Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sanicole airshow - wat bij slecht weer?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sanicole airshow - wat bij slecht weer?

    Ik ben van plan om vrijdagavond en zondag naar Sanicole te gaan (heb de tickets al), maar zie nu net dat er voor zondag een herfststorm voorspeld wordt. Iemand een idee of ze de boel dan annuleren, of dat er een beperkter programme gevlogen wordt?

    Vind op de website zo direct niets terug. Regen op zich deert niet, duurt meestal toch niet lang.

  • #2
    Re: Sanicole airshow - wat bij slecht weer?

    Zomerstorm vermoedelijk.

    Maar kan je nergens de organisatie contacteren voor correcte info?
    info@sanicole.com
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Sanicole airshow - wat bij slecht weer?

      Zo te zien valt het zondag nogal mee, ik ga niet thuisblijven

      Comment


      • #4
        Re: Sanicole airshow - wat bij slecht weer?

        Op de Fly-In op EBZR (vliegveld Malle) was het dit jaar op zaterdagnamiddag aan het regenen tijdens de vlucht van het "Red Devils Team", vliegen was dus geen probleem, mooie foto's maken, dat was wel erg moeilijk.
        Tijdens die demonstratie hadden de techniekers een schuilplaats gezocht onder de vleugel van het overgebleven vliegtuig dat aan de grond bleef https://barthuysmans.smugmug.com/Vli...rdag/i-kbwCFRH

        Zolang de weersomstandigheden op vrijdagavond niet extreem zijn denk ik wel dat er wat te zien zal zijn, maar het is wel mogelijk dat niet alles doorgaat zoals gepland omdat niet alle vliegtuigen even goed tegen slecht weer kunnen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Sanicole airshow - wat bij slecht weer?

          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
          Ik ben van plan om vrijdagavond en zondag naar Sanicole te gaan (heb de tickets al), maar zie nu net dat er voor zondag een herfststorm voorspeld wordt. Iemand een idee of ze de boel dan annuleren, of dat er een beperkter programme gevlogen wordt?

          Vind op de website zo direct niets terug. Regen op zich deert niet, duurt meestal toch niet lang.
          Annuleren? Nee, zo werkt dat niet, de deelnemende teams zijn betaald/ moetrn betaald worden en tja de weergoden bepalen nu eenmaal (deels) het succes van n vliegmeeting.
          Feit is dat de deelnemers een "bad weather show " hebben , in case off... Er zijn twee criteria die dit bepalen, visibility en cloud base, en teneinde om het voor iedereen veilig te houden, is dit allesbepalend voor het type show dat men zal geven, natuurlijk als het potdicht zit, en er is maar n paar honderd meter zicht, dan kunnen ze zelfs niet opstijgen vanuit Kleine Brogel( waar het merendeel zal opstijgen), Sommige teams komen rechtstreeks aanvliegen vanaf een andere buitenlandse meeting en zullen dan n overvlucht maken waar je dan al dan niet iets van zult zien!? Maar annuleren, nee, tenzij Irma van koers verandert?! :-)
          Groetjes

          Lukathi

          Comment


          • #6
            Re: Sanicole airshow - wat bij slecht weer?

            Achteraf gezien, vrijdagavond af en toe regen, vooral erg koud. Zondag was het weer zondermeer goed.

            Vrijdag hebben enkele teams moeten afzeggen, op zondag hebben enkele teams een "lage" show gegeven. Ik vond het een top-editie - al heb ik nog nooit zoveel volk gezien daar. Heb verschillende verhalen gehoord over uitverkochte drankbonnen, wachtrijen aan toilet, vertraging op parking. Maar zelf nergens last van gehad: om 8u binnengegaan en geïnstalleerd, voorraad bonnen gekocht, pisbandje,... En tegen 16:30 naar huis, zonder aanschuiven.

            Comment


            • #7
              Re: Sanicole airshow - wat bij slecht weer?

              ALs je om 16u30 naar huis bent gegaan is het normaal dat je geen verkeer had, je hebt nog een paar kleppers gemist. Ik ben na de show voort gegaan na een bezoek aan toilet en eens langs de kraampjes te slenteren en dan heb ik een beetje vertraging gehad om het terrein af te raken maar het ging relatief vlot (richting Antwerpen).
              Life is beautiful, take pictures to remember

              Comment


              • #8
                Re: Sanicole airshow - wat bij slecht weer?

                Ik weet het, maar reed samen met iemand anders, en had die teams al eens gezien

                Comment


                • #9
                  Re: Sanicole airshow - wat bij slecht weer?

                  Blijkbaar waren er velen niet op de hoogte dat alles een half uurtje vroeger ging beginnen. Blijkbaar is het eerste deel "low clouds" gedaan en daarna was alles normaal. Er was een recordopkomst van 50.000 bezoekers.
                  Door de wegen eenrichtingsverkeer te maken is alles vlot verlopen.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sanicole airshow - wat bij slecht weer?

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Door de wegen eenrichtingsverkeer te maken is alles vlot verlopen.
                    Als niet-bezoeker van de show moest ik in de omgeving passeren en was daar dus helemaal niet van op de hoogte.
                    Dat eenrichtingsverkeer heeft me veel miserie en tijd gekost ... ook slecht aangeduid, een plaat of twee ter plaatse en daarna niets meer. [emoji53]
                    Buiten "keer om" wist ook de GPS weinig te vertellen.
                    Maar goed ... typisch Belgisch.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sanicole airshow - wat bij slecht weer?

                      Ik ben ook niet geweest maar heb het uit eerste hand van horen zeggen.
                      Blijkbaar werd aangeraden om geen GPS of Waze (!) te gebruiken.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Sanicole airshow - wat bij slecht weer?

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Blijkbaar werd aangeraden om geen GPS of Waze (!) te gebruiken.
                        Kon niet anders ... was hopeloos vastgereden in een redelijk bebouwd gebied en daar was een rotonde met op elke zijstraat uitgezonderd één een bord omleiding dat aangaf de rotonde te volgen ... de enige straat waar stond om de rotonde te verlaten, die was afgesloten wegens werken. [emoji1]
                        Bij keuze van andere uitwegen kwam ik ofwel in een doodlopende straat ofwel weer aan een andere rotonde met wegwijzers omleiding ... die terug aan die eerste rotonde uitkwam.
                        Ofwel heeft er ene zich geamuseerd, ofwel is daar toch niet echt over nagedacht.

                        Eens ge verkeerd bent en niet eens weet welke richting je uit moet ... dan is een GPS toch nog handig mits die steeds herberekent als je ergens niet in mag.

                        Maar soit, was toch niet gehaast en dus allemaal niet zo erg. [emoji1]
                        Belangrijker is dat het voor de 50.000 bezoekers de moeite was.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment

                        Working...
                        X