Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 70-200mm f/2.8L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF 70-200mm f/2.8L IS USM

    hallo,

    ik had graag geweten of de canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM een geschikte lens is voor het fotograferen van optredens (duister, donker, spots, gekleurd licht)

    heb al een concert mogen fotograferen en dat is voor sommige fotos vrij goed gelukt met de canon 28-135 f.3.5-5.6 is usm maar ik was altijd op max zoom of er nie ver van dus zat altijd op min f.5.6 en dat was wel rottig! ik miste meer zoom en en vele fotos zijn toch iets te donker denk ik.


    lens zou ook moeten dienen voor bv autobeurs te doen, de grotere in frankrijk enzo dan, krijg mogelijkheid mee te gaan op de eerste dag met perskaart maar wil dan toch zeker zijn dat ik een goede lens heb! verder ook voor natuur en alround waar mn 28-135 te weinig zoom heeft en de 50-500mm te groot is en teveel weegt en ook weer natuurlijk die f-waarden die hoger liggen dan de 70-200mm die in nadeel komt in oerwoud achtige natuurgebied ! en het feit dat hij tegen stootje kan vind ik ook wel leuk meegenomen!

    en past deze lens met een 1.4 of liever een 2x extender? want dan zou ik wel mn 50-500mm wegdoen!

    dus dacht ik simpel, dit lijkt een goede lens! maar toch graag jullie mening!

    http://nl.canon.be/For_Home/Product_...PageID=26369#1

  • #2
    Re: EF 70-200mm f/2.8L IS USM

    .
    Voor concerten lijkt me de 70-200mm IS f/2.8 een prima lens!! Uitstekend zelfs!!
    Maar daar zou VELU je nog veel meer over kunnen vertellen, hij is de expert. Echter zou ik dan ook de 135mm f/2.0 overwegen, nog een stap licht gevoeliger, uitstekend voor binnen-fotografie (zoals concerten) met weinig licht. Ik heb van horen zeggen dat deze echt super is voor concerten ...

    Canon 135mm L USM f/2.0

    Maar je wilt nogal veel met slechts 1 objectief; concerten, autobeurs, natuur, allround .....

    Voor een autobeurs lijkt mij een 70-200mm namelijk geheel ongeschikt, daar ben je beter af met een 24-70mm f/2.8 USM of zelfs een super groothoek zoals de 16-35mm f/2.8 USM. Je staat namelijk boven op de auto's en kunt niet tien meter achteruit stappen ....

    De 1.4x en 2.0x Extender pas sowieso op de 70-200mm f/2.8 USM
    Last edited by di Marco; 21 september 2004, 19:45.
    Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

    Comment


    • #3
      Re: EF 70-200mm f/2.8L IS USM

      Mooie lens maar een stuk zwaarder dan de 4.0
      Ga je op stap... vergeet nooit je camera.
      Meer foto's in onze gallery >>

      Comment


      • #4
        Re: EF 70-200mm f/2.8L IS USM

        Op een autobeurs kan je niet veel beginnen met een 70-200, of je zou er helemaal alleen moeten rondlopen, en ver genoeg van de auto's gaan staan. (Je kan die daar natuurlijk ook wel gebruiken om portretten te maken van de mooie meisjes .)
        Begin dit jaar ben ik naar het auto-motorsalon (heb geen auto's gezien , alleen motoren ), en mijn 28-135 IS is niet veel van de 28mm afgeweest. Een kortere lens was nog beter geweest, maar de kitlens vind ik niet scherp genoeg als het diafragma ver open staat. En de IS was ook nodig, omdat er niet altijd veel licht is, en ook omdat ik liefst zo weinig mogelijk de flits gebruik.

        Voor foto's van een concert zal die 70-200 f2,8 wel heel goed zijn , en die werkt prima samen met een 1,4 of 2x extender.

        Maar die is bijna even zwaar als je Bigma , zeker met de extender erbij.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: EF 70-200mm f/2.8L IS USM

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
          Maar die is bijna even zwaar als je Bigma , zeker met de extender erbij.
          Maar ligt véél beter in de hand.

          Comment


          • #6
            Re: EF 70-200mm f/2.8L IS USM

            Als je vandaag de dag het bereik van je Sigma 50-500 effectief gebruikt zou ik die niet zo maar van de hand doen.
            In plaats van de 70-200 IS met extenders kan je ook altijd je 50-500 houden en één lichtsterke lens bijkopen (135 mm f1/2.0 of 200 mm f1/2.8 ). Op deze manier ga je niet meer geld uitegeven volgens mij. Moet je zelf eerst wel bepalen welke focuslengte je het meest zou benutten...

            sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #7
              Re: EF 70-200mm f/2.8L IS USM

              hmmm

              to di marco: -135 f2.0 interesseert me bijzonder weinig want ik mis nu al soms zoom op 135 (met 28-135)
              -ok, dacht het al voor autobeurs niet maar dat is niet zo erg dan, de belichting is er zoiezo beter dan op een concert dus kan er messchien mn 28-135 gebruiken ofwel mn 50 f1.8

              to blackb@andit: -goei id van die meiskes, dan toch maar met de 70-200 naar een autobeurs

              to jaded: lijkt mij ook, ik vind de 50-500mm nogal vrij onhandelbaar als hij in volledige grote is, ik ben niet zo fors gebouwt en na een tijdje word het moeilijk het spel nog omhoog te houden en zeker stil te houden!

              to sugar: -eerlijk gezegt ben ik niet voor lenzen met vastbrandpunt, zoals op een concert, ik krijg er vrij loop maar op 135 plak ik zeker weten tegen het podium of er zelf op en op 200 moet ik dan messchien weer tussen het volk staan, ben dus meer voor zoom
              -eerlijk gezegt benut ik die volle 500mm nie veel, 1 enkele keer om de maan vast te leggen en dan paar keer om mensen te fotograferen op de markt in Brugge maar zoals ik zei, na een tijdje hou ik het moeilijk stil dus daar mis ik ook wel IS, met extender geraak ik met de 70-200 aan 640mm maar met IS en een f.5.6 en een lichtere lens, dus dat zijn 3 voordelen tegen 1 nadeel (iets kortere zoom) of bezie ik het verkeerd?


              bedankt iedereen voor de info

              Comment


              • #8
                Re: EF 70-200mm f/2.8L IS USM

                De 70-200 2.8 IS is een DIJK van een lens voor concertfotografie !
                70-200 is sowieso zeer bruikbaar en het IS systeem laat je toe, foto's te maken die je anders wel kan vergeten !
                Het hogere prijskaartje ben je dan ook snel vergeten !
                Het is een snelle lens. Zwaar maar daardoor ook stabieler ! Na een tijdje gewerkt te hebben met de IS uitvoering, nam ik de F4 ter hand, en begon ik zowaar te shaken !
                Verhalen van 1/30 en langzamer op 200mm zijn niet uit de lucht gegrepen.
                Deze foto werd gemaakt op 1/15 sec op 200mm:


                En scherp genoeg:


                Een "all round " lens, en geloof me, de IS is het extra geld waard !

                De 135L F2 is inderdaad nog sneller en scherper, maar blijkbaar niet in jou zoomlengte-lijstje !
                Voor een autosalon zou ik eerder opteren voor een groothoek uiteraard.

                Ik heb mijn exemplaar bij Corné gekocht, die zowat de scherpste prijs voert EN een excellente service bied, wat niet onbelangrijk is bij zo'n lens !

                Groetjes
                Lukathi
                Last edited by Lukathi; 22 september 2004, 00:22.
                Groetjes

                Lukathi

                Comment

                Working...
                X