Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact voor nightlife foto en film?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact voor nightlife foto en film?

    Ik wil een zo goedkoop mogelijke camera die ik in mijn zak kan steken als ik op stap ga.
    Al vanalles geprobeerd maar nog niets echt goed gevonden.
    Volgende dingen lijken mij belangrijk:
    Weinig ruis in low light
    Belichtingscorrectie in foto en film!
    Goed geluid ook als je voor de boxen staat
    Snelle en vloeiende scherpstelling in low light
    Touch screen om aan te duiden wat je scherp wil houden
    Scherm dat naar beneden kan kantelen om boven je hoofd te werken
    Breedhoek...tele is niet zo belangrijk
    Budget max rond 500€...minder mag ook :-)
    Canon EOS 350D + Canon EF-S10-22 + Canon EF-S18-55 + Canon EF100/2.8 Marco + Canon EF70-200/4L + Nikkor-H 300/4.5 + Canon FD50/1.4 conv.EF + Canon FL55/1.2 + ....

  • #2
    Re: Compact voor nightlife foto en film?

    Die camera moet nog uitgevonden worden, vrees ik ...

    Comment


    • #3
      Re: Compact voor nightlife foto en film?

      De Gopro Hero+ van 130€ kwam in de buurt maar te donker in video mode
      Canon EOS 350D + Canon EF-S10-22 + Canon EF-S18-55 + Canon EF100/2.8 Marco + Canon EF70-200/4L + Nikkor-H 300/4.5 + Canon FD50/1.4 conv.EF + Canon FL55/1.2 + ....

      Comment


      • #4
        Re: Compact voor nightlife foto en film?

        Tweedehandse Sony/Fuijfilm met fixed lens en 1,5 crop factor sensor?
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Compact voor nightlife foto en film?

          De camera die jij wilt hebben is deze, Sony RX100V. Heeft geen touch screen maar voor de rest heb je alles wat je nodig hebt.
          Een Panasonic LX15 kan ook. Heeft wel een touchscreen maar de AF tijdens video is niet goed. De Sony heeft een veel betere fasedetectie AF.

          Je moet wel rekening houden met de crop factor tijdens video, van beide camera's. De Sony heeft in 4K een 1.09 crop factor. In 1080p is dat verschillend en hangt ook af als je softwarematige stabilisatie hebt ingeschakeld of niet. Dus die 24mm ga je niet halen.

          De Sony heeft de beste beeldkwaliteit omdat die in 6K opneemt en dan downscalet naar 4K of 1080p. Wel rekening houden met de opnamelimiet van 5min in 4K. In 1080p kan je opnemen zolang je wilt.

          De Sony heeft ook super slow motion. In 250fps kan je 10x vertragen in full hd. In 1000fps(40x) kan ook maar de beeldkwaliteit is eerder belabberd.
          Last edited by alex606; 7 september 2017, 18:04.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Compact voor nightlife foto en film?

            Iets buiten je budget maar de Canon Powershot G1 X mark II lijkt me wel iets voor jou.

            Comment

            Working...
            X