Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens set keuzes na systeemswitch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens set keuzes na systeemswitch

    Ik heb recent mijn Leicamateriaal verkocht en ga nu investeren in een nieuw systeem. Ik heb jaren plezier beleefd aan mijn M9 en vond de look in combinatie met goede lenzen iets bijzonders hebben (niet altijd maar toch vaak). Ik doe graag landschappen en portretten. Bij fotograferen van kinderen (al dan niet in actie) miste ik de laatste tijd te vaak het juiste moment vanwege de manuele scherpstelling met de Leica en dit was de directe aanleiding tot de verkoop van mijn Leicamateriaal...

    Ik dacht initieel aan de Fuji GFX omdat die nog min of meer binnen budget kwam na verkoop van mijn Leica en omdat die toch een extra beeldkwaliteit kan bieden, maar de autofocus bleek na wat testen niet snel genoeg om echt het verschil te maken.
    Concreet overweeg ik de Canon 5DIV en de Nikon D850. Jaren gelden heb ik nog met de 5DMkI en D700 foto's gemaakt en beiden hadden een zeer behoorlijke beeldwaliteit, al had ik misschien iets liever de Canonkleuren.

    Bij Canon overweeg ik: 16-35/4 + 70-200/2.8 en 35LII,50L en 85/1.4IS
    Bij Nikon overweeg ik: 70-200/2.8E en 35/1.4, 58/1.4 en zou ik de 28/1.8 en 85/1.8 van mijn vader kunnen overnemen. Misschien zou ik ook een 16-35/4 en op termijn 200-500/4 overwegen

    35 en 50 mm zijn mijn favoriete brandpuntsafstanden (komt wat uit het Leicaverleden) dus die moeten echt top zijn. Ik overweeg ook de Artserie van Sigma maar heb wat schrik van de autofocusaccuraatheid na toch hier al veel negatieve berichtgeving te hebben opgevangen (al denk ik dat tevreden gebruikers mogelijks minder vertegenwoordigd zijn in de fora). Persoonlijk lijkt me de 35LII zowat de beste 35 mm van het moment te zijn en de 50L en 58/1.4 van Nikon geen perfecte lenzen te zijn maar wel lenzen et karakter en beide daardoor aantrekkelijk. Vroeger was er veel te toen rond de 50L en focusshift dacht ik, is dit nog een issue?

    Graag jullie adviezen. Ik besef natuurlijk dat de foto's met de D850 nog maar schaars zijn...

  • #2
    Re: Lens set keuzes na systeemswitch

    Goed Leicamateriaal verkopen? Ik zou er niet meer kunnen van slapen!

    Comment


    • #3
      Re: Lens set keuzes na systeemswitch

      Mijn idee is om de 16-35 IS/VR + 70-200 F2.8 IS/VR te nemen voor de actie. In combinatie met enkele Zeiss lenzen.
      Zoals misschien de
      Carl Zeiss Otus 85mm F/1.4
      Of je neemt een set van €6,175.00 :
      Milvus 18/21/35/50/85 ZE - Metabones Bundle
      Of de set van €11,995.00:
      Milvus 9 Lens Set
      2.8/15 - 2.8/18 - 2.8/21 - 2.0/35 - 1.4/50 - 1.4/85 - 2.0/50M - 2.0/100M - 2.0/135.


      De Zeiss neem je voor hun karakter
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment

      Working...
      X