Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwade hoek - Slufter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Kwade hoek - Slufter

    Vandaag eens een nieuw gebied aan het verkennen geweest, en wel de Kwade hoek op Goeree-Overflakkee.
    Als opener van de serie, een pano van de (voormalige) slufter. Voor diegenen die dat niet kennen een uitleg.
    Een slufter is een laagte tussen 2 duinrijen, die bij hoogwater overstroomt. Op deze foto is te zien dat het allang niet meer gebeurt, maar daar is waarschijnlijk weinig fantasie voor nodig.
    Ik herinner mij dat overigens van lang geleden, maar ik veronderstel door de Deltawerken en de aanleg van de Maasvlakte, dat de stroom verandert is en daardoor veel zand is aangespoeld.

    Kwade hoek - Slufter



    Een pano hoor je in de volle glorie te zien, dus zit er een grote onder de KLIK
    Alvast bedankt voor het kijken.
    Last edited by Johan1956; 8 september 2017, 14:30.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Kwade hoek - Slufter

    Mooi na een dubbele klik.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Kwade hoek - Slufter

      Hele mooie, niets op aan te merken.

      Comment


      • #4
        Re: Kwade hoek - Slufter

        Prachtige pano!
        De donkere wolken geven geheel iets bedreigend!

        Groetjes Katrien
        Groetjes Katrien
        Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

        Comment


        • #5
          Re: Kwade hoek - Slufter

          Mooi vastgelegd Johan, ben er zelf ook al geweest om eens rond te kijken, had ook gehoopt op water ...

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Kwade hoek - Slufter

            Mooi pano met zeer veel detail, zeker op de grote versie...Mooiste vind ik wel het contrast tussen de dreigende lucht en het mooie strijklicht over het landschap...Erg mooi..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Kwade hoek - Slufter

              Op mijn kleine 15inch schermpje komt de foto op BD niet erg tot zijn recht maar gelukkig is er de grotere versie met al zijn details. Mooie verstilde opname van een bijzonder gebied.
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: Kwade hoek - Slufter

                hele mooie pano maar een slufter loopt niet elk hoogwater vol. Hieronder even de iets uitgebreidere uitleg uit wikipedia gepikt:

                "Een slufter is een getijdengebied waarbij zout water vanuit zee onder invloed van het getij door een geul in de duinen het land binnen kan dringen. In de strikte zin gebeurt dit niet telkens bij hoogwater, maar enkel bij springtij (in combinatie met hevige westenwind voor België). Hiermee krijgen de duinen ook aanvoer van vers zand. Er ontstaat een levendig duinengebied met begroeide en onbegroeide delen, droge en natte, kalkrijke en kalkarme, humusrijke en humusarme grond. Deze overgangen leveren een heel typische flora en fauna op".
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Kwade hoek - Slufter

                  Mooi, daar ga je nog veel plezier beleven. In Frankrijk, Oye Plage is er een soortgelijke plaats.
                  https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kwade hoek - Slufter

                    Heel mooi vastgelegd. Doorklikken is inderdaad de moeite !
                    Mvg Philip

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kwade hoek - Slufter

                      Allen bedankt voor het kijken en het reageren.
                      @ Lazy Charles : Bedankt voor de aanvulling. Ik had het wel zo bedoeld , maar niet zo geschreven.
                      Waarschijnlijk omdat ik vroeger gezien heb, dat elk tij er bijna overheen ging. (was ook erg mooi)
                      Nu zijn er allemaal stroomgeultjes buiten het linkse duin, maar daar zien jullie zeker meer van.
                      Last edited by Johan1956; 9 september 2017, 11:03.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kwade hoek - Slufter

                        deze was me op flickr ook al opgevallen. rustig eenzaam gebiedje precies.

                        is dat wat opbollen van de horizon veroorzaakt door de panorama-stitch software ?
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kwade hoek - Slufter

                          mooie opname van dit hoekje
                          kom er meestal ook eens per jaar
                          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                          Comment

                          Working...
                          X