Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste Ultra wide voor Nikon of eens mirrorless probern

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste Ultra wide voor Nikon of eens mirrorless probern

    Ik heb momenteel een Nikon D-750, die ik nog een tijdje denkt te houden. Lenzen, 24-70 f2,8 (versie zonder VR), 70-200 f4, 300 mm f4.

    Ik gebruik het toestel voor reisfotografie, natuurreizen of city trips., of natuuruitstapjes in de benelux.
    Wat ik momenteel wat mis is een wijdere hoek, vooral voor citytrips, (gebouwen, kastelen), interieurs, of groepen mensen (bv in cafés, restaurants,...).
    Mijn enige bezwaar tegen de uitrusting momenteel is het gewicht en de grootte (vooral de 24-70 met die gigantische zonnekap als je in een stad rond loopt. De kwaliteit zelf is voor mijn noden meer dan uitstekend.

    Welke UWA zou een goede bonus zijn voor mijn uitrusting en bovengenoemde fotografie?
    Tamron 15-30 f2.8
    Nikon 16-35 f4
    Nikon 18-35 f3,5 - 4,5

    Is de aanschaf van een systeemcamera met een breedhoek een beter alternatief? Tot nu toe heb ik geen enkele mirroless echt zelf getest, ik volg ook niet alle "gear-talk" op het internet.

    Alvast dank voor elke input.

  • #2
    Re: Beste Ultra wide voor Nikon of eens mirrorless probern

    Ik zou niet weten waarom een systeemcaera lots beter zou zijn voor breedhoek. Ik heb zelf de 16-35/f4 en hier heel tevreden mee.
    Hier kan je zien tot wat deze lens is staat is (niet van mij ):

    Comment


    • #3
      Re: Beste Ultra wide voor Nikon of eens mirrorless probern

      Bedankt voor de link.
      Enige voordeel dat ik eventueel zag bij systeemcamera was compactheid en gewicht en in bepaalde omstandigheden de DSLR thuis te laten. :-)

      Comment

      Working...
      X