Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ubine, kapelletje in dalpen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Ubine, kapelletje in dalpen.


    Foto dateert al van vorige maand, maar ik had op zo goed als dezelfde plaats een (dood) boompje gefotografeerd voor de BD Challenge, en dus kon ik deze hier nog niet plaatsen.
    Vorige week dit kapelletje op flickr gezet, en dat had nogal een succes. Ik veronderstel juist omdat het een kapelletje/kerkje is.

    Ubine is ergens een dorpje weg van totaal alles. De rotswand (Mont Chauffé) creëert er een heel speciaal gevoel, en toen ik toekwam was er nog een dikke mistwolk, die de sfeer nog duisterder maakt.





    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

    Je had de natuurelementen goed mee om deze opname te maken, mooi vastgelegd Pieter
    Moet indrukwekkend zijn om daar te staan naast die rotswand
    Ik denk dat deze het heel goed zou doen in zw-wt ;-)

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

      Mooie dramatiek gecreëerd vanuit dit standpunt.

      Vele tinten grijs, zeker met de mist rond de rotsen erbij. Zwart-wit zou volgens mij ook een goede optie zijn. De dramatiek zou nog toenemen.

      Mvg.,
      Smets84.

      Comment


      • #4
        Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

        Hele mooie foto. Zoals eerder gezegd zou Z/W ook kunnen, maar ik vind 'm mooi zoals hij is.

        mvg
        Philip
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

          ja, dat zwartwit moet ik toch eens goed bezien. had daar ook al wel aan gedacht, maar nog geen werk van gemaakt. beetje druk voor de moment...

          Dank voor de reacties !
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

            Knap in een mooi decor
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

              iets te krap in het kader wellicht maar zeker wel een indrukwekkend beeld. Mooi van onderen gefotografeerd
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

                Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
                Hele mooie foto. Zoals eerder gezegd zou Z/W ook kunnen, maar ik vind 'm mooi zoals hij is.

                mvg
                Philip
                Volledig mee eens

                Comment


                • #9
                  Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

                  Prachtig beeld in die natuurkleurige grijze tinten!
                  Knap!

                  Groetjes Katrien
                  Groetjes Katrien
                  Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

                    Mooie invalshoek en compo. Wat ruimer met wat meer van de omgeving rond dit kerkje zou m.i. nog beter zijn.
                    grts,
                    Raf.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

                      ook dank aan de nagekomen reacties.

                      Beetje krap (gelukkiglijk geen crap) had ik wel verwacht. Enige verweer dat ik heb is dat ik graag ambetantig doe in mijn foto's...
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

                        Mooi laag standpunt ingenomen hier...Wel mooi dat fraaie kerkje zo tegen die ruwe bergwand aan..De laaghangende bewolking maakt het sfeertje hier..Knap.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

                          Had hier al op gereageerd maar toch nog een vraagje Pieter
                          Is deze opname gemaakt met een télé, langere brandpuntafstand misschien ?

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

                            Dag Sieg,

                            nope geen tele,
                            50mm op fullframe, f9.0, 1/200s, iso 400.

                            Dit zijn de coordinaten op googlemaps van Ubine : https://www.google.fr/maps/place/Ubi...6.741869?hl=nl
                            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ubine, kapelletje in dalpen.

                              mooi met de kleurtjes die er zijn
                              ik zou wel lenscorrectie hebben toegepast indien dit mogelijk was
                              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                              Comment

                              Working...
                              X