommodatie,
    vriendelijk onthaal en lekkere hapjes verwend worden!

    Er is ruime parkeermogelijkheid op de eigen parking langs de Orshagenstraat, onmiddellijk naast de locatie.
    Dagindeling

    09:30 u onthaal met koffie, thee, water, fruitsap en mini-koffiekoeken
    10:00 u Principes van flitsfotografie (apart voor beginners en gevorderden)
    11:00 u Demonstratie van flitssystemen (roterende groepjes)
    12:00 u lunch: broodjesbuffet met zelf te kiezen beleg en slaatjes, dagsoep, fruit en yoghurt
    13:00 u Hands-on shooting met verschillende opstellingen en modellen
    15:00 u middagpauze met koffie, thee, water, fruitsap en mini-dessertjes
    15:30 u vervolg hands-on shooting
    17:30 u einde van de workshop
    (vrij) optioneel: avondmaal in groep

    Kostprijs

    Belgiumdigital biedt deze workshop graag aan tegen een uitzonderlijk voordelige prijs!


    €35 voor vzw-leden: volledige workshop (sessies + onthaal/lunch/middagpauze)
    €50 voor niet-leden: volledige workshop (sessies + onthaal/lunch/middagpauze)

    Er kan enkel ingeschreven worden voor het gehele dagprogramma.

    Een eventueel avondmaal is NIET in dit bedrag inbegrepen.

    Inschrijven

    We voorzien plaats voor maximaal 30 deelnemers aan de workshop.

    Bij overboeking krijgen vzw-leden die hebben ingeschreven vóór 28 oktober (en hebben betaald vóór 11 november) voorrang.
    Wie uit de boot valt komt op een wachtlijst te staan, en wordt verwittigd als er alsnog plaatsjes vrijkomen.

    Inschrijven kan tot uiterlijk 20 november via dit online inschrijvingsformulier.

    Graag één registratie per deelnemer!

    Vergeet niet te vermelden
    • of je 's morgens de inleidende sessie voor beginners of voor gevorderden verkiest te volgen
    • welk cameramerk je meebrengt naar de workkshop
    • of je interesse hebt om deel te nemen aan het optionele avondmaal in groep

    Herinnering: menukeuze voor het avondmaal gebeurt 's morgens bij aankomst ter plaatse.

    Na het inschrijven ontvang je een bevestigingsmail met een referentienummer.
    Gelieve dat nummer te vermelden bij je betaling door overschrijving.

    Je inschrijving is pas definitief na ontvangst van het verschuldigde bedrag.

    Bij afzeggen na 22 november kunnen we helaas geen terugbetaling meer doen.


    Tot 25 november, in Heist-op-den-Berg!
    Last edited by baloo; 12 november 2017, 10:34. Reden: Workshop volzet

  • #2
    Re: Workshop 'Mobiel met licht' - Heist-op-den-Berg, 25 november 2017

    Hierboven het volledige programma voor onze workshop 'Mobiel met Licht'.

    Naarmate we verdere details kennen, bv. over welke apparatuur we ter plaatse zullen hebben, wordt dit topic nog bijgewerkt. Hou het dus in de gaten!

    Hopelijk kunnen we jullie talrijk ontmoeten in Heist-op-den-Berg.

    Comment


    • #3
      Re: Workshop 'Mobiel met licht' - Heist-op-den-Berg, 25 november 2017

      OK,

      ik doe zeker mee, heb net ingeschreven.

      M V G

      Eugène.
      BD1766BE

      Comment


      • #4
        Re: Workshop 'Mobiel met licht' - Heist-op-den-Berg, 25 november 2017

        Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
        OK,

        ik doe zeker mee, heb net ingeschreven.

        M V G

        Eugène.


        Oeps, ik vind nergens mijn betaling meer terug, waar dient dit te gebeuren?

        Sorry, heb iets over het hoofd gekeken.

        M V G

        Eugène.
        BD1766BE

        Comment


        • #5
          Re: Workshop 'Mobiel met licht' - Heist-op-den-Berg, 25 november 2017

          Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
          Oeps, ik vind nergens mijn betaling meer terug, waar dient dit te gebeuren?

          Sorry, heb iets over het hoofd gekeken.

          M V G

          Eugène.
          Ik heb een betaalverzoek gekregen op mijn e-mail nadat ik mij ingeschreven had op de speciale webpagina.
          Je hebt die e-mail nodig want daarin staat een code die je moet vermelden op de overschrijving.

          Comment


          • #6
            Re: Workshop 'Mobiel met licht' - Heist-op-den-Berg, 25 november 2017

            Zijn de flitsers die hierboven staan diegene die zullen gebruikt worden tijdens de workshop of dienen die enkel als illustratie? Ben vooral geïnteresseerd in de Phottix Indra's.

            Comment


            • #7
              Re: Workshop 'Mobiel met licht' - Heist-op-den-Berg, 25 november 2017

              dat zijn inderdaad enkele van de flitsers
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Workshop 'Mobiel met licht' - Heist-op-den-Berg, 25 november 2017

                Ik val helaas weg door ziekte - zodoende komt er een plaatsje vrij voor iemand anders.

                Comment


                • #9
                  Re: Workshop 'Mobiel met licht' - Heist-op-den-Berg, 25 november 2017

                  Jammer dat je er niet bij kan zijn, Ivo. We hopen dat je snel beter wordt. Volgende keer beter!
                  BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Workshop 'Mobiel met licht' - Heist-op-den-Berg, 25 november 2017

                    Alle deelnemers hebben vandaag een e-mail met de laatste informatie gekregen.

                    Tot zaterdag!
                    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Workshop 'Mobiel met licht' - Heist-op-den-Berg, 25 november 2017

                      Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
                      Alle deelnemers hebben vandaag een e-mail met de laatste informatie gekregen.

                      Tot zaterdag!
                      Tot vrijdag ...
                      Om alles op te bouwen [emoji6]

                      Jaja

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Workshop 'Mobiel met licht' - Heist-op-den-Berg, 25 november 2017

                        sorry, probleem is al opgelost
                        Last edited by buurmanBert; 22 november 2017, 23:55.

                        Comment

                        Working...
                        X